Česká Kanada 2

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » úte 24 zář, 2013 12:20 am

forex píše:teda ty jedes,moc pekne

vsak ty taky
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod _pavel_ » úte 24 zář, 2013 6:14 am

rybizek : u tebe má den snad třicet hodin a to ještě máš asi dovolenou :lol: No jedeš ...Velice pěkně vypadá to žluté kvítí v trávě
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod milan ferdián » úte 24 zář, 2013 7:19 am

rybizek píše:rybízek

Jestli víš,že se na svahu nakládala kulatina na oplenové vozy :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » úte 24 zář, 2013 11:10 am

milan ferdián píše:
rybizek píše:rybízek

Jestli víš,že se na svahu nakládala kulatina na oplenové vozy :wink:

tak to nevim ale videl jsem někde (už nevim kde)na fotce na tom svahu pasove dopravniky vytrcene jakoby nad koleje
jinak velice uvitam jakekoliv informace o Jindřichohradeckych úzkokolejkách obzvlášt co se tyká roků 1955-75
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » úte 24 zář, 2013 11:21 am

_pavel_ píše:rybizek : u tebe má den snad třicet hodin a to ještě máš asi dovolenou :lol: No jedeš ...Velice pěkně vypadá to žluté kvítí v trávě

dovolenou mam pouze 1 tyden v srpnu a to jsem na osice (v dolní časti kempu přímo u trati JHMD :lol: ) jinak vlaky stavim většinou jen ve volnu a to mam jen Neděle a pondělí.
tto žluté kviti je foliaž od Romana Bezuchy kterou jsem vzal na zkoušku ( jinak používam vyhradně foliaže od model scene) a velice se osvědčila tak zkusim i další
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod JanoH0e » úte 24 zář, 2013 7:34 pm

rybizek píše:
milan ferdián píše:
rybizek píše:rybízek

Jestli víš,že se na svahu nakládala kulatina na oplenové vozy :wink:

tak to nevim ale videl jsem někde (už nevim kde)na fotce na tom svahu pasove dopravniky vytrcene jakoby nad koleje
jinak velice uvitam jakekoliv informace o Jindřichohradeckych úzkokolejkách obzvlášt co se tyká roků 1955-75


Tu fotku poznám, je na titulnej strane knihy Motorové lokomotívy na úzkorozchodných tratí ČSD a nenakladá sa na opleny ale do vozu na podvalníkoch. Inak neviem čo by ťa zaujímalo. Literatúry je v podstate dosť, len sa pýtať. Pri najhoršom ti nikto neodpovie :D . Otázky na pamätníkov môžeš klásť aj na k- reporte, kde majú JHMD samostatné vlákno.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod _pavel_ » stř 25 zář, 2013 6:01 am

Jano, ale dle Wikipedie tam úzké opleny byly. Ale myslím si, že oba s Milanem máte pravdu. Milan určitě myslel dobu, kdy ještě jezdily úzkorozchodné opleny a ty už dobu, kdy se na ně neložilo a dřevo se dávalo na jiné vozy normáního rozchodu na podvalnicích.
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod JanoH0e » stř 25 zář, 2013 8:06 am

Ja myslel tu fotku, ale mám aj foto s oplenami, ale to je ešte za cisára pána.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » stř 25 zář, 2013 11:34 am

JanoH0e píše:



Tu fotku poznám, je na titulnej strane knihy Motorové lokomotívy na úzkorozchodných tratí ČSD a nenakladá sa na opleny ale do vozu na podvalníkoch. Inak neviem čo by ťa zaujímalo. Literatúry je v podstate dosť, len sa pýtať. Pri najhoršom ti nikto neodpovie :D . Otázky na pamätníkov môžeš klásť aj na k- reporte, kde majú JHMD samostatné vlákno.[/quote]


