Moderátor: Michal Dalecký
Je to pěkné, ale máte tam málo uhlí. Musí tam být alespoň týdenní zásoba. Nebo aspoň plné figury. Dále Vám tam chybí lešení pro nakládku uhlí do lokomotiv http://www.kirow.wz.cz/zauhlovani/Kose.gifrybizek píše:v NB jsem se pokusil spáchat zauhlování http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0053.jpg
Vladimír_B píše:Je to pěkné, ale máte tam málo uhlí. Musí tam být alespoň týdenní zásoba. Nebo aspoň plné figury. Dále Vám tam chybí lešení pro nakládku uhlí do lokomotiv http://www.kirow.wz.cz/zauhlovani/Kose.gifrybizek píše:v NB jsem se pokusil spáchat zauhlování http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0053.jpg
Nějak jsem nepostřehl epochu, resp. líný to hledat ale pokud budete znázorňovat parní provoz, tak v depu by to mělo vypadat jinak. Konkrétně prostor mezi kolejemi. Př. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist068.jpg, nebo http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist651.jpg tmavší hromada je z dýmnice (saze) a ta světlejší za ní popel...
Prostor v depu by měl být srovnán do výše pražců a vysypán jemnějším materiálem, protože pohyb osob a provádění údržby. A celý ten povrch byl černý a taky si nikdo nedělal hlavu s nějakými úniky oleje. Nevím jestli byla v NB u výtopny popelová jáma s waserkránem, ale obecně by v takto malé výtopně měli u skládky uhlí popelovou jámu s vodním jeřábem (pouze u jedné koleje). Lokomotiva přijela ze stanice, vyprázdnili popelník, vyčistili dýmnici, doplnili vodu, uhlí, mazivo...
A jedna dobová z Kamenice http://www.google.cz/imgres?start=161&s ... 111&ty=117 co jsem náhodou našel...
Nemáte zač, zvednul bych tu přední stěnu na stejnou výšku, jako je zadní stěna a vyplnil to hromadou uhlí.rybizek píše:dekuji za rady prostor mezi kolejemi upravim lavku a kose na uhlí doplnim mam zvednout vysku ohrady na uhli ve predu pred kolejemi?
JanoH0e píše:Rybizku, nechcem ti brať elán do práce, ale lávka tam asi dajme tomu v roku 1920 nebola. Výtopňa v N.B. bolo v podstate " provizórium" do postavení dielni v J.H. - 1910. Potom to bola v podstate remíza pre nocujúce stroje. Takže pochybujem, že by v roku 1920 tam bola lávka, uhlie na týždeň, kompletné zázemie atď. Skôr iba nutná prevádzková záloha paliva, maziva, piesku a popolová jama. Ale bližšie info by ti dali možno v JHMD.
Vladimír_B píše:Pěkný pokrok.
JanoH0e: není důležité co tam (ne)bylo, ale to co provoz (stavitel) na kolejišti potřebuje. I když to bylo provizorium na x let, tak stejnak by muselo být plnohodnotně vybaveno, včetně té lávky. Samozřejmě můžeme polemizovat o tom jestli se takové lávky na úzkém rozchodu používaly, nebo jak vypadaly. Ovšem zbrojení bez té lávky za pomoci nějakých menších nádob by bylo hrozně zdlouhavé, vždyť se tam vejde 1,66 kubíku uhlí a zkuste si kubík uhlí naházet lopatou...
Obecně: pokud nějaká malá výtopna přišla o statut domovské a o své stroje, tak to pro ní znamenalo neprovádění "vyšších" stupňů údržby, tedy týdenní vymývání atd., ale zázemí pro každodenní údržbu, tedy uhlí, mazivo, písek..., tam zůstal.
Je to pouze na Rybízkovi co si tam nepostaví...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků