Stránka 4 z 6

PříspěvekNapsal: stř 24 úno, 2010 6:11 pm
od Rtep
Ahojky všichni a ahojky Mašinko, já používám spodky od OSM prodává je Philotrain a vozy jsou také pěkné. Třeba košové nárazníky od OSM jsou pěkné a ne drahé.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Cena 30 jurošů za kompletní vůz spodek do 15 jurošů nebo 3 kusy za 40 s detaily. Ale nevím jak jsou ceny letos můžeme zkusit samozřejmě čím ví tím líp. Budu na firmě v době INTERMODELBAU takže to budu mít téměř přes ulici.

PříspěvekNapsal: stř 24 úno, 2010 6:45 pm
od Mašinka
Taky jsem si udělal zásobu!
Mašinka

PříspěvekNapsal: čtv 25 úno, 2010 6:43 pm
od papergeorge
Zdar chlapi,

jsem velice potesen, ze se toto forum objevilo. Je tu spousta velice zajimavych napadu a postrehu.

Ja jsem ted v Liverpoolu a konecne se mi dari realizovat svuj sen a to kousicek zeleznice v meritku 0. Chtel jsem to pojmout cele z papiru, nicmene konstrukci ramu musim mit drevenou. Trochu mne to mrzi, ale co uz.
Take jsem znacne omezen prostorem, az jsem byl zaskocen naroky tohoto meritka, takze soucasna podoba je opravdu velmi zredukovany puvodni zamer = budu se muset prestehovat jinam... :D

Ale to hlavni, proc jsem se zaregistroval. Existuje nekde prehled zasad, podle nichz je treba pracovat a je dodrzet tak, aby model lokomotivy utahl par vagonu a ne se mrmlal na miste? Jestli jsem se vyjadril jasne, proste jak ma byt lokomotiva ci vagony tezke, aby jezdily?

U kovu ci plastu je to celkem snadno dosazitelna zalezitost, ale u papiru nad tim dumam uz pekne dlouho a nemuzu na nic prijit. Takze pokud je to nekde zpracovane, budu rad za jakekoli odkazy.

Preji vsem radost i uspechy v tomto krasnem meritku a casem pribudou i nejake fotky.

PříspěvekNapsal: čtv 25 úno, 2010 8:06 pm
od rawen
Nazdar.
Existuje dokonce norma NEM udávající v závislosti na měřítku doporučený "počet" gramů na mm délky modelu. Ovšem pro kovovo-plastový model.

Sám jsem dlouhá léta pracoval s papírem a obávám se, že koeficient tření dřevěné špejle v papírovém nebo i dřevěném "ložisku" případně šišatého papírového kola na kolejnici bude nezanedbatelně větší než u klasických modelů.

Zkus uvést více podrobností, případně poslat fotky nebo náčrty, ať vidíme, jak to máš vymyšlené.

Radek

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 7:09 pm
od Pupajz
...., aby model lokomotivy utahl par vagonu a ne se mrmlal na miste?

Ahoj pokud jsem správně pochopil dřevěno-papírové bude jen kolejiště ....stroj bude asi smíšené stavby!

Asi si musíš nejprve ujasnit jaký model stroje budeš stavět a kolik vozů budeš s modelem provozovat ... podle toho zvolit pojezd, motory, závaží a s předpřipraveným modelem provádět jízdní zkoušky ... spíše než na tabulky bych se spoléhal na metodu pokus...omyl 8)

Pokud se podíváš na web drah-servis, kde p. Dobeš podobnou metodou "ladí" prototyp Brejlovce v G, ... kdy sice konstrukci měl 100% zvládnutou, ale dovážení provedl až v kolejišti se zamýšleným počtem vozů

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 7:23 pm
od Pupajz
Rtep píše:Cena 30 jurošů za kompletní vůz spodek do 15 jurošů nebo 3 kusy za 40 s detaily. Ale nevím jak jsou ceny letos můžeme zkusit samozřejmě čím ví tím líp. Budu na firmě v době INTERMODELBAU takže to budu mít téměř přes ulici.


Podle stránek Philotrainu by to mělo být stále:
Cisternové vozy jsou dispozici výhradně verze s budkou, ruční brzdou a a nárazníky-typ Zemská dráha. Cena za jeden cisternový vůz je do vyprodání 29,95 Euro.Za tři cisternové vozy zaplatíte 75 Euro.
--------------------------------------------------------------------------------

Otevřené vozy jsou dispozici ve verzi s budkou nebo bez budky. Modely jsou vybaveny loukoťovým soukolím, brzdovým obložením a tyčovými nárazníky.
Cena za jeden otevřený vůz je do vyprodání 29,95 Euro. Za dva nákladní vozy zaplatíte 50 Euro. OSM vozy k dostání jen u Philotrain!

