Stránka 7 z 13

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pon 10 dub, 2017 11:00 am
od U37008
Postřehy z kolejiště

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pon 10 dub, 2017 11:07 am
od U37008
Během tří výstavních dnů se nejvíce osvědčily v provozu lokomotivy U37.006 a 008 od společnosti Liliput, které odjezdily celou vystavu bez sebemenčí závady.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pon 10 dub, 2017 11:33 am
od U37008
Během tří dnů se na úzké dráze vystřídalo celkem devět lokomotiv, které zajišťovaly provoz vlaků a posun na přilehlích vlečkách. Dále bylo v provozu 8 osobních, 3 služební a 20 nákladních vozů. Též byla použity i tři podvalníkové vozy.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: ned 16 dub, 2017 7:33 am
od U37008
Práce pokraují i na velký obloukových segmentech mezilehlých tratí H0e i H0

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: ned 16 dub, 2017 7:36 am
od U37008
Tyto segmeny jsou napojeny za odbočkou Skály. Pokračují velkým pravým obloukem na segment s výhybnou Újezd, který byl představen již na předešlých stránkách v rozpracovaném stavu.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: úte 25 dub, 2017 2:52 pm
od Jiří Kubík
Toto kolejiště je jedna paráda...viděl jsem ho v reálu v Trutnově.

Jirka

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pát 26 kvě, 2017 2:11 pm
od U37008
Dokončené a sestavené obloukové segmenty.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pát 26 kvě, 2017 2:16 pm
od U37008
A dále dokončený velký segment s malou výhybnou a nákladištěm Újezd. Zbývá ještě osadit stromky různých druhů.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pát 26 kvě, 2017 8:16 pm
od petrh
Prave jsem se ocitl v masinkovem nebi a kdyz jsem se chtel dotknout propadl jsem masinkoveho pekla pro neumetele...

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: ned 28 kvě, 2017 6:50 pm
od jihous
výhybna -to je maso, maso, masochismus ......, nádhera. Prostě v jednoduchosti (dokonalé a supr propracované) je síla. A opět po roce musím říct, vozidla všech železničních správ na kolejišti - spojte se !!!

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: čtv 01 čer, 2017 8:29 am
od U37008
Ještě malý zákusek :D

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: ned 09 črc, 2017 9:49 am
od U37008
Z duvodů lepší obsluhy kolejiště na výstavách jsme se rozhodli vytvořit skryté úzkorozchodné nádraží. Po dlouhém planování a debatách, kam toto nádraží umistit, jsme se rozhodli prodloužit trať za dnešní koncovou německou stanici. Zde bude zbourána opěrná zeď a původně koncová kolej přeměněna v traťovou. Na tuto kolej bude navazovat segment s obloukovým kameným mostek o rozměrech 600 x 1400mm. Pomocí mostu o úhlu 180° se trať dostane do vnitřního prostoru celého kolejiště, kde bude na tento segment navazovat skryté nadraží. Toto nádraží bude tvořit celkem sedm kolejí s posuvnou na jeho konci. Rozměry segmentu budou 380 x 1400mm. Částečnou předlohou pro stavbu modelu byl most u Dobříkova na Šumavě. Samotný modelový most je sestaven celkem ze čtyř upravenych stavebnic Auhagen 11 344 a jádro konstrukce tvoří slepené díly z překlížky.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: ned 09 črc, 2017 10:07 am
od U37008
Pro upřesnění představy o rozměrech celého segmentového kolejičtě přidávám plánek. Prosím omluvtě jeho kvalitu, je pouze vyfotografovaný.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: stř 19 črc, 2017 8:33 am
od marwin
U37008 píše:Z duvodů lepší obsluhy kolejiště na výstavách jsme se rozhodli vytvořit skryté úzkorozchodné nádraží. Po dlouhém planování a debatách, kam toto nádraží umistit, jsme se rozhodli prodloužit trať za dnešní koncovou německou stanici. Zde bude zbourána opěrná zeď a původně koncová kolej přeměněna v traťovou. Na tuto kolej bude navazovat segment s obloukovým kameným mostek o rozměrech 600 x 1400mm. Pomocí mostu o úhlu 180° se trať dostane do vnitřního prostoru celého kolejiště, kde bude na tento segment navazovat skryté nadraží. Toto nádraží bude tvořit celkem sedm kolejí s posuvnou na jeho konci. Rozměry segmentu budou 380 x 1400mm. Částečnou předlohou pro stavbu modelu byl most u Dobříkova na Šumavě. Samotný modelový most je sestaven celkem ze čtyř upravenych stavebnic Auhagen 11 344 a jádro konstrukce tvoří slepené díly z překlížky.


V prvni rade bych chtel pochvalit Vase kolejiste, ktere je moc pekne.
Na svem planovanem kolejisti bych chtel mit kamenny most v oblouku. Mel by mit ctyri oblouky a polomer oblouku by mel byt 750mm. Uz delsi dobu premyslim, jak bych ho udelal, zvazoval jsem lasercut nebo ryti do sadry. Po preceteni a shlednuti Vaseho prispevku, jsem se rozhodl, ze pujdu stejnou cestou jako vy, tedy upravou stavebnice od Auhagenu.
Chtel bych Vas pozadat, zda nemate vice fotek, jak modelu, tak i predlohy ze Sumavy.
Take bych se chtel zeptat na detaily: Predpokladam, ze polomer oblouku je cca 550mm. Kamenne sloupy nemaji ctvercovy pudorys, ale jsou lichobezniky. Plastovou desku s kamennymi oblouky jste na vnitrni strane zkracovali uprostred a tu na vnejsi strane jste nezkracovali? Jakym zpusobem jste delali vnitrni vyztuhy z preklizky. Vidim jednu pod kolejovym pasem. Davali jste nejake dalsi do sloupu?

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: čtv 20 črc, 2017 10:26 am
od U37008
Děkuji za pochvalu pane marwin,
základ mostu tvoří dva na sebe přilepené oblouky o poloměru 560 mm, ty jsou oba vyřízlé z překlížky o tloušce 6 mm. Horní oblouk z překlížky je široký 50 a tvoří základ pro uložení kolejového svršku. Spodní obloukje široký pouze 40mm, tz. že horní díl vytváří přesah. Tento oblouk je podepřen v každém pilíří vertikální výztuhou z překlížky o rozměrech 140x40 mm a tloušce 10 mm. Tyto výztuhy následně slouží i jako základ pro stavbu pilířů. Tento celek je následně přišroubován na desku segmentu a celá konstrukce tvoří značně tuhý díl.

Při stavbě "kamerného" obložení mostu jsem postupoval následovně:
Nejprve jsem všechny vylisky bočních dílů (bočnice tvořena dvěma oblouky) snížil o dvě řady kamenných bloku. Tyto vzniklé odřezky jsem posléze přilepil k horní překlížce mostovky a vytvoří tak římsu po celé délce mostu. Vnejší obložení mostu tvoří čtyči kusy dvouoblouků bez jakékoliv úpravy jejich délky. U vnitřního obložení mostu musí boční díly rozřezány na jednotlivé oblouky a následně zkráceny na délku v mém případě 96mm. Poté je všech 15 oblouků k sobě slepeno na rovné podložce a po důkladném zaschnutí lepidla přilepeno na překlížkový podklad spodního dílu mostovky. Do takto vytvořených bočnic je následně vkládana upravená klenba. Samotný pilíř má půdorys rovnoramenného lichoběžníku. Čelo pilíře vnejšího oblouku je bez upravy. Čelo pilíře vnitřníh oblouku je oboustraně zúžen o 3mm, lichoběžník není porušen. Vzhledem k tomu, že jsou kráceny i boky pilíře lepení je na tupo. Po napatinování není znatelný rozdíl mezi spoji s originálním úkosem od výrobce.