Česká Kanada 2

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » ned 13 říj, 2013 8:40 pm

v NB jsem se pokusil spáchat zauhlování

http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0053.jpg
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » ned 13 říj, 2013 8:58 pm

a začal jsem stavět 3 a poslední segment

http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0010.jpg
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Vladimír_B » pon 14 říj, 2013 9:57 am

rybizek píše:v NB jsem se pokusil spáchat zauhlování http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0053.jpg
Je to pěkné, ale máte tam málo uhlí. Musí tam být alespoň týdenní zásoba. Nebo aspoň plné figury. Dále Vám tam chybí lešení pro nakládku uhlí do lokomotiv http://www.kirow.wz.cz/zauhlovani/Kose.gif
Nějak jsem nepostřehl epochu, resp. líný to hledat :oops: ale pokud budete znázorňovat parní provoz, tak v depu by to mělo vypadat jinak. Konkrétně prostor mezi kolejemi. Př. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist068.jpg, nebo http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist651.jpg tmavší hromada je z dýmnice (saze) a ta světlejší za ní popel...
Prostor v depu by měl být srovnán do výše pražců a vysypán jemnějším materiálem, protože pohyb osob a provádění údržby. A celý ten povrch byl černý a taky si nikdo nedělal hlavu s nějakými úniky oleje. Nevím jestli byla v NB u výtopny popelová jáma s waserkránem, ale obecně by v takto malé výtopně měli u skládky uhlí popelovou jámu s vodním jeřábem (pouze u jedné koleje). Lokomotiva přijela ze stanice, vyprázdnili popelník, vyčistili dýmnici, doplnili vodu, uhlí, mazivo...

A jedna dobová z Kamenice http://www.google.cz/imgres?start=161&s ... 111&ty=117 co jsem náhodou našel...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » pon 14 říj, 2013 1:50 pm

Vladimír_B píše:
rybizek píše:v NB jsem se pokusil spáchat zauhlování http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0053.jpg
Je to pěkné, ale máte tam málo uhlí. Musí tam být alespoň týdenní zásoba. Nebo aspoň plné figury. Dále Vám tam chybí lešení pro nakládku uhlí do lokomotiv http://www.kirow.wz.cz/zauhlovani/Kose.gif
Nějak jsem nepostřehl epochu, resp. líný to hledat :oops: ale pokud budete znázorňovat parní provoz, tak v depu by to mělo vypadat jinak. Konkrétně prostor mezi kolejemi. Př. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist068.jpg, nebo http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist651.jpg tmavší hromada je z dýmnice (saze) a ta světlejší za ní popel...
Prostor v depu by měl být srovnán do výše pražců a vysypán jemnějším materiálem, protože pohyb osob a provádění údržby. A celý ten povrch byl černý a taky si nikdo nedělal hlavu s nějakými úniky oleje. Nevím jestli byla v NB u výtopny popelová jáma s waserkránem, ale obecně by v takto malé výtopně měli u skládky uhlí popelovou jámu s vodním jeřábem (pouze u jedné koleje). Lokomotiva přijela ze stanice, vyprázdnili popelník, vyčistili dýmnici, doplnili vodu, uhlí, mazivo...

A jedna dobová z Kamenice http://www.google.cz/imgres?start=161&s ... 111&ty=117 co jsem náhodou našel...

dekuji za rady prostor mezi kolejemi upravim lavku a kose na uhlí doplnim mam zvednout vysku ohrady na uhli ve predu pred kolejemi?
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Vladimír_B » pon 14 říj, 2013 6:30 pm

rybizek píše:dekuji za rady prostor mezi kolejemi upravim lavku a kose na uhlí doplnim mam zvednout vysku ohrady na uhli ve predu pred kolejemi?
Nemáte zač, zvednul bych tu přední stěnu na stejnou výšku, jako je zadní stěna a vyplnil to hromadou uhlí.
Zauhlování od Fallera http://happymodel.cz/faller-120222-male ... i-lasercut
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » pon 14 říj, 2013 9:08 pm

pánové děkuji za tip, lavku mam dát do ohrady nebo mezi koleje a ohradu?
jinak víte co nechápu proč to uhlí neskládaly přimo na rampu takhle ho z vagonu nejdřív složily ručo dolu do ohrady a pak zas pracně v koších nahoru na lávku
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Střelec » úte 15 říj, 2013 5:31 am

Jeden problém byl, že rampa by musela být pevná (z plného materiálu), hodně rozlehlá a s ohradou na uhlí nahoře, což by přineslo řadu problémů - jak se statikou, tak hlavně s náklady na stavbu a údržbu. Druhým problémem byla konstrukce lokomotiv - jednotlivé typy se lišily rozměrově i uspořádáním. Většinou to ale na lokálkách a úzkorozchodných tratích byly menší stroje se zásobníky na uhlí uvnitř boudy, které se jinak, než z košů, puten či kýblů rozumně naplnit nedaly.

