Stránka 8 z 11

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: sob 15 čer, 2019 5:37 pm
od hopeter
Může být , ale ještě chvilku vydrž než dodělám elektriku abys to viděl v provozu. :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: sob 15 čer, 2019 6:53 pm
od zdeno
uz jsem vyrabel dekodery na G rozmer a dokonce jsem mohl pouzit fullbridge L6203 na pohon motoru. :D Tolik je tam mista.
Teda vystup do 3A se vsemi vyhodami co L6203 poskytuje, teda ochrana proti zkratu, teplu.
---
Problem jsou spojky na kolejich, maximalne doporucujem napajet kazdy usek koleji dvojlinkou a pajet.
Jakekoli sroubovani je venku mimo misu. Jeste pokud by se to zaplaclo tavnou pistoli, tak by to mohlo chvili vydrzet.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: sob 15 čer, 2019 8:01 pm
od hopeter
No vida a já pořád nevěděl proč všichni Géčkaři používají drahé šroubovací spojky kolejí když jsou ty plechové tak levné... :mrgreen:
Cín jen na doma. Co je venku tak krimpovací kleště nebo šrouby. V míse i mimo mísu... :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: ned 16 čer, 2019 8:26 am
od zdeno
proc se okapy cinuji a nesroubuji :D

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: ned 16 čer, 2019 9:06 am
od hopeter
Protože tohle téma je o zahradní železnici a kdo se jí věnuje tak ví co je roky používání prověřeno. :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: ned 16 čer, 2019 10:09 am
od hopeter
IMG_20190616_115100.jpg
IMG_20190616_115036.jpg

Řídící středisko ZŽL ( Zahradní železnice Lhota) :)
Stojan z jeklu 30x30 , uvnitř dvě startsetová trafa Piko , nahoře dva strartsetové ovladače Piko , hrst přepínačů a konektorů.
Pavučina drátů venku bude samozřejmě nahrazena novou kabeláží , která bude následovat. :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: ned 16 čer, 2019 10:29 am
od hank61
Pěkné. I z Croatie :D

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 5:53 am
od nadkachna
Most i ovladač vypadají parádně a pájení géčkových kolejí je samozřejmě blbost na entou. Šroubové spoje fungují naprosto spolehlivě a k nezaplacení jsou hlavně v místech, kde je v budoucnu předpoklad možného rozpojování kolejí z důvodu údržby. Dají se i celkem snadno a za pár kaček vyrobit - viz.:http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=30592&mode=view Naopak po promazání grafitovou pastou i standardní plíškové fungují i po letech překvapivě spolehlivě.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 7:08 am
od zdeno
treba citat s pochopenim textu, nikde nepisem o pajeni koleji mezi sebou,
ale o tom, ze by se kazdy usek mel pripojit na napajeni extra.
Kdo se spoleha na sroubove spoje, ze budou trvale elektricky vodive, tak se casem urcite popali.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 7:20 am
od HonzaM
Hodit se mohou nerezové šroubky, které ve velkém rozsahu rozměrů od M1 a širokém rozsahu délka dodává AKROS.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 7:38 am
od MiG
zdeno píše:treba citat s pochopenim textu, nikde nepisem o pajeni koleji mezi sebou,
ale o tom, ze by se kazdy usek mel pripojit na napajeni extra.
Kdo se spoleha na sroubove spoje, ze budou trvale elektricky vodive, tak se casem urcite popali.

Pokud se provádí porovnání s měkkým pájením, tak mají elektrikáři názor velmi odlišný.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 7:46 am
od nadkachna
zdeno píše:treba citat s pochopenim textu, nikde nepisem o pajeni koleji mezi sebou, ale o tom, ze by se kazdy usek mel pripojit na napajeni extra. Kdo se spoleha na sroubove spoje, ze budou trvale elektricky vodive, tak se casem urcite popali.

Tak určitě... :-) Moje dráha má přes 50 metrů kolejí, napájena je pouze v jednom místě a to pomocí šroubových spojek Massoth a za pět let jsem nezaznamenal jediný problém. Stejně tak mám řešené napojení vodičů od kolejí k výhybkovým dekodérům. Nevím, z jaké teoretické úvahy vycházíš, ale osvědčená praxe je prostě šroubovací.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 8:32 am
od zdeno
Muj nazor je, ze spoje ruznych kovu a pruchod proudu spolu s vlhkosti, neni zrovna idealni pro sroubove spoje.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 2:22 pm
od hopeter
Zdeno my to máme fakt odzkoušené.... :wink:
Jinak já mám cca 34 metrů kolejiva z kusovek a kdybych měl dělat přívod ke každému dílu po dvou vodičích tak by mě to modelaření asi přešlo. A to potom ještě všechno propojit... tak to opravdu nééééé. :mrgreen:
A když někde něco přece jen zazlobí tak je to přístupné včetně budoucího tunelu.Kleštičky,šroubovák,kontox a vazelínka to spraví. :wink:
A pokud chce někdo pokračovat v debatě o elektrice tak prosím v tématech tomu určených. Děkuji.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 8:01 pm
od hopeter
IMG_20190617_192028.jpg

Pokračování elektrifikace.
Původně jsem chtěl zahrabat dráty jen tak do štěrku ale nakonec jsem zvolil systém "husích krků" a krabic pod omítku.
Krabice neslouží ke spojování vodičů ale jen pro usnadnění jejich protažení. Vody se netřeba bát - přiteče a zase odteče vzhledem k děravosti krabic a propustnosti štěrku. Ani nebylo třeba "sádrovat" drží ve štěrku docela dobře.

IMG_20190617_201818.jpg

Tahle fotka mě poslouží k následnému hledání kde krabice jsou , jinak budou zamaskovány štěrkem a stavbama.
Ovládací pult bude vpravo od truhlíku.

A teď už jen drátovat. :wink: