Stránka 1 z 6

Stavba kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 12 úno, 2009 5:59 pm
od Houmr
Dotazy, náměty, připomínky.

Re: Stavba kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 13 úno, 2009 8:12 am
od win111
Ahoj Houmi, v mé práci jsem našel bezva inspiraci pro štěrkování kolejiště. Je to materiál který se používá k sorbci ropných látek. Materiál je naprosto věrnou napodobeninou štěrku. Velikost je shodná s posypy od firmy Polák. Má dvě velké výhody. Je lehký a mikroskopicky vzdušný, čím by mohl zlepšit zvukové vlastnosti tím že by mohl méně přenášet hluk do kolejiště. Druhá výhoda je v ceně tohoto materiálu. Vyzkoušeno to zatím nemám, bo mám pouze startset od modelybiz a o kolejišti zatím jen sním. Poslal bych ti tento materiál na odzkoušení. Já ho zkoušel i barvit a jde to slušně kolorovat balakrylem. To pro případ, že by originál bílá káva nevyhovovala. Jestli máš zájem, odepiš. win111@seznam.cz

Re: Stavba kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 17 úno, 2009 1:51 pm
od radekkrupka
win111 píše:Ahoj Houmi, v mé práci jsem našel bezva inspiraci pro štěrkování kolejiště. Je to materiál který se používá k sorbci ropných látek. Materiál je naprosto věrnou napodobeninou štěrku. Velikost je shodná s posypy od firmy Polák. Má dvě velké výhody. Je lehký a mikroskopicky vzdušný, čím by mohl zlepšit zvukové vlastnosti tím že by mohl méně přenášet hluk do kolejiště. Druhá výhoda je v ceně tohoto materiálu. Vyzkoušeno to zatím nemám, bo mám pouze startset od modelybiz a o kolejišti zatím jen sním. Poslal bych ti tento materiál na odzkoušení. Já ho zkoušel i barvit a jde to slušně kolorovat balakrylem. To pro případ, že by originál bílá káva nevyhovovala. Jestli máš zájem, odepiš. win111@seznam.cz

No, to vypadá nadejně - pokročilo to nějak chlapi? To by mě zajímalo...

PříspěvekNapsal: úte 17 úno, 2009 2:08 pm
od Martin HO
Nejedná se o Wapex ?

PříspěvekNapsal: úte 17 úno, 2009 2:56 pm
od MirekTT
Martin HO píše:Nejedná se o Wapex ?


Obdobně se využívá i perlit

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2009 6:45 am
od win111
Ahoj,
nejedná se o vapex, ten už se u hasičů nepoužívá, pracuji na fotoseriálu kde je odkaz i na prodejce. Nebojte nenechávám si nápad pro sebe.

PříspěvekNapsal: pát 20 bře, 2009 1:24 pm
od win111
Vzhledem k tomu, že nestíhám ten fotoseriál, tak aspoň na vysvětlenou.Je to sorbent, který používají hasiči na sorbci (jímání a pohlcování) nebezpečných a ropných látek. Prodává to firma REO AMOS. cena je 195/10kg a toto množství bohatě stačí i na rozsáhlé kolejiště, já to zkusil a je to naprosto shodné co do velikosti se štěrkováním fa. Polák. Navíc je to lehké a nemělo by to ani přenášet hluk do kolejiště, což je také jedna z výhod. Jo a dá se snadno kolorovat. Mějte se

PříspěvekNapsal: pát 20 bře, 2009 2:22 pm
od Jirka Zubek

Re: Stavba kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 8:07 am
od PetrL
win111 píše:Ahoj Houmi, v mé práci jsem našel bezva inspiraci pro štěrkování kolejiště. Je to materiál který se používá k sorbci ropných látek. Materiál je naprosto věrnou napodobeninou štěrku. Velikost je shodná s posypy od firmy Polák. Má dvě velké výhody. Je lehký a mikroskopicky vzdušný, čím by mohl zlepšit zvukové vlastnosti tím že by mohl méně přenášet hluk do kolejiště. Druhá výhoda je v ceně tohoto materiálu. Vyzkoušeno to zatím nemám, bo mám pouze startset od modelybiz a o kolejišti zatím jen sním. Poslal bych ti tento materiál na odzkoušení. Já ho zkoušel i barvit a jde to slušně kolorovat balakrylem. To pro případ, že by originál bílá káva nevyhovovala. Jestli máš zájem, odepiš. win111@seznam.cz


http://www.reoamos.cz/eshop/index.php?pn=1623
Tahle náhražka mne zaujala.
Z jejich produktů mě ještě zaujal materiál (kuličky) ECO DRY, možná do koryt potoků. Měl jsem ale obavy, jak dlouho tyto materiály zůstanou v původním stavu a nebudou se rozpadat v prach. Přeci jen je určen pro jiné, jednorázové a krátkodobé použití. Poslal jsem tedy dotaz do tech. oddělení výrobce, fy REO AMOS. K využití pro naše účely se vyjádřil technický ředitel firmy. Jeho vstřícnost vysvětluje PS :D . Zde je jeho odpověď:

...obě drti jsou tvořeny křemelinou, která prošla vypalovacím procesem.
REOSTAR II je vlastně drcená „cihla“. ECO DRY se vypaluje v podobě kuliček a už se nedrtí.
Myslím, že stálost zrnek obou drtí je víc než dostatečná a případné probarvení na ni nebude mít vliv.

S pozdravem
Ing. Tomáš Chleboun
technický ředitel

PS
za dotaz děkuji. Sám létám s el. větroni. :lol:

Re: Stavba kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 5:02 pm
od win111
ano máš pravdu, je to křemelina a je dost stálá, pokud se rozpadu týče, hlavně je to supr lehké a snadno kolorovatelné, jak jsem psal, zkoušel jsem i štěrkování s eco-dry a le je to spíš, jak píšeš na ty potoky, nebo jako doplněk.Reostar jsem už odzkoušel a je vedle štěrku fa Polák neroznatelný-jen potřebuje více prokapat jarovou vodou, protože opravdu absorbuje hodně. JEDINÁ NEVÝHODA DÉLKA SCHNUTÍ

tunel

PříspěvekNapsal: pon 04 kvě, 2009 5:43 am
od andrejH0
zdar
prezrel som si dnes novy prirastok do galerie stavba kolajiska. no proste krasna praca a ten oporny mur pekne vyriesene a ako som zisitl tak stavas v oblasti kde je vysoka spodna voda ked tolko trubiek.
len jedna mala pripomienka alebo skorej moj postreh. mas oporny mur po lavej strane pred vjazdom do tunela a za opornym murom mas maly svah, foto 348, co sa mi zda trochu moc predimenzovany mur na tak maly svah. viem, ze je to na opticke rozdelenie trati aby uz bolo jasne, ze su odlisne a vedu inam. Sice epochu ktoru stavas tam asi nebol problem postavit nieco take a zaplatiti to ale asi si myslim ze by tu cast v reale normlane obagrovali aby nemusieli robit taky dlhy a velky oporak. mozno by stacil len od portalu po ten vy zlom oporneho muru.
len tolko ale fakt pekna praca a foto kde je detail muru, foto 328 je super.
pekna robota

PříspěvekNapsal: pon 04 kvě, 2009 1:48 pm
od Houmr
Jo, dík za pochvalu. Ano dlouho jsem nad tou druhou zdí přemýšlel, ale popsal jsi to dobře, jde o to oddělit ty dvě trati vedle sebe a věřím, že až se ten svah zazelená a poroste křovisky, tak to tak blbě vypadat nebude. Je to jeden z řady kompromisů na domácím kolejišti, které musí člověk nějak řešit. Proto jsem i tu trať o ten kousek posunul, protože jinak by to bylo ještě horší. Dík za názor. :lol:

PříspěvekNapsal: pon 04 kvě, 2009 3:13 pm
od Michal Šuhajda
Větší opěrná zeď není problém. Původně (při stavbě tunelu hlavní trati) tam byl větší kopec mezi tratí a vlečkou. No a když o nějakých 20 let později stavěli lokálku :D , nezbylo než kopec odtěžit, udělat zářez a opěrná zeď už zůstala...

PříspěvekNapsal: pon 04 kvě, 2009 4:53 pm
od Houmr
No, hlavně že to umíme okecat :lol: :D

PříspěvekNapsal: pon 04 kvě, 2009 5:07 pm
od Kubo
Houmr píše:No, hlavně že to umíme okecat :lol: :D
Ahoj houmr okecať vieme všetci ale vieme aj pochváliť. Máš to fakt perfektné tie trubky na odtok vody by ma nenapadli. Musím to zrealizovať. Akože tam je spoda voda. Dík za nápad. 8) 8) 8)