hank píše:. . .
Zkoušeli jste někdo napájet hnací vozidla buschovského feldbahnu jinak než bateriemi? Jestli jo, tak jak? Existuje nějaký dostupný průmyslově nebo malosériově vyráběný zdroj pro tento účel vhodného plynule proměnného napětí 0 - 3 V? Nebo ty motorky snesou i víc? Kolik?
Ten tzv. ovladač, který se s tím dodává, tak je podle všeho akorát trojpolohový přepínač +3V/0/-3V, což je skoro k ničemu.
Jak jsem napsal dříve, téměř všechny svoje mašinky Busch jsem digitalizoval již popsaným způsobem (zbývající čekají, až na ně budu mít čas). Původní ovladač už je zbytečný, resp. po digitalizaci nepoužitelný. Po digitalizaci je možné plynule regulovat rychlost a je tedy možné jezdit i pomalu. Navíc je v koleji výrazně vyšší napětí a tím se snížil vliv přechodových odporů, především při pomalé jízdě. Tedy kvalita ovládání je o několik tříd výše, než byla při původním ovládání primitivním přepínačem 0V / +3V / -3V .
Jelikož dekodér do motoru pouští 5V pulsních a zatím s tím není problém, empiricky vyvozuji, že z hlediska bezpečnosti proti průrazu je 5V v pořádku. Ale pochopitelně se motor nesmí přehřát provozem při vysokém výkonu.
Když už by bylo z nějakého důvodu nezbytně nutné použít ne-digitální ovládání, ještě by se dal zkusit ovladač od modelů T-Gauge. Ten pouští do kolejí také asi 3V, ale jsou pulsní a dají se regulovat.