Tak začnu knihami zkus mi nějakou dobrou doporučit Mám už od Justa Na úzkém rozschodu.... brzo mi dorazi motorové lokomotivy na úzkorozchodných tratí ČSD a chci i Parní lokomotivy na úzkorozchodných tratí ČSD ale další typ bych velmi uvital

dál by mě zajímal jak probíhal posun v NB a vykladka a nakladka nakladních vozu, jestli prijel nakladní vlak ke skladišti a rampě a tam se vykladalo a nebo jestli přijel na dopravní kolej (někde jsem četl že ta u skladu je manipulační a zbytek jsou dopravní tak doufam že jsem to spravně pochopil,tuhle čast bych měl dát do začátecnikejch dotazu :oops: ) a pak se posunovalo ke skladu, prostě co se dělo po příjezdu nakladního vlaku.

jinak já se dostal do JH poprvé až v 93 roce a mě by zajímalo jak to bylo v NB s pohraníčníkama za komáru to číhaly u každého vlaku nebo dokonce se bez propustky do NB nesmělo prostě čím sem starší (ted je mi 37) tim víc mě zajímají starší epochy nejvíc 50-60 leta
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod JanoH0e » čtv 26 zář, 2013 12:12 am

Kniha : Jindřichohradecké úzkokolejky. Ďalšia je Místni dráha Ondrášov Dvorce. O JHMD ako takých tam veľa popísane nie je, ale je tam história vozov, nákresy atď, keď potom išla časť vozového parku do J.H. Také doplnkové čítanie, nie je potrebné.

Na nákladku sa využívala manipulačná koľaj, hlavne "Z"tka pre textilku a spol. Drevo sa nakladalo aj na krajnej koľaji, ktorá bola - je dopravná, ale zase a tam chodil v 50-90 rokoch 1 vlak denne mimo sezónu :D . Takže sa to v pohode dalo. Dodnes je využívaná ako odstavná. Gro dopravy boli zmiešané vlaky, takže čo si pamätám z veľmi dávna, v literatúre je to popísane možno lepšie, prišiel vlak, obišiel súpravu, odpojila sa koncový brzdový vozeň a posunovalo sa podľa potreby. Potom sa išlo zpäť. Vtedy išli do NB dve prázdne na drevo a myslím, že dve Z do J.H. Ale to bol len "taký" možno všedný, možno nevšedný deň. Čisto nákladný vlak som nezaznamenal, ale určite chodili, keď tam bola zastavená osobka. Vlak vždy prichádza na dopravnú koľaj, či osobný alebo nákladný. Kľúče od výhybiek má vlakvedúci, sprievodca. Potom sa vykoná posun, bolo to asi 5-10 minút, vymenili sa vagóny na manipulačnej, resp. nakladacej koľaji, zaistili sa a hneď naspäť. Výkladku, nakládku robí ten, pre koho sú vagóny určené. Jazdí sa podľa D3. Takže ešte telefonické vyrozumenie o príchode a návratu. Ale to je v literatúre lepšie popísané. Určite v Jindřichohradecké úzkokolejky. Taktiež sa dá zohnať staničný poriadok -řad stanice N.B., kde sú aj špecifiká N.B.

Vojaci PS naozaj číhali u každého vlaku, tuším v Hurkach. Zase sa nepredreli, 1-2 vlaky denne. Kontrolovali doklady, povolenka nemusela byť, ale pokiaľ sa niekto choval neprirodzene, napr. sa rozklepal pri kontrole a začal čosi bľabotať, kľudne mohol skončiť na miestnom oddelení PS. Kto bol normálny, šiel ďalej. Ja som to nezažil, rok 86, ale čítal som zážitky šotoušov ako ich vypočúvali. Zrejme boli na fanúšikov zvyknutý, pretože so mnou išla parta čundrakov a ani oni neboli predvedený. Je fakt, že v najtvrdšom období 50 rokov,49 do roku 57 vlaky nejazdili, potom jazdili od 57 pionierske vlaky, od 29.9.57 4 páry vlakov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » čtv 26 zář, 2013 10:27 am

JanoH0e píše:Kniha : Jindřichohradecké úzkokolejky. Ďalšia je Místni dráha Ondrášov Dvorce. O JHMD ako takých tam veľa popísane nie je, ale je tam história vozov, nákresy atď, keď potom išla časť vozového parku do J.H. Také doplnkové čítanie, nie je potrebné.