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: pon 29 dub, 2013 6:26 am
od ROMAN
Začal som robiť lokomotívu "Sergej" v "0" neviem najsť na internete vhodnosť motorov. Chcem, aby lokomotíva mala zvuky. Momentálne mám v pokročilom štádiu v 3D CAD rozkreslenú lokomotívu. Nemáte nejaký typ na nejaký vhodný motor? Moja predstava motora by bola sériový komutátorový, neviem, či to vyhovuje požiadavke zvukov.

S pozdravom
Ďakujem

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: pon 29 dub, 2013 7:11 am
od Rtep
Ahoj Romane

podvozky pro Sergeje hledej u výrobců v Americe jako např. MTH, Lionel, prostě zkus strýčka Googla .
Jsou to kompaktní podvozky přímo s motory na podvozku.
Potom stačí najít obchodníka jsou to dva v Německu kteří dodávají i díly.
V Evropě třínápravový sériový podvozek asi nenajdeš a malosérie je dost drahá.

Zvuk s pohonem nemá nic společného to budeš řešit pomocí digitálního dekodéru a reproduktoru a zvuky pro Sergeje jsou k dispozici.

:D

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: pon 29 dub, 2013 11:48 am
od ROMAN
ďakujem za expresnú reakciu, podvozok mám rozkreslený potrebujem motor a prípadne informácie o regulácii rýchlosti (otáčok). Nakreslím niekoľko detailov v modeli a zverejňujem k diskusii 3D vláčik, upozorňujem je hotový cca na 70%
Ahojte

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 9:03 am
od ROMAN
Má niekto skúsenosti s použitím striedavého elektromotora na pohon vláčika v mierke"0". Na internete vidím len riešenia so stejnosmernými motorčekmi.
Ďakujem

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 9:32 am
od Rudolf
ROMAN píše:Má niekto skúsenosti s použitím striedavého elektromotora na pohon vláčika v mierke"0". Na internete vidím len riešenia so stejnosmernými motorčekmi.
Ďakujem


Zkušenosti sice ne, ale podíval bych se na nějaká fóra zabývající se Märklinem, ten to používá v H0 a říká tomu C-sinus nebo tak nějak.

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 6:14 pm
od fulda
Tahle otázka má z mojeho pohledu několik podotázek.

Takže ve svojí hrubé podstatě v měřítku 0 používal střídavý proud ve svých počátcích třeba Merkur. Bylo hezké, že na lokomotivách byl přepínač na změnu směru jízdy.

V DCC je podpora pro používání dvou a třífázových motorů.

Takže moje otázka - chceš používat střídavě napájené koleje?
Nebo chceš používat stejnosměrné napájení a jen máš jeden střídavý motor?
A nebo chceš používat některý z dnes používaných digitálních systémů?

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 4:54 am
od Jirka_US
fulda píše:
V DCC je podpora pro používání dvou a třífázových motorů.

Je možné uvést nějaký DCC dekodér, který podporuje třífázový motor, popř. citaci NMRA ? Protože třífázový motor z principu potřebuje 4 vodiče k ovládání.
Jinak dekodéry, které tkz. "podporují" C-sinus motory, principem BLDC motor, např. Zimo, ESU mají vysloveně uvedeno, že je to možné, ale pouze s nezbytnou řídící elektronikou a ještě s upozorněním na možná rizika... U sériového modelu (Maerklin/Trix) je to samozřejmostí, ale jinak to nemusí platit.

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 7:26 am
od fulda
Pochopitelně: je to definované NMRA normou S 9.1.1. (jakou jinou také že) v odstavci E.
Pochopitelně to vyžaduje velké množství vodičů a proto se na to používají například rozhraní 21MTC a velká měřítka, protože celkem logicky v malejch to nemá cenu.

Re: Komunita 0

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 8:47 am
od ROMAN
Láka ma mať zvuky z lokomotívy, asi som pochopil správne, že potrebujem k tomu digitál. Z toho mi vznikla otázka, či je možné použiť podľa mňa technicky dokonalé striedavé motory, sú menšie. Pravdepodobne spravím klasicky stejnosmerný pohon. Zdá sa mi že je istejší a bezpečnejší. Uvaha vznikla keď som začal kresliť pojazd. Odhadol som, že potrebujem na každý pojazd cca 25 W motorček, t.j. 2 x 25 W. Striedavé motory majú aj veľké otáčky čo by mohol byť problém pri sprevodovaní. Keď to skoro všetci riešia stejnosmernými motormi asi je to správne riešenie.