Pokud by chtěl někdo taky nahradit plechové spojky tak tady je malý fotonávod. Po demontáži nejdříve odstraním z koleje plechové spojky. Některé spojky stačí uvolnit posunutím kolejnice proti pražcům a jiné se musí uvolnit roztažením spojek. Záleží jak moc jsou zalisované. Potom následuje vrtání dírek průměr 2 mm do středu "krku" kolejnice a 5 mm od kraje.Zevnitř jsou tyto dírky zahloubené do véčka vrtákem průměr 4 mm ( pro zápustnou hlavu šroubu ). Poslední operací je očištění plochy pro spojku rotačním kartáčem mikrobruskou ( Dremel ).
Spojka je z mosazného plocháče 4x1,5mm ( od f.Litomyský ) délka 20 mm , rozteč dírek 10,5 mm a průměr 2 mm.
Šrouby jsou nerezové (A4) M2x8 DIN963 a matice taky nerezové ( z ešopu f.AKROS ). Větší délka šroubů je úmyslně , lépe se to sestavuje a navíc přesahující závity využiju pro přípoj vodičů. Ostatní časem ořežu zároveň s maticí.
Klíč na matice je vybroušený z ocelové planžety , protože sehnat maticový klíč vel.4 není snadné a levné.
Kontaktní plochy mažu obyčejnou grafitovou vazelínou G3.
Přípravky záleží na individuálních možnostech. Já vrtám na stojanové vrtačce a použil jsem ocelový plocháč tl.4 do kterého jsem vybrousil drážky pro zasunutí profilů a vyvrtal vodící díry pro vrták. Upínám je do svěráku od vrtačky.