Na nákladku sa využívala manipulačná koľaj, hlavne "Z"tka pre textilku a spol. Drevo sa nakladalo aj na krajnej koľaji, ktorá bola - je dopravná, ale zase a tam chodil v 50-90 rokoch 1 vlak denne mimo sezónu :D . Takže sa to v pohode dalo. Dodnes je využívaná ako odstavná. Gro dopravy boli zmiešané vlaky, takže čo si pamätám z veľmi dávna, v literatúre je to popísane možno lepšie, prišiel vlak, obišiel súpravu, odpojila sa koncový brzdový vozeň a posunovalo sa podľa potreby. Potom sa išlo zpäť. Vtedy išli do NB dve prázdne na drevo a myslím, že dve Z do J.H. Ale to bol len "taký" možno všedný, možno nevšedný deň. Čisto nákladný vlak som nezaznamenal, ale určite chodili, keď tam bola zastavená osobka. Vlak vždy prichádza na dopravnú koľaj, či osobný alebo nákladný. Kľúče od výhybiek má vlakvedúci, sprievodca. Potom sa vykoná posun, bolo to asi 5-10 minút, vymenili sa vagóny na manipulačnej, resp. nakladacej koľaji, zaistili sa a hneď naspäť. Výkladku, nakládku robí ten, pre koho sú vagóny určené. Jazdí sa podľa D3. Takže ešte telefonické vyrozumenie o príchode a návratu. Ale to je v literatúre lepšie popísané. Určite v Jindřichohradecké úzkokolejky. Taktiež sa dá zohnať staničný poriadok -řad stanice N.B., kde sú aj špecifiká N.B.

Vojaci PS naozaj číhali u každého vlaku, tuším v Hurkach. Zase sa nepredreli, 1-2 vlaky denne. Kontrolovali doklady, povolenka nemusela byť, ale pokiaľ sa niekto choval neprirodzene, napr. sa rozklepal pri kontrole a začal čosi bľabotať, kľudne mohol skončiť na miestnom oddelení PS. Kto bol normálny, šiel ďalej. Ja som to nezažil, rok 86, ale čítal som zážitky šotoušov ako ich vypočúvali. Zrejme boli na fanúšikov zvyknutý, pretože so mnou išla parta čundrakov a ani oni neboli predvedený. Je fakt, že v najtvrdšom období 50 rokov,49 do roku 57 vlaky nejazdili, potom jazdili od 57 pionierske vlaky, od 29.9.57 4 páry vlakov.

dekuji za odpoved zkusim tu knihu nekde najit kde bych ji mohl koupit nebo aspon pujcit
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » stř 02 říj, 2013 4:58 pm

ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod _pavel_ » stř 02 říj, 2013 5:31 pm

Pěkně to vypadá. Už se nemohu dočkat až to bude celé hotové. Pěkné fotky stavby. Zejména ten devátý snímek je pěkný :D
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod milostt » stř 02 říj, 2013 5:46 pm

rybizek píše:tak pokracovani zde

http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kanada_2_dil_B#


Ahoj
chtělo by ot zvednout nadloží nad tunelem , tohle je moc nepřirozený asi by tam tunel nevedli spíše by byl zářez.Jinak moc pěkné a zajímá mě pokračovaní.
milostt
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Česká Kanada 2

Příspěvekod Martin Justiz » čtv 03 říj, 2013 4:05 pm

milostt píše:
rybizek píše:tak pokracovani zde

http://kozor24.rajce.idnes.cz/Ceska_kanada_2_dil_B#


Ahoj
chtělo by ot zvednout nadloží nad tunelem , tohle je moc nepřirozený asi by tam tunel nevedli spíše by byl zářez.Jinak moc pěkné a zajímá mě pokračovaní.
milostt

hmm něco na tom je, mam v planu tam udelat les tak uvidim jak to bude vypadat kazdopadne vrsek tunelu je cely sundavaci takze navyseni je mozne uvidime
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

PředchozíDalší

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků