Stránka 3 z 3

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: pon 31 říj, 2016 7:46 pm
od hank
Děkuji.

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: ned 02 črc, 2017 11:40 am
od Střelec
Když pominu to, že v základu to má jednu rychlost dopředu a druhou dozadu a je to výhradně na baterky (jako některé "statrtky" od BTTB ze začátký 80.let), vidím praktický problém poněkud jinde. Nehorázná cena kolejiva byla zmíněna výše, ale v popisech mě zaujalo, že na kolejích to drží víceméně pomocí magnetu ve vozidle. První sady na trhu měly ke kroužku kolejí přibalené plechové desky, na které se koleje měly postavit, současné koleje nabízené samostatně mají cosi uprostřed mezi pražci. Předpokládám, že jde o redukovanou verzi onoho plechu. Bude to fungovat i bez toho plechu? Tedy na jiném kolejivu bez magnetického "přisátí"?
Pro letošek jsou slibovány parní lokomotivy a vozový park pro lesní železnici, to už by bylo ideální pro krajinově zajímavé minikolejiště.

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: ned 02 črc, 2017 1:41 pm
od JanoH0e
Fungovať určite budú, otázne je ako. Fyzika nepustí. Keby som staval samodomo, tak do oblúkov a na stúpania si nechám určite vypáliť z obyč. plechu "dosky" podľa vzoru Busch. Vyjde to určite lacnejšie a výsledok by mal byť rovnaký. On by možno stačil viazací drôt pod pražcami, v kritických miestach dajme tomu 3x. Ale je treba vyskúšať.

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: ned 02 črc, 2017 5:15 pm
od zmar
Mašinky jsou lehké a bez magnetického přitažení jezdí velmi špatně. Proto je nezbytné pod koleje přidat ten plech.

Ale už několikrát jsem tu popsal, že modely lze snadno digitalizovat dekodérem DH06A, takže potom dovedou jezdit plynule libovolnou rychlostí a zároveň se zlepší jízdní vlastnosti díky vyššímu napětí v kolejnicích a tedy i menšímu vlivu přechodových odporů.

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2017 5:37 am
od Střelec
V digitálu jsem zkoušel H0e (Roco s multimausem) a k srdci mi to nepřirostlo. Elektronice nerozumim a můj odpor k ní s přibývajícím věkem roste, takže si necham zajít chuť a prachy nacpu jinam. Jinak je zajímavý, že feldbahn potřebuje magnet a u Z-ka jsem o potřebě magnetu pro udržení jízdních vlastností nikdy neslyšel... Zdá se mi to, nebo to u Bushů za těžký peníze ojebávají?

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2017 9:09 am
od hank
Střelec píše:Jinak je zajímavý, že feldbahn potřebuje magnet a u Z-ka jsem o potřebě magnetu pro udržení jízdních vlastností nikdy neslyšel...


Já si myslím, že to souvisí s váhou modelů a dosažitelnou adhezní hmotností v té které velikosti. Z je asi nejmenší velikost, ve které se dá adheze dosáhnout "normálním" způsobem. Modely velikosti T (1:450) taky na kolejích drží magnety. Dokonce se na netu dají najít videa, kde modely ve velikosti T drží na kolejích "hlavou dolů".

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2017 2:29 pm
od zmar
Střelec píše:Jinak je zajímavý, že feldbahn potřebuje magnet a u Z-ka jsem o potřebě magnetu pro udržení jízdních vlastností nikdy neslyšel... Zdá se mi to, nebo to u Bushů za těžký peníze ojebávají?


Příčina je jednoduchá: tohle je první mašinka, se kterou Busch začal. Kam by se do ní vešla dostatečná zátěž ? Jediný volný prostor je v průhledu horní části kabiny.
LF8-5030_25202.jpg
LF8-5030_25202.jpg (29.21 KiB) Zobrazeno 3782 krát


Druhá příčina je v napětí. Zatímco Z používá 8 V, tak tohle jezdí v základním provedení na 3 V. Tedy vliv přechodových odporů je násobně větší a je nutný o to kvalitnější kontakt kola s kolejnicí.

Re: Modely Busch ve velikosti H0f

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2017 5:43 pm
od JanoH0e
Střelec píše: Jinak je zajímavý, že feldbahn potřebuje magnet a u Z-ka jsem o potřebě magnetu pro udržení jízdních vlastností nikdy neslyšel... Zdá se mi to, nebo to u Bushů za těžký peníze ojebávají?

Nie, iba oprášili tak 50 rokov starú myšlienku. Prvý problém už pomenoval Zmar. Druhá vec je hmotnosť "nákládu", predsa len je to "okyptená" H0, rýchlosť - potrebuješ jazdiť pomaly, nie ako "rýchlik". Svojho času tento nápad sa praktikoval napr. v N a TT, ale nakoniec zvíťazili "bandáže", kovové rámy a rôzne druhy balastu. Svojho času sa pokúšalo o niečo podobné Bemo, ale problémy tento projekt "zadupali".