forex píše:teda ty jedes,moc pekne
vsak ty taky
Moderátor: Michal Dalecký
rybizek píše:rybízek
milan ferdián píše:rybizek píše:rybízek
Jestli víš,že se na svahu nakládala kulatina na oplenové vozy
_pavel_ píše:rybizek : u tebe má den snad třicet hodin a to ještě máš asi dovolenou No jedeš ...Velice pěkně vypadá to žluté kvítí v trávě
rybizek píše:milan ferdián píše:rybizek píše:rybízek
Jestli víš,že se na svahu nakládala kulatina na oplenové vozy
tak to nevim ale videl jsem někde (už nevim kde)na fotce na tom svahu pasove dopravniky vytrcene jakoby nad koleje
jinak velice uvitam jakekoliv informace o Jindřichohradeckych úzkokolejkách obzvlášt co se tyká roků 1955-75
JanoH0e píše:
JanoH0e píše:Kniha : Jindřichohradecké úzkokolejky. Ďalšia je Místni dráha Ondrášov Dvorce. O JHMD ako takých tam veľa popísane nie je, ale je tam história vozov, nákresy atď, keď potom išla časť vozového parku do J.H. Také doplnkové čítanie, nie je potrebné.
Na nákladku sa využívala manipulačná koľaj, hlavne "Z"tka pre textilku a spol. Drevo sa nakladalo aj na krajnej koľaji, ktorá bola - je dopravná, ale zase a tam chodil v 50-90 rokoch 1 vlak denne mimo sezónu . Takže sa to v pohode dalo. Dodnes je využívaná ako odstavná. Gro dopravy boli zmiešané vlaky, takže čo si pamätám z veľmi dávna, v literatúre je to popísane možno lepšie, prišiel vlak, obišiel súpravu, odpojila sa koncový brzdový vozeň a posunovalo sa podľa potreby. Potom sa išlo zpäť. Vtedy išli do NB dve prázdne na drevo a myslím, že dve Z do J.H. Ale to bol len "taký" možno všedný, možno nevšedný deň. Čisto nákladný vlak som nezaznamenal, ale určite chodili, keď tam bola zastavená osobka. Vlak vždy prichádza na dopravnú koľaj, či osobný alebo nákladný. Kľúče od výhybiek má vlakvedúci, sprievodca. Potom sa vykoná posun, bolo to asi 5-10 minút, vymenili sa vagóny na manipulačnej, resp. nakladacej koľaji, zaistili sa a hneď naspäť. Výkladku, nakládku robí ten, pre koho sú vagóny určené. Jazdí sa podľa D3. Takže ešte telefonické vyrozumenie o príchode a návratu. Ale to je v literatúre lepšie popísané. Určite v Jindřichohradecké úzkokolejky. Taktiež sa dá zohnať staničný poriadok -řad stanice N.B., kde sú aj špecifiká N.B.
Vojaci PS naozaj číhali u každého vlaku, tuším v Hurkach. Zase sa nepredreli, 1-2 vlaky denne. Kontrolovali doklady, povolenka nemusela byť, ale pokiaľ sa niekto choval neprirodzene, napr. sa rozklepal pri kontrole a začal čosi bľabotať, kľudne mohol skončiť na miestnom oddelení PS. Kto bol normálny, šiel ďalej. Ja som to nezažil, rok 86, ale čítal som zážitky šotoušov ako ich vypočúvali. Zrejme boli na fanúšikov zvyknutý, pretože so mnou išla parta čundrakov a ani oni neboli predvedený. Je fakt, že v najtvrdšom období 50 rokov,49 do roku 57 vlaky nejazdili, potom jazdili od 57 pionierske vlaky, od 29.9.57 4 páry vlakov.
milostt píše:
Ahoj
chtělo by ot zvednout nadloží nad tunelem , tohle je moc nepřirozený asi by tam tunel nevedli spíše by byl zářez.Jinak moc pěkné a zajímá mě pokračovaní.
milostt
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků