stoupa píše:A zároveň mám první dotaz, nevíte prosím které osobní vozy od Liliputu,Bema či Profi Model Thyrow (nejlépe výrobce a typ podle katalogového čísla)by se daly použít k přeznačení na ČSD?
Osobních vozy Liliput neodpovídají typům používaným u ČSD. Jestli někdo takové vozy popisoval nápisy ČSD, tak výsledek neodpovídá skutečnosti. Liší se v rozměrech oken, tvaru střechy, rozsochách a dalších detailech.
Podobně nízkostěnné vozy ala KBK na spodcích Liliput mají o mnoho větší rozvor, než odpovídá předloze (2,7m / 3,7m).
Od Bema už vůbec nic.
Naopak od PMT (Technomodell) je toho víc. Kromě známých prkýnkových Sasáků a zmíněné Zetky jsou to ještě oplechované Sasáky (Třemešná), otevřený osobní a uhláky. Přitom poslední je možné v původní verzi použít jen pro Frýdlant resp. Třemešnou. Pro jiné trati ČSD vyžadují větší či menší úpravy. Letňák byl v Ružomberku doplněn střechou na sloupcích tak, jak dodnes jezdí v Balogu. Uhlákům byl v Ružomberku odstraněn Heberlein a doplněna brzdařská plošinka dovnitř nákladního prostoru.