Moderátoři: Michal Dalecký, Houmr
Houmr píše:Co se týká hluku, řekl bych po návštěvách u kolegů, že je standartní, taky je přímo úměrný tomu jakou rychlostí se na kolejišti jezdí, já to řeším tak, že ve zkryťácích jezdím dost pomalu, v TrainCu mám nastavenu rychlost max. 20 km/h, někde i méně a pak je hlučnost minimální. Samozřejmě doporučuji použít ve zkryťácích pěnovou pásku nebo korek, tam se koleje neštěrkují a tak se hluk taky velice zmenší.
Houmr píše:Co se týká hluku, řekl bych po návštěvách u kolegů, že je standartní, taky je přímo úměrný tomu jakou rychlostí se na kolejišti jezdí, já to řeším tak, že ve zkryťácích jezdím dost pomalu, v TrainCu mám nastavenu rychlost max. 20 km/h, někde i méně a pak je hlučnost minimální. Samozřejmě doporučuji použít ve zkryťácích pěnovou pásku nebo korek, tam se koleje neštěrkují a tak se hluk taky velice zmenší.
airwar píše:tím PST myslíš polystyren
airwar píše:lepil k rámům zespodu
airwar píše:na ten styrodur co má 20 mm dát z vrchu cca. 1cm polystyrenu
airwar píše:to zugi: Takže v zásadě to mám položené stejně, sice mám překližkový rám, a na tom nalepený ten styrodur, ale to by z hlediska rezonance té desky styroduru nemělo hrát roli. pod koleje jsem zatím také zkoušel dávat sadrokartonářskou pásku. a jak píšu rezonuje to hodně, ale mohlo by se to částečně utlumit když bych do těch styrodurů občas prořezal nějaké manipulační otvory a teké následnou konstrukcí.
to houmr: ty už stavíš kolejiště cca. 5 let, předpokládám že jsi žádné problémy se stárnutím klasického polystyrenu nezaznamenal. Mimochodem tušíš jaký polystyren jsi používal? Běžně se dají sehnat tři třídy: EPS50 to je volně ložená izolace, EPS70 se používá na zateplení a EPS100 do podlah pod betonový potěr.
airwar píše:to ferda: díky za info značení EPS polystyrenů a co znamenají ta čísla vím, je to tak trochu můj obor. Co se týče degradace neměl by být mezi různými typy polistyrenu při našem použití rozdíl, ale pokud jde o hluk rozdíl by být mohl, z logiky věci si myslím že menší rezonanci by díky menší váze a hustotě měl mít ten EPS50. A le je to jen moje domněnka.
Ferda píše:airwar píše:to ferda: díky za info značení EPS polystyrenů a co znamenají ta čísla vím, je to tak trochu můj obor. Co se týče degradace neměl by být mezi různými typy polistyrenu při našem použití rozdíl, ale pokud jde o hluk rozdíl by být mohl, z logiky věci si myslím že menší rezonanci by díky menší váze a hustotě měl mít ten EPS50. A le je to jen moje domněnka.
Je to i moje domněnka. Nicméně si myslím, že rozdíl bude zanedbatelný. Daleko větší vliv by mělo mít pružné podloží pod kolejemi.
airwar píše:to zugi: Takže v zásadě to mám položené stejně, sice mám překližkový rám, a na tom nalepený ten styrodur, ale to by z hlediska rezonance té desky styroduru nemělo hrát roli. pod koleje jsem zatím také zkoušel dávat sadrokartonářskou pásku. a jak píšu rezonuje to hodně, ale mohlo by se to částečně utlumit když bych do těch styrodurů občas prořezal nějaké manipulační otvory a teké následnou konstrukcí.
to houmr: ty už stavíš kolejiště cca. 5 let, předpokládám že jsi žádné problémy se stárnutím klasického polystyrenu nezaznamenal. Mimochodem tušíš jaký polystyren jsi používal? Běžně se dají sehnat tři třídy: EPS50 to je volně ložená izolace, EPS70 se používá na zateplení a EPS100 do podlah pod betonový potěr.
Houmr píše:Ne nezaznemenal jsem vůbec žádné změny v tvaru, smršťování polystyrénu. Ani všechny spoje co mám pájené nedělají naprosto žádný problém, považuji za nesmysl, aby se koleje natahovali a zkracovali vlivem teploty jako ve skutečnosti a u mne skutečně k výkyvům teplot dochází a to v rozsahu 0 - 30 stupňů. Mně technologie vyhovuje z několika důvodů, je to levné, nepotřebuji drahé vybavení, kolejiště je lehoučké a čistá práce bez prachu a nepořádku, pokud se používá odporová řezačka.
radekkrupka píše:Já používám kombinaci všech metod, až na ocel. Stoupání vytvářím tak, že na základovou překližku lepím ony "rampy" z polystyrenu. Je pravda, že následné zásahy do dřeva jsou pracné a dělají binec. Já jsem ale zvolil překližku ze dvou prostých důvodů - 1) kolejiště z překližky je podle mne v budoucnu snazší přestěhovat (protože je všudetvrdé), 2) používám motorické přestavníky Tillig a ty k polystyrenu nepřilepím... takže pod stanicemi mám překližkovou desku a na ní tenkou vrstvu polystyrenu.
Zpět na Houmrovy vlaky (houmrovyvlaky.wz.cz)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků