Stránka 1 z 3

Doplňky kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 12 úno, 2009 6:06 pm
od Houmr
Dotazy, náměty, připomínky.

PříspěvekNapsal: pát 13 úno, 2009 5:22 pm
od MirekTT
Mám otázku přímo na tebe, ale můžou odpovídat i ostatní. Zkouším stavět Třmínkovy vozíky k teudloffu v TT. Kolečka nepájím, ale lepím vteřiňákem. Jak moc se to lepení koleček ještě zpevní další povrchovou úpravou (surfacer, barva, patina)?.

PříspěvekNapsal: sob 14 úno, 2009 8:51 am
od Houmr
Já si myslím, že se to moc nezpevní. Ale možná bych kolečka zkusil natřít nitroředidlem s lakem, nebo slaboučce rozpuštěnými plastikovými rámečky, aby jsi kolečka slepil, pokud máš strach, že ti nebudou držet. Nebo by šlo použít i nějaké disperzní lepidlo, či lak. Disperze by měla výhodu, že přebytečné lepidlo by se dalo otřít navlhčeným uchošťouchem.

PříspěvekNapsal: sob 14 úno, 2009 10:23 pm
od MirekTT
No drží to i vteřiňákem. Ale ten lak tam ještě přidám. Dám tam matný bezbarvý balakryl. Lepím s ním koleje k podkladu dle tvojí metody a drží to jako beton. Víte kolegové, já osobně moc vteřinovce nevěřím, časem umí křehnout a ze začátku jsem s ní lepil smd součástky na plošáky, než se zapájely a do půl roku letělo vše takto vyrobené do elektroodpadu. Vteřinovku používám jen v nejvyšší nouzi a raději s ještě s nějakým doplňkovým kotvením.

Stavědlo

PříspěvekNapsal: pon 16 úno, 2009 5:48 pm
od 123ps
Houmre, nemůžu na tvých stránkách najít model stavědla, který jsi před časem prezentoval. Chtěl jsem se trochu opičit a teď mi chybí inspirace :(

PříspěvekNapsal: pon 16 úno, 2009 6:16 pm
od Houmr

PříspěvekNapsal: úte 17 úno, 2009 6:22 am
od 123ps
Aha, je tam ještě jedna strana :oops: Pro oči nevidím. díky :D

Nádraží Eschbronn (Kibri HO)

PříspěvekNapsal: pon 16 bře, 2009 8:40 am
od Martin HO
Rád bych se zeptal, jestli Tvoje úprava nádraží Eschbronn má nějakou skutečnou předlohu v ČR.

Ptám se záměrně v tomto fóru a ne SZ, protože si myslím, že Tvoje odpověď bude možná zajímavá i pro ostatní.

PříspěvekNapsal: pon 16 bře, 2009 9:48 am
od Houmr
Ne, myslím si, že podobnost je čistě náhodná, ale hodně podobných staveb je u nás k vidění. Konec konců, je smyšlené i kolejiště, takže dávat na něj reálnou předlohu by bylo trochu mimo. Pokud chce někdo dělat reálnou stavbu, tak bych to asi řešil se vším všudy, ale v mezích prostorových možností, což by se v HO týkalo tak skutečně jen menších nádraží, či zastávek. Samozřejmě v případě domácího kolejiště.

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 12:58 am
od michal_n_cz
Houmr píše:Ne, myslím si, že podobnost je čistě náhodná, ale hodně podobných staveb je u nás k vidění. Konec konců, je smyšlené i kolejiště, takže dávat na něj reálnou předlohu by bylo trochu mimo. Pokud chce někdo dělat reálnou stavbu, tak bych to asi řešil se vším všudy, ale v mezích prostorových možností, což by se v HO týkalo tak skutečně jen menších nádraží, či zastávek. Samozřejmě v případě domácího kolejiště.

možná ta stavba někde ale v Německu opravdu existuje. V tomto případě si tím nejsem jistý, ale je mnoho modelů staveb od různých výrobců Faller, Kibri atd, které opravdu mají reálnou předlohu a odpovídající proporce. Někdy jsou malinko zmenšené, aby na kolejištích nevypadaly moc mohutně. Ten Eschbronn by mě fakt zajímal jestli někde je - pravděpodobně se jmenuje jinak, protože Eschbronn sice v Německu existuje - malá obec bez železničního spojení.
Michal N.

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 6:08 am
od Martin HO
Houmr píše:Ne, myslím si, že podobnost je čistě náhodná, ale hodně podobných staveb je u nás k vidění. Konec konců, je smyšlené i kolejiště, takže dávat na něj reálnou předlohu by bylo trochu mimo. Pokud chce někdo dělat reálnou stavbu, tak bych to asi řešil se vším všudy, ale v mezích prostorových možností, což by se v HO týkalo tak skutečně jen menších nádraží, či zastávek. Samozřejmě v případě domácího kolejiště.


No mně zajímala spíš případná spodoba s nějakým českým nádražím. Bohužel jakýsi "typový katalog" alespoň nejčetnějších nádraží chybí (rád bych se mýlil :oops: ), a ojedinělé publikace, do kterých člověk potřebuje pouze několikrát nahlédnout, jsou čím dál nákladnější. Takže každá informace "z terénu" je cenná.