Jinak doporučuji ohradu na uhlí přepažit na poloviny a v každé nakašírovat jiný druh uhlí. Dneska menší stroje jezdí prakticky výhradně na kvalitní černé uhlí, ale dříve se jezdilo na mix několika druhů, které se skladovaly víceméně odděleně a míchaly podle potřeby při nakládce do lokomotivy. Taky by někde poblíž měla být hromada naštípaného dříví na zátop. Současné JHMD v Jindřicháči ho mívají občas srovnané podél boční stěny výtopny...
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » úte 22 říj, 2013 11:27 am

malé pokračování na segmentu 2

http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0065.jpg

a tady jsem doplnil bazmek k vyhybkám

http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kan ... C_0069.jpg
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod JanoH0e » úte 22 říj, 2013 11:23 pm

Rybizku, nechcem ti brať elán do práce, ale lávka tam asi dajme tomu v roku 1920 nebola. Výtopňa v N.B. bolo v podstate " provizórium" do postavení dielni v J.H. - 1910. Potom to bola v podstate remíza pre nocujúce stroje. Takže pochybujem, že by v roku 1920 tam bola lávka, uhlie na týždeň, kompletné zázemie atď. Skôr iba nutná prevádzková záloha paliva, maziva, piesku a popolová jama. Ale bližšie info by ti dali možno v JHMD.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » stř 23 říj, 2013 11:20 am

JanoH0e píše:Rybizku, nechcem ti brať elán do práce, ale lávka tam asi dajme tomu v roku 1920 nebola. Výtopňa v N.B. bolo v podstate " provizórium" do postavení dielni v J.H. - 1910. Potom to bola v podstate remíza pre nocujúce stroje. Takže pochybujem, že by v roku 1920 tam bola lávka, uhlie na týždeň, kompletné zázemie atď. Skôr iba nutná prevádzková záloha paliva, maziva, piesku a popolová jama. Ale bližšie info by ti dali možno v JHMD.


ja sem vdečnej za jakýkoliv poznatek když jsem šmejdil v NB tak jsem si všimnul tech železnej kulů tak sem usoudil že tam byla ohrada na uhlí tak sem ji ztvárnil dál zatim nic nědělam a čekám jestli se někde nevyvrbí nějakej podklad
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » sob 26 říj, 2013 9:58 pm

tak mam tady fotky v lepsím rozlišení než z mobilu

http://kozor24.rajce.idnes.cz/fotky_kol ... _rozliseni
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » sob 26 říj, 2013 10:04 pm

ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Vladimír_B » ned 27 říj, 2013 10:09 am

Pěkný pokrok.

JanoH0e: není důležité co tam (ne)bylo, ale to co provoz (stavitel) na kolejišti potřebuje. :D I když to bylo provizorium na x let, tak stejnak by muselo být plnohodnotně vybaveno, včetně té lávky. Samozřejmě můžeme polemizovat o tom jestli se takové lávky na úzkém rozchodu používaly, nebo jak vypadaly. Ovšem zbrojení bez té lávky za pomoci nějakých menších nádob by bylo hrozně zdlouhavé, vždyť se tam vejde 1,66 kubíku uhlí a zkuste si kubík uhlí naházet lopatou...
Obecně: pokud nějaká malá výtopna přišla o statut domovské a o své stroje, tak to pro ní znamenalo neprovádění "vyšších" stupňů údržby, tedy týdenní vymývání atd., ale zázemí pro každodenní údržbu, tedy uhlí, mazivo, písek..., tam zůstal.
Je to pouze na Rybízkovi co si tam nepostaví... :wink:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod JanoH0e » ned 27 říj, 2013 12:45 pm

Vladimír_B
Predpokladám z obrázkov, že stavitel robí obdobie ČSD, takže sa zbrojí (denná spotreba), vymýva atď. v J.H. Takže v N.B. je skôr zásoba uhlia pre staničnú budovu na zimu a núdzová zásoba pre loko , keby náhodou. Čo mám foto z toho obdobia, v podstate im stačil fúrik uhlia "pro strejdu Příhodu". V takom Ondrašove - Moravský Beroun bola iba popolová jama a vodný žeriav. To isté Osoblažka - Třemešná a iné. Lávky boli v Kamenici a J.H., aspoň čo mám foto. Takže je to fakt na staviteľovi ako sa rozhodne.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » ned 27 říj, 2013 1:22 pm

Vladimír_B píše:Pěkný pokrok.

JanoH0e: není důležité co tam (ne)bylo, ale to co provoz (stavitel) na kolejišti potřebuje. :D I když to bylo provizorium na x let, tak stejnak by muselo být plnohodnotně vybaveno, včetně té lávky. Samozřejmě můžeme polemizovat o tom jestli se takové lávky na úzkém rozchodu používaly, nebo jak vypadaly. Ovšem zbrojení bez té lávky za pomoci nějakých menších nádob by bylo hrozně zdlouhavé, vždyť se tam vejde 1,66 kubíku uhlí a zkuste si kubík uhlí naházet lopatou...
Obecně: pokud nějaká malá výtopna přišla o statut domovské a o své stroje, tak to pro ní znamenalo neprovádění "vyšších" stupňů údržby, tedy týdenní vymývání atd., ale zázemí pro každodenní údržbu, tedy uhlí, mazivo, písek..., tam zůstal.
Je to pouze na Rybízkovi co si tam nepostaví... :wink:


pro me je pokrok je spíš menší ale to je tim že vubec nejsem spokojenej s vysledkem u staniční budovy Blažejov když srovnam stavebnice od sikulu a KB model tak jasne vedou sikulove a nebo jsem lempl no časem jí asi udělam znova. jinak co se tyka lávky v NB tak uvidime třeba mi ještě někdo da tip
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

PředchozíDalší

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků