Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » pon 10 dub, 2017 11:00 am

Postřehy z kolejiště
Přílohy
DSC_0474.JPG
U trati
DSC_0473.JPG
Na rybníku
DSC_0472.JPG
U rybníka
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » pon 10 dub, 2017 11:07 am

Během tří výstavních dnů se nejvíce osvědčily v provozu lokomotivy U37.006 a 008 od společnosti Liliput, které odjezdily celou vystavu bez sebemenčí závady.
Přílohy
DSC_0454.JPG
Stroj U37.008 v čele osobního vlaku.
DSC_0422.JPG
Lokomotiva U37.006 s nákladním vlakem.
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » pon 10 dub, 2017 11:33 am

Během tří dnů se na úzké dráze vystřídalo celkem devět lokomotiv, které zajišťovaly provoz vlaků a posun na přilehlích vlečkách. Dále bylo v provozu 8 osobních, 3 služební a 20 nákladních vozů. Též byla použity i tři podvalníkové vozy.
Přílohy
DSC_0482.JPG
Poslední tři vlaky jsou připraveny k odjezdu do stanice Heřmanice a naše segmentové kolejiště se loučí s výstavou v Trutnově 2017.
DSC_0442.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » ned 16 dub, 2017 7:33 am

Práce pokraují i na velký obloukových segmentech mezilehlých tratí H0e i H0
Přílohy
P4150165.JPG
P4150163.JPG
P4150159.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » ned 16 dub, 2017 7:36 am

Tyto segmeny jsou napojeny za odbočkou Skály. Pokračují velkým pravým obloukem na segment s výhybnou Újezd, který byl představen již na předešlých stránkách v rozpracovaném stavu.
Přílohy
DSC_0431.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod Jiří Kubík » úte 25 dub, 2017 2:52 pm

Toto kolejiště je jedna paráda...viděl jsem ho v reálu v Trutnově.

Jirka
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 40
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » pát 26 kvě, 2017 2:11 pm

Dokončené a sestavené obloukové segmenty.
Přílohy
1.JPG
2.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » pát 26 kvě, 2017 2:16 pm

A dále dokončený velký segment s malou výhybnou a nákladištěm Újezd. Zbývá ještě osadit stromky různých druhů.
Přílohy
3.JPG
4.JPG
5.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod petrh » pát 26 kvě, 2017 8:16 pm

Prave jsem se ocitl v masinkovem nebi a kdyz jsem se chtel dotknout propadl jsem masinkoveho pekla pro neumetele...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1335
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod jihous » ned 28 kvě, 2017 6:50 pm

výhybna -to je maso, maso, masochismus ......, nádhera. Prostě v jednoduchosti (dokonalé a supr propracované) je síla. A opět po roce musím říct, vozidla všech železničních správ na kolejišti - spojte se !!!
jihous
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » čtv 01 čer, 2017 8:29 am

Ještě malý zákusek :D
Přílohy
P5300009.JPG
P5300008.JPG
P5300004.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » ned 09 črc, 2017 9:49 am

Z duvodů lepší obsluhy kolejiště na výstavách jsme se rozhodli vytvořit skryté úzkorozchodné nádraží. Po dlouhém planování a debatách, kam toto nádraží umistit, jsme se rozhodli prodloužit trať za dnešní koncovou německou stanici. Zde bude zbourána opěrná zeď a původně koncová kolej přeměněna v traťovou. Na tuto kolej bude navazovat segment s obloukovým kameným mostek o rozměrech 600 x 1400mm. Pomocí mostu o úhlu 180° se trať dostane do vnitřního prostoru celého kolejiště, kde bude na tento segment navazovat skryté nadraží. Toto nádraží bude tvořit celkem sedm kolejí s posuvnou na jeho konci. Rozměry segmentu budou 380 x 1400mm. Částečnou předlohou pro stavbu modelu byl most u Dobříkova na Šumavě. Samotný modelový most je sestaven celkem ze čtyř upravenych stavebnic Auhagen 11 344 a jádro konstrukce tvoří slepené díly z překlížky.
Přílohy
P7090016.JPG
Detail již částečně napatinovaného mostu.
P7070014.JPG
Pohled na rozestavěný most
P7070012.JPG
Stavba dráhy pokračuje, a z původně koncové stanice bude pokračovat přes obloukový kamenný most.
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » ned 09 črc, 2017 10:07 am

Pro upřesnění představy o rozměrech celého segmentového kolejičtě přidávám plánek. Prosím omluvtě jeho kvalitu, je pouze vyfotografovaný.
Přílohy
ff.jpg
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod marwin » stř 19 črc, 2017 8:33 am

U37008 píše:Z duvodů lepší obsluhy kolejiště na výstavách jsme se rozhodli vytvořit skryté úzkorozchodné nádraží. Po dlouhém planování a debatách, kam toto nádraží umistit, jsme se rozhodli prodloužit trať za dnešní koncovou německou stanici. Zde bude zbourána opěrná zeď a původně koncová kolej přeměněna v traťovou. Na tuto kolej bude navazovat segment s obloukovým kameným mostek o rozměrech 600 x 1400mm. Pomocí mostu o úhlu 180° se trať dostane do vnitřního prostoru celého kolejiště, kde bude na tento segment navazovat skryté nadraží. Toto nádraží bude tvořit celkem sedm kolejí s posuvnou na jeho konci. Rozměry segmentu budou 380 x 1400mm. Částečnou předlohou pro stavbu modelu byl most u Dobříkova na Šumavě. Samotný modelový most je sestaven celkem ze čtyř upravenych stavebnic Auhagen 11 344 a jádro konstrukce tvoří slepené díly z překlížky.


V prvni rade bych chtel pochvalit Vase kolejiste, ktere je moc pekne.
Na svem planovanem kolejisti bych chtel mit kamenny most v oblouku. Mel by mit ctyri oblouky a polomer oblouku by mel byt 750mm. Uz delsi dobu premyslim, jak bych ho udelal, zvazoval jsem lasercut nebo ryti do sadry. Po preceteni a shlednuti Vaseho prispevku, jsem se rozhodl, ze pujdu stejnou cestou jako vy, tedy upravou stavebnice od Auhagenu.
Chtel bych Vas pozadat, zda nemate vice fotek, jak modelu, tak i predlohy ze Sumavy.
Take bych se chtel zeptat na detaily: Predpokladam, ze polomer oblouku je cca 550mm. Kamenne sloupy nemaji ctvercovy pudorys, ale jsou lichobezniky. Plastovou desku s kamennymi oblouky jste na vnitrni strane zkracovali uprostred a tu na vnejsi strane jste nezkracovali? Jakym zpusobem jste delali vnitrni vyztuhy z preklizky. Vidim jednu pod kolejovym pasem. Davali jste nejake dalsi do sloupu?
H0-CSD
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

Příspěvekod U37008 » čtv 20 črc, 2017 10:26 am

Děkuji za pochvalu pane marwin,
základ mostu tvoří dva na sebe přilepené oblouky o poloměru 560 mm, ty jsou oba vyřízlé z překlížky o tloušce 6 mm. Horní oblouk z překlížky je široký 50 a tvoří základ pro uložení kolejového svršku. Spodní obloukje široký pouze 40mm, tz. že horní díl vytváří přesah. Tento oblouk je podepřen v každém pilíří vertikální výztuhou z překlížky o rozměrech 140x40 mm a tloušce 10 mm. Tyto výztuhy následně slouží i jako základ pro stavbu pilířů. Tento celek je následně přišroubován na desku segmentu a celá konstrukce tvoří značně tuhý díl.

Při stavbě "kamerného" obložení mostu jsem postupoval následovně:
Nejprve jsem všechny vylisky bočních dílů (bočnice tvořena dvěma oblouky) snížil o dvě řady kