úzkorozchodná vozidla a jejich předlohy

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: úzkorozchodná vozidla a jejich předlohy

Příspěvekod michalctt » pát 13 lis, 2015 6:57 pm

Dnes by som sa chcel venovať najnovšiemu vozidlu ktoré je prevádzkované na rakúskej úzkorozchodnej dráhe Mariazellerbahn a to elektrickým jednotkám Die H i m m e l l s t r e p p e - schodom do neba. Vlani som mal možnosť sa zviesť týmito jednotkami ako aj prípojnými panoramatickými vozňami a tak som už len očakával ich modelové ztvárnenie. O prevedenie do mierky H0e sa postarala f. Leopold Halling. Po úvodnej, rýchlo rozchytanej sérii nasledovala druhá a z tej mám jednotku ET6.
Túto som osadil osvetlením od f. Austromodell určeným pre túto jednotlu, ale aj 74 figúrkami, pretože krásne priehľadný a osvetlený model si to vyžadoval. Potom som ešte musel urobíť úpravy prejazdnosti na mojom koľajisku, nakoľko táto jednotka je podstane šíršia a dlhšia ako doteraz prevádzkované vozilá a mohlo sa jazdiť. Z uvedeného som natočil aj video, takže prípadní zaujemcovia si môžu pozrieť jazdu tejto najnovšej jednotky z M a r i a z e l l e r b a h n u aj v modelovej veľkosti.

Odkaz na video z môjho koľajiska : https://www.youtube.com/watch?v=ILpoC1kysYs
Odkaz na fotky z návštevy Mariazellerbahnu v minulom roku: http://www.capkamodelbahn.sk/index.php/ ... zellerbahn
michalctt
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 20 črc, 2015 9:11 am

Re: úzkorozchodná vozidla a jejich předlohy

Příspěvekod zmar » pon 16 lis, 2015 3:32 pm

Moc hezké. Jaké to má jízdní vlastnosti ?
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

Re: úzkorozchodná vozidla a jejich předlohy

Příspěvekod michalctt » pon 16 lis, 2015 6:19 pm

zmar píše:Moc hezké. Jaké to má jízdní vlastnosti ?



Ako prvé som zaregistroval neskutočný problém pri nakoľajovaní. Je to spôsobené tým, že vozidlo je nízkopodlažné a iné ako doteraz používané, ale pri troche trpezlivosti sa to dá zvládnuť. Vozidlo bolo zakúpené priamo od výrobcu a aj dekóder je zakúpený od neho, nakoľko je tu určitá odlišnosť v jeho zapojení. Aj podľa návodu výrobca udáva vylomenie jedného kolíka v 8 pin dekódere. No a tento výrobcom dodaný dekóder vydáva také zvláštne zvuky, ktoré mi pripomíňaju zvuky prvých lacných dekóderov z niektorých hobby súprav. Samozrejme som skúšal osadiť aj overené dekódery, ale ani po vylomení kolíka som nedosiahol to ,aby súčasne fungovali základné funkcie a to jazda a osvetlenie. Takže som tam nechal výrobcom odporúčaný. K tým jazdným vlastnostiam, najprv som musel podstatne upraviť takmer celú trať, nakoľko toto vozidlo je podstatne väčšie ako osatné doteraz používané vozidlá. Musel som upraviť aj výšku štrkového posypu jedného nástupišta, nakoľko je to skutočne nízkopodlažné vozidlo. Prvý dojem z jazdy bol mierne rozpačitý, ale je to spôsobené skôr dekóderom / zvukom a nie príliš plynulým rozjazdom /. Po odstránení všetkých prekážok na trati však jednotka vykazuje celkom prijateľné jazdné vlastnosti, prúd odoberá krajnými podvozkami čelných dielov, takže nezaznamenávam žiadne výpadky napájania. Avšak pri prevádzke na úseky / ja to tak mám na koľajisku pripravené / bude nutné asi jeden podvozok odpojiť. Takže pri záverečnom hodnotení a porovnaní môžem konštatovať, že sa vyrovná jazdným vlastnostiam elektrikám 1099 od Roca, určite má lepšie vlastnosti ako motorový vozeň 5090 od Hallinga a parných úzkorozchodiek od Roca. Taktiež vysoko oceňujem priehľadnosť modelu, kde som doplnil osvetlenie a aj figúrky a hlavne celkový dojem modelu.
Prípadní záujemcovia si môžu pozrieť úpravu modelu /osvelnenie, figurky/ na mojej stránke a to obr. č. 168 až 198

Odkaz : http://www.capkamodelbahn.sk/index.php/ ... mitstart=0
michalctt
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 20 črc, 2015 9:11 am

Re: úzkorozchodná vozidla a jejich předlohy

Příspěvekod hank » sob 03 dub, 2021 12:34 pm

Využiji tohoto už téměř historického vlákna, abych upozornil, že Minitrains nabízejí v H0e sympatický model průmyslové dvouspřežky Henschel Riesa na pojezdu (pravděpodobně) Egger Bahn hned ve třech barvách (černá, zelená, šedá). Modely jsou v různých německých i jiných e-shopech skladem za solidní ceny.

Stroje - pravda, ve své většině o rozchodu 600 mm, ale jsou známé i na 750 mm - se mohly uplatnit i na našem území na velkých stavbách a na skrývkách severočeských povrchových dolů. Za války byly pod označením KDL 13 jedním ze schválených německých typů lokomotiv pro válečné účely, takže měly ve výrobě přednost a vyráběly se i v jiných lokomotivkách. Velký kus práce udělaly také na Trümmerbahnen, tj. na odklizových drahách sutin ve zničených německých městech po r. 1945.

Lokomotiva tohoto typu z poválečné výroby (1948) se dochovala dodnes na parkové dráze v Chemnitz, kde byla ještě nedávno provozuschopná.

Viz též tento můj starší post:
viewtopic.php?f=28&t=1825&start=480#p182566
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků