Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 4:23 pm
od michal_n_cz
Martin HO píše:Česká nádraží : krásné publikace, ale pokud jsem viděl inzerát na poslední zatím vydaný díl, cena přes 800,- Kč. A to je vzhedem k tomu, že se na to potřebuji maximálně párkrát podívat, dost nákladný špás.
Měla by jít půjčit v knihovně. Je fakt, že mnoho menších knihoven takovou literaturu do fondu nekupuje, ale je pár vybraných knihoven v republice, které dostávají od nakladatelů povinné výtisky - tam by měly být - většinou SVK Státní vědecké knihovny. Ono cena se může zdát na první pohled relativně vyšší, ale vzhledem k tomu, že se jedná o původní dílo, tak je to přiměřené.
Michal N.

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 6:37 am
od Yarda
michal_n_cz píše:Samozřejmě očekávám, že nějaké výkresy budou v dalším díle Českých nádraží - ten bude právě o OeNWB.

Taky předpokládám, že OeNWB se objeví v Českých nádražích, ale v aktuálně připravovaném 3.dílu není. A obsah dalších dílů snad ještě není znám, nebo ty máš nějaké přesnější informace... ?
Myslel jsem spíš na to, jestli se nějaké výkresy budov OeNWB neobjevily ve starých Železničářích, to byl docela dobrý zdroj. V ročnících 82-90 jsem ale nic co by se týkalo OeNWB nenašel...

Podklady

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 7:02 am
od milan ferdián
S podklady je to problém a člověk musí mít i štěstí.Vlastním řadu publikací ,kde se objeví sem tam stavební podklady pro dražní stavby.Nejlepší byli od nakladatelství VYDOL,kde s nepochopitelných důvodů přestali vydávat tyto knihy.Cena mi nevadila ,protože obsahují pro mne důležité údaje.Další věci je nedokončení projektu od Vladimíra Londina,kde chybí tři díly,je to taktéž obrovská škoda.SAXI,vložené výkresy na pauzovacích papírech.Někdy s délkovýmí rozměry nebo bez udání měřítka.Co dodat,mít tu trpělivost a to štěstí.
Knihy o "Českých nádražích".IIdíl mi připadá dost odfláknutý a když výkres určité budovy máte před sebou,tak jsou pro změnu nečitelné údaje.Tím pádem se stává zdroj jen obrázkovou knihou,což mě dost mrzí.

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 8:08 am
od Yarda
Dobrým zdrojem historických výkresů ať už budov či kolejových schémat stanic bývají i tematické brožurky k výročím konkrétních tratí. Taky ve Světě železnice se někdy objeví výkresová dokumentace k budovám, ale tam se věnují spíše zrušeným tratím. K tématu OeNWB jsem ani v těchto zdrojích nic nenašel...

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 12:21 pm
od michal_n_cz
Yarda píše:Taky předpokládám, že OeNWB se objeví v Českých nádražích, ale v aktuálně připravovaném 3.dílu není. A obsah dalších dílů snad ještě není znám, nebo ty máš nějaké přesnější informace... ?
Myslel jsem spíš na to, jestli se nějaké výkresy budov OeNWB neobjevily ve starých Železničářích, to byl docela dobrý zdroj. V ročnících 82-90 jsem ale nic co by se týkalo OeNWB nenašel...
Omlouvám se za nepřesnost, nějak jsem měl zafiksované v paměti, že to má být v trojce, ale až ve čtyřce: http://web.telecom.cz/firmy/vydol/arch.htm
Michal N.

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 1:15 pm
od PetrL
MirekTT 14.2.09 píše:No drží to i vteřiňákem. Ale ten lak tam ještě přidám. Dám tam matný bezbarvý balakryl. Lepím s ním koleje k podkladu dle tvojí metody a drží to jako beton. Víte kolegové, já osobně moc vteřinovce nevěřím, časem umí křehnout a ze začátku jsem s ní lepil smd součástky na plošáky, než se zapájely a do půl roku letělo vše takto vyrobené do elektroodpadu. Vteřinovku používám jen v nejvyšší nouzi a raději s ještě s nějakým doplňkovým kotvením.

Mirku, je to už starší příspěvek, ale nedá mi to nevyvést tě z omylu. Není to o tom, že spoj časem křehne, ale o tom, že jsi sám celý spoj narušil, až zrušil tím pájením. Už dlouho zahřátí (tam, kde to jde) používám jako náhražku rozlepovače - debonderu, který se dost těžko shání.

