Ahojte,
konečne som sa dostal k stavbe novej lokomotívy. Bude zase dvojnápravová, aj keď som pôvodne mal stavebnicu
pre trojnápravovú loko, takže som niečo musel doobjednať. Možno nabudúce. Táto lokomotíva bude mať zrejme niektoré
črty lokomotív O&K, no bude s vonkajším rámom, ako tá predchádzajúca. Dvojnápravových lokomotív O&K s vonkajším
rámom bolo pomenej, ale mne sa lokomotívy s vonkajším rámom páčia...
Mám už prakticky všetko pre stavbu kompletného pojazdu, pomocou programu Onshape som pripravil podklady pre laser,
takže môžem začať s montážou tempom, ako mi to dovolia iné povinnosti. Samotný pojazd bude veľmi podobný ako u prvej
mojej lokomotívy, líšiť sa bude len v niektorých detailoch. Lokomotíva bude mať tiež inštalovaný zotrvačník kvôli zlepšeniu
jazdných vlastností.
Tu sú prvé kroky: upravil som bočné časti pôvodného rámu (odrezal som "uši" a troška skrátil), zospájkoval som imitáciu
uchytenia ložísk (vonkajšiu časť). Tiež som zospájkoval radlice a kryt pre prijímač a batérie (na spodnej časti rámu).
Podotýkam, že väčšinou spájkujem tvrdou spájkou vzhľadom na tepelné namáhanie niektorých častí lokomotívy alebo
kvôli pevnosti spoja.
Ďalej budú nasledovať práce na vonkajšej časti rámu (vyrezanej laserom).
Ešte sa vrátim k prestavbe koncovej staničky (príspevok 4.10.2023). Nakoniec som tam upustil od drevených hranolov ako podkladu
pre koľaje a znova som použil betónový základ. Tiež som začal so stavbou malej výtopne, ktorá tam má byť umiestnená,
keď bude niečo relevantné, bude foto.
Len tak pre zaujímavosť, pomaly sa prejavuje starnutie dubových pražcov, takže sa budem musieť pripraviť na rekonštrukciu trate.
Nakoľko však už nechcem tráviť voľný čas montážou koľajových polí - je to dosť zdĺhavé, rozhodol som sa, že zrejme väčšia časť
trate (aj výhybiek) bude z koľajiva Peco.( Koľaje a výhybky Peco mám už použité na koncovej staničke.) Je mi to troška ľúto, ale
jednoducho niečo za niečo - ten ušetrený čas venujem radšej stavbe vagónov či budov.
jm