Odpojenie centrály je jasné. Sám som DDC prevádzkoval, takže viem ako to funguje. Ale ako je to napríklad pri podmočení trate a okolia, vodivosti zeminy atď., zapojenie prívodu prúdu na konkrétnom mieste, či umiestnenie centrály a elektroniky, teda pri špecifických situáciach. Niekto ich nezažije nikdy, iný každú chvíľu.
Druhá vec - botky, u mňa neprichádzajú do úvahy, jednoducho oželiem všetky výdobytky, ale botky "musia preč". Ale to je o osobných prioritách. Rovnako je to aj s mojim ovládaním výhybiek, kde mi väčší luxus - uspokojenie - poskytuje ručné prehadzovanie, aj keď v pláne bola elektrika.
Čo sa týka ceny dekodérov a ich funkcii, tieto sú pre oba systémy rovnaké, tam je u = výhoda jednoduchšieho zapojenia. U RC ušetrím na centrále a je ho komponentoch. No a samozrejme komforte.
Ako som písal, DDC mi začalo liezť na nervy - programovanie, kabeláž, čistenie koľajníc atď. a pri prechode na väčšie merítko som hľadal možnosť ako sa toho zbaviť. Pre mňa je komfortnejšie vziať lokomotívu a " pohrať sa s ňou" na písacom stole, ako hľadať možne závady na celom koľajisku a elektroinštalácii. Dosť záleží od toho, čo človek považuje za prioritu, resp. svoje možnosti. Ani RC nie je bohvie jak lacné, hlavne to "zložitejšie a vymakanejšie", stojí nejakú tu stovku eur. Ale pokiaľ človek začína, mal by sa poriadne zamyslieť, ktorý systém uprednostní. Našťastie ma na výber.
Na trati mám cc. 10 promile v jednom mieste, inak som sa snažil mať trať v rovine. Lokomotíva utiahne v pohode 3 "celokovové" vagóny, ten najťažší som opatril valivými ložiskami. Viacej neplánujem a nemám, takže neviem aké je maximum. Plastových veľkosériových - ľahkých - s kvalitnými ložiskami utiahne väčšie množstvo, ale je schopná utiahnuť celý môj vozidlový park, pravda nie je veľký
. Ja používam Life bateriu 72x36x20 mma zaberá mi v podstate celú lokomotívu, ale to záleží na konkrétnom type. Ja som si lokomotívu upravil takpovediac na mieru. Dá sa ísť aj na polovičný rozmer ale s Lipo, ktoré nemám rád. Treba ale povedať, že na mojej malodráhe sa jazdí 15 km/h, max. rýchlosť lokomotívy je 30 km/h. Tomu odpovedá aj batéria. Pre "rýchliky a ťažké naklady" je potrebná samozrejme aj väčšia lokomotíva a batéria. Steinzky a spol. sa upravujú tak, že batéria sa dáva do služobného, nákladného vozňa. Ostatné buď majú dostatok miesta, alebo sa uberie časť závažia, odpovedajúce váhe batérie.
Ďalšia výhoda - finačná sú lokomotívy. Parna Newqida vyjde mimo EU na 80 E, v EU na 120 aj s ovládačom. Playmobil set okolo 100 E. Potom sú tu ešte ďalšie azíjske značky - hračky, o ktorých nič podstatné neviem, ale v komunite "záhradkárov v zahraničí" sú známe. Tieto lokomotívy ide "tuniť", prekopávať alebo ich použiť na postavenie vlastnej lokomotívy určite s ľahším srdcom ako LGB stroje, ktoré začínajú na 300 E a končia 2000E. Čítal som niekde porovnanie Newqidy 99 600... s LGB U 37. Trakčné vlastnosti rovnaké - mizerné- nutnosť dovážiť, aby boli schopné viesť vlak do stúpania. Ale určite sa mi bude lepšie "dopracovať" stroj za 100 E s komplet zvukmi, ako za 600 E analog .