Doplňky kolejiště

Specializované fórum pro všechny Houmrovy parádičky.

Moderátoři: Michal Dalecký, Houmr

Doplňky kolejiště

Příspěvekod Houmr » čtv 12 úno, 2009 6:06 pm

Dotazy, náměty, připomínky.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod MirekTT » pát 13 úno, 2009 5:22 pm

Mám otázku přímo na tebe, ale můžou odpovídat i ostatní. Zkouším stavět Třmínkovy vozíky k teudloffu v TT. Kolečka nepájím, ale lepím vteřiňákem. Jak moc se to lepení koleček ještě zpevní další povrchovou úpravou (surfacer, barva, patina)?.
MirekTT
 
Příspěvky: 2211
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Houmr » sob 14 úno, 2009 8:51 am

Já si myslím, že se to moc nezpevní. Ale možná bych kolečka zkusil natřít nitroředidlem s lakem, nebo slaboučce rozpuštěnými plastikovými rámečky, aby jsi kolečka slepil, pokud máš strach, že ti nebudou držet. Nebo by šlo použít i nějaké disperzní lepidlo, či lak. Disperze by měla výhodu, že přebytečné lepidlo by se dalo otřít navlhčeným uchošťouchem.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod MirekTT » sob 14 úno, 2009 10:23 pm

No drží to i vteřiňákem. Ale ten lak tam ještě přidám. Dám tam matný bezbarvý balakryl. Lepím s ním koleje k podkladu dle tvojí metody a drží to jako beton. Víte kolegové, já osobně moc vteřinovce nevěřím, časem umí křehnout a ze začátku jsem s ní lepil smd součástky na plošáky, než se zapájely a do půl roku letělo vše takto vyrobené do elektroodpadu. Vteřinovku používám jen v nejvyšší nouzi a raději s ještě s nějakým doplňkovým kotvením.
MirekTT
 
Příspěvky: 2211
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Stavědlo

Příspěvekod 123ps » pon 16 úno, 2009 5:48 pm

Houmre, nemůžu na tvých stránkách najít model stavědla, který jsi před časem prezentoval. Chtěl jsem se trochu opičit a teď mi chybí inspirace :(
HO, DCC, ČSD a DR, III-IV
Uživatelský avatar
123ps
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 01 lis, 2006 12:10 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvekod Houmr » pon 16 úno, 2009 6:16 pm

"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod 123ps » úte 17 úno, 2009 6:22 am

Aha, je tam ještě jedna strana :oops: Pro oči nevidím. díky :D
HO, DCC, ČSD a DR, III-IV
Uživatelský avatar
123ps
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 01 lis, 2006 12:10 pm
Bydliště: Přerov

Nádraží Eschbronn (Kibri HO)

Příspěvekod Martin HO » pon 16 bře, 2009 8:40 am

Rád bych se zeptal, jestli Tvoje úprava nádraží Eschbronn má nějakou skutečnou předlohu v ČR.

Ptám se záměrně v tomto fóru a ne SZ, protože si myslím, že Tvoje odpověď bude možná zajímavá i pro ostatní.
Martin HO
 

Příspěvekod Houmr » pon 16 bře, 2009 9:48 am

Ne, myslím si, že podobnost je čistě náhodná, ale hodně podobných staveb je u nás k vidění. Konec konců, je smyšlené i kolejiště, takže dávat na něj reálnou předlohu by bylo trochu mimo. Pokud chce někdo dělat reálnou stavbu, tak bych to asi řešil se vším všudy, ale v mezích prostorových možností, což by se v HO týkalo tak skutečně jen menších nádraží, či zastávek. Samozřejmě v případě domácího kolejiště.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod michal_n_cz » úte 17 bře, 2009 12:58 am

Houmr píše:Ne, myslím si, že podobnost je čistě náhodná, ale hodně podobných staveb je u nás k vidění. Konec konců, je smyšlené i kolejiště, takže dávat na něj reálnou předlohu by bylo trochu mimo. Pokud chce někdo dělat reálnou stavbu, tak bych to asi řešil se vším všudy, ale v mezích prostorových možností, což by se v HO týkalo tak skutečně jen menších nádraží, či zastávek. Samozřejmě v případě domácího kolejiště.

možná ta stavba někde ale v Německu opravdu existuje. V tomto případě si tím nejsem jistý, ale je mnoho modelů staveb od různých výrobců Faller, Kibri atd, které opravdu mají reálnou předlohu a odpovídající proporce. Někdy jsou malinko zmenšené, aby na kolejištích nevypadaly moc mohutně. Ten Eschbronn by mě fakt zajímal jestli někde je - pravděpodobně se jmenuje jinak, protože Eschbronn sice v Německu existuje - malá obec bez železničního spojení.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Martin HO » úte 17 bře, 2009 6:08 am

Houmr píše:Ne, myslím si, že podobnost je čistě náhodná, ale hodně podobných staveb je u nás k vidění. Konec konců, je smyšlené i kolejiště, takže dávat na něj reálnou předlohu by bylo trochu mimo. Pokud chce někdo dělat reálnou stavbu, tak bych to asi řešil se vším všudy, ale v mezích prostorových možností, což by se v HO týkalo tak skutečně jen menších nádraží, či zastávek. Samozřejmě v případě domácího kolejiště.


No mně zajímala spíš případná spodoba s nějakým českým nádražím. Bohužel jakýsi "typový katalog" alespoň nejčetnějších nádraží chybí (rád bych se mýlil :oops: ), a ojedinělé publikace, do kterých člověk potřebuje pouze několikrát nahlédnout, jsou čím dál nákladnější. Takže každá informace "z terénu" je cenná.