Já sám mám v úmyslu upravit cihlové nádraží na typickou pozdější spodobu některých žlutobílých stavebních rekonstrukcí. Holt budu jezdit, fotit a přemýšlet.

Myslím si (asi i ve shodě s Houmrem, že i vzhledová (i když ne úplně přesně tvarová) podoba nádražní budovy poslouží českému kolejišti více, než sice perfektně provedená, ale "cizí" stavba.

V tom mne Houmrova stavba velmi inspirovala a líbí se mi.

Na rozdíl od něj jsem však toho názoru, že i na smyšlené kolejiště má smysl dávat i reálnou předlohu železničních staveb. Neb prakticky všechna kolejiště (minimálně s ohledem na délku kolejí i poloměr oblouků) jsou smyšlená.

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 12:51 pm
od michal_n_cz
Martin HO píše:No mně zajímala spíš případná spodoba s nějakým českým nádražím. Bohužel jakýsi "typový katalog" alespoň nejčetnějších nádraží chybí (rád bych se mýlil :oops: ), a ojedinělé publikace, do kterých člověk potřebuje pouze několikrát nahlédnout, jsou čím dál nákladnější. Takže každá informace "z terénu" je cenná.

Já sám mám v úmyslu upravit cihlové nádraží na typickou pozdější spodobu některých žlutobílých stavebních rekonstrukcí. Holt budu jezdit, fotit a přemýšlet.

Myslím si (asi i ve shodě s Houmrem, že i vzhledová (i když ne úplně přesně tvarová) podoba nádražní budovy poslouží českému kolejišti více, než sice perfektně provedená, ale "cizí" stavba.

V tom mne Houmrova stavba velmi inspirovala a líbí se mi.

Na rozdíl od něj jsem však toho názoru, že i na smyšlené kolejiště má smysl dávat i reálnou předlohu železničních staveb. Neb prakticky všechna kolejiště (minimálně s ohledem na délku kolejí i poloměr oblouků) jsou smyšlená.

Já jsem bohužel nikde na Houmrově webu nenašel fotku toho upraveného Eschbronnu. Je to tam někde?
Cihlové stavby z lícovyných cihel se u nás taky čato používaly, v rychlosti si vzpomenu např. KFNB, OeNWB. Ale co se týká původních staveb z režného zdiva, pokuk jsou na nich provedeny dodatečné úpravy typu omítka, nová okna jiné vekosti atd., tak je to často dosti katastrofa.
Co se týká dokumentace, tak VYDOL vydává jedinečnou řadu česká nádraží, tak je to pěkně popsáno a dáno do souvislostí, každá společnost která stavěla jednotlivé dráhy měla svého dvorního architekta(-y) a proto stavby na jednotlivých drahách mají podobné architektonické a konstrukční prvky, často se některé stavby nebo varianty opakují ve více stanicích. Později hlavně kkStB měly přímo typové výkresy - normálie drážní stavby.
Na kolejišti lze samozřejmě použít i reálné stavby i když vlastní stanice je fiktivní, je dobré ji někam alespoň přibližně umístit a podle toho volit příslušné vhodné předlohy. Pokud na kolejišti jsou na jedné trati dvě stanice tak si např. zvolíš že je to nějaká stanice mezi Trutnovem a Starou Pakou a pak by tak měly být přijímací budovy ve stylu OeNWB. Asi nejjednodušší je stavět lokálky dle normálíí kkStB, to se dá slušně kombinovat a je celkem dost dostupných výkresů a i v současnosti se dá pořídit fotodokumentace staveb ve slušném stavu.
Michal N.

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 1:11 pm
od Yarda
Jsou někde dostupné normálie OeNWB pro skladištní budovy, stavědla, remízy...?

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 1:12 pm
od Martin HO
To michal_n_cz :
Různé doplňky kolejiště, str. 2. Také jsem to nemohl najít.

Česká nádraží : krásné publikace, ale pokud jsem viděl inzerát na poslední zatím vydaný díl, cena přes 800,- Kč. A to je vzhedem k tomu, že se na to potřebuji maximálně párkrát podívat, dost nákladný špás.

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2009 2:54 pm
od michal_n_cz
Yarda píše:Jsou někde dostupné normálie OeNWB pro skladištní budovy, stavědla, remízy...?

Dost problém, jeden čas jsem něco sháněl. Starý typák na konkrétní jednu budovu jsem přímo nesehnal, jen nějaký novější výkres někdy z 60-tých let, kdy se to malinko přestavovalo, ale minimálně takže to odpovídá. Něco by mělo být v drážním archivu v Praze v Libni, když jsem se o to zajímal tak tam zrovna probíhala rekonstrukce, takže byl zavřený. Pak ně co bude v příslušném místním drážním archivu např. v H. Králové. Taky v jednotlivých státních zemských archivech a SÚA Praha by mělo něco být. Hodně záléží na tom zdali je příslušný fond zpracovaný a tím pádem pro veřejnost dostupný, pak se prokousat v těch archivních pomůckách a nechat si donést ten správný šanon. Samozřejmě očekávám, že nějaké výkresy budou v dalším díle Českých nádraží - ten bude právě o OeNWB.
Michal N.