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 1:22 pm
od MirekTT
Ne ne. Moje zkušenost z křehnutím vteřiňáku je i mimo pájené díly - i z jiných oblastí, než modelařina. Možná jsou dnes už lepší lepidla, nevím. Nyní lepení dílů provádím až po ukončeném pájení. Balakryl je docela dobrý sichr. Nemám důvod ho nepoužít.

Dovětek: Ale je pravda, co píšeš, že přehřátím lepeného spoje dojde k jeho destrukci.

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2009 2:26 pm
od Petr Zatrepalek
Lepidla vteřinová od HVP (modelářská) nejsou nic moc, naproti tomu ale drahý průmyslový Loctite - tam není co řešit :D

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 7:57 am
od radekkrupka
Ahoj, nevím přesně kde se zeptat, ale zkusím to tady.

Chtěl bych zkusit do některých budov (TT auhagen/Faller) nainstalovat osvětlení, jako to dělá právě třeba Houmr.

Jelikož jsem laik, chtěl jsem se zeptat, jakou diodu použít - nevím totiž vůbec jak svítivou atd vybrat. Barva asi nějaká teplá bílá nebo žlutá, ale dál? Na tohle je jednoduchá odpověď :)

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2009 5:56 pm
od Kubo
radekkrupka píše:Ahoj, nevím přesně kde se zeptat, ale zkusím to tady.

Chtěl bych zkusit do některých budov (TT auhagen/Faller) nainstalovat osvětlení, jako to dělá právě třeba Houmr.

Jelikož jsem laik, chtěl jsem se zeptat, jakou diodu použít - nevím totiž vůbec jak svítivou atd vybrat. Barva asi nějaká teplá bílá nebo žlutá, ale dál? Na tohle je jednoduchá odpověď :)
Ja som do svojich H0 montoval nízkosvietivé led 3mm žlté na spôsob :http://www.shimiland.info/FotoBudovy/H/FotoBH023.htm takže skús to aj keď máš TT.Hneď k LED pítaj rezistory.

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 8:29 am
od michalz
Máš hodně možností já za sebe bych použil 3 a 5mm Led diody z http://www.gme.cz/cz/index.php

např. http://www.gme.cz/cz/index.php?product=511-707
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=511-779
to je můj nápad/návrh :D
Rezistory si vypočti podle vzorce či pomocí programů na netu (LedCalc
mohu doporučit) je to celkem hodně

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2009 9:20 am
od vvitty
docela levne se ted daji koupit sady zlutych LED diod na aurko.cz...

Re: Doplňky kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 12 srp, 2010 9:04 pm
od milan222
koukal jsem na vyrobu sturcu.
kdyz bys u pristich kousku prebrousil medenou plosku na kupretitu, tak bys nemusel pouzit izolacni spojky.
staci udelat milimetrovou mezeru a mas po starostech.
nebo lepe (tak to udelam ja) nechat odleptat prebytecnou mned v leptacim roztoku.

Re: Doplňky kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 27 srp, 2010 11:35 am
od andrejH0
zdar
no musim dat poklonu k tomu zbrojeniu nafty teda cerpacke a aj tie sotatne detaile krasnea V3S super spravena.
sice nebol by som to ja keby som nedal aj male veci co by som mozno doplnil... k tej lampe by som prirobil nejaku ochranu lampy lebo ked bude cuvat fekalny voz tak moze do nej narazit je presne v strede auta a tam nevidi dobre ale to je len detail alebo mozno tu lampu oskret alebo trochu ohnut lampu...dalsia je to miesto kde stoji V3S tam by som to viacej zamastil od tej znecistenej vody od ropnych latok a aj pod V3s dal nejaku vacsiu olejovu skrvnu pod autom nech to je ako ma byt...alebo je to skoro nova plocha a nie je este znecistena.
ale inka skvela robota

Re: Doplňky kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 26 pro, 2010 8:20 pm
od Nikki1970
To nádraží reálnou podobu v českých reáliích nemá. Nejblíž by se mohlo jednat o normalii XV/H (jednopatrová výpravní budova místních drah)
http://k-report.net/budova-16h/

a na Houmra bych měl dotaz. Koupil jsem si ho také, rád bych se pustil i do těch omítek, ale nechápu technologický postup. Mohl bys, Houmre, vysvětlit, jak přesně zjistíš rozměry té výplně (čistou šířku/výšku "fasady") At scanuju, jak scanuju, výsledku se nedoberu. Děkuji. Marek

resp, pokud by jses chtěl o ty scany těch omítek podělit, byl bych rád. Zaplatím