Já sám mám v úmyslu upravit cihlové nádraží na typickou pozdější spodobu některých žlutobílých stavebních rekonstrukcí. Holt budu jezdit, fotit a přemýšlet.

Myslím si (asi i ve shodě s Houmrem, že i vzhledová (i když ne úplně přesně tvarová) podoba nádražní budovy poslouží českému kolejišti více, než sice perfektně provedená, ale "cizí" stavba.

V tom mne Houmrova stavba velmi inspirovala a líbí se mi.

Na rozdíl od něj jsem však toho názoru, že i na smyšlené kolejiště má smysl dávat i reálnou předlohu železničních staveb. Neb prakticky všechna kolejiště (minimálně s ohledem na délku kolejí i poloměr oblouků) jsou smyšlená.
Martin HO
 

Příspěvekod michal_n_cz » úte 17 bře, 2009 12:51 pm

Martin HO píše:No mně zajímala spíš případná spodoba s nějakým českým nádražím. Bohužel jakýsi "typový katalog" alespoň nejčetnějších nádraží chybí (rád bych se mýlil :oops: ), a ojedinělé publikace, do kterých člověk potřebuje pouze několikrát nahlédnout, jsou čím dál nákladnější. Takže každá informace "z terénu" je cenná.

Já sám mám v úmyslu upravit cihlové nádraží na typickou pozdější spodobu některých žlutobílých stavebních rekonstrukcí. Holt budu jezdit, fotit a přemýšlet.

Myslím si (asi i ve shodě s Houmrem, že i vzhledová (i když ne úplně přesně tvarová) podoba nádražní budovy poslouží českému kolejišti více, než sice perfektně provedená, ale "cizí" stavba.

V tom mne Houmrova stavba velmi inspirovala a líbí se mi.

Na rozdíl od něj jsem však toho názoru, že i na smyšlené kolejiště má smysl dávat i reálnou předlohu železničních staveb. Neb prakticky všechna kolejiště (minimálně s ohledem na délku kolejí i poloměr oblouků) jsou smyšlená.

Já jsem bohužel nikde na Houmrově webu nenašel fotku toho upraveného Eschbronnu. Je to tam někde?
Cihlové stavby z lícovyných cihel se u nás taky čato používaly, v rychlosti si vzpomenu např. KFNB, OeNWB. Ale co se týká původních staveb z režného zdiva, pokuk jsou na nich provedeny dodatečné úpravy typu omítka, nová okna jiné vekosti atd., tak je to často dosti katastrofa.
Co se týká dokumentace, tak VYDOL vydává jedinečnou řadu česká nádraží, tak je to pěkně popsáno a dáno do souvislostí, každá společnost která stavěla jednotlivé dráhy měla svého dvorního architekta(-y) a proto stavby na jednotlivých drahách mají podobné architektonické a konstrukční prvky, často se některé stavby nebo varianty opakují ve více stanicích. Později hlavně kkStB měly přímo typové výkresy - normálie drážní stavby.
Na kolejišti lze samozřejmě použít i reálné stavby i když vlastní stanice je fiktivní, je dobré ji někam alespoň přibližně umístit a podle toho volit příslušné vhodné předlohy. Pokud na kolejišti jsou na jedné trati dvě stanice tak si např. zvolíš že je to nějaká stanice mezi Trutnovem a Starou Pakou a pak by tak měly být přijímací budovy ve stylu OeNWB. Asi nejjednodušší je stavět lokálky dle normálíí kkStB, to se dá slušně kombinovat a je celkem dost dostupných výkresů a i v současnosti se dá pořídit fotodokumentace staveb ve slušném stavu.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Yarda » úte 17 bře, 2009 1:11 pm

Jsou někde dostupné normálie OeNWB pro skladištní budovy, stavědla, remízy...?
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 247
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Martin HO » úte 17 bře, 2009 1:12 pm

To michal_n_cz :
Různé doplňky kolejiště, str. 2. Také jsem to nemohl najít.

Česká nádraží : krásné publikace, ale pokud jsem viděl inzerát na poslední zatím vydaný díl, cena přes 800,- Kč. A to je vzhedem k tomu, že se na to potřebuji maximálně párkrát podívat, dost nákladný špás.
Martin HO
 

Příspěvekod michal_n_cz » úte 17 bře, 2009 2:54 pm

Yarda píše:Jsou někde dostupné normálie OeNWB pro skladištní budovy, stavědla, remízy...?

Dost problém, jeden čas jsem něco sháněl. Starý typák na konkrétní jednu budovu jsem přímo nesehnal, jen nějaký novější výkres někdy z 60-tých let, kdy se to malinko přestavovalo, ale minimálně takže to odpovídá. Něco by mělo být v drážním archivu v Praze v Libni, když jsem se o to zajímal tak tam zrovna probíhala rekonstrukce, takže byl zavřený. Pak ně co bude v příslušném místním drážním archivu např. v H. Králové. Taky v jednotlivých státních zemských archivech a SÚA Praha by mělo něco být. Hodně záléží na tom zdali je příslušný fond zpracovaný a tím pádem pro veřejnost dostupný, pak se prokousat v těch archivních pomůckách a nechat si donést ten správný šanon. Samozřejmě očekávám, že nějaké výkresy budou v dalším díle Českých nádraží - ten bude právě o OeNWB.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Další

Zpět na Houmrovy vlaky (houmrovyvlaky.wz.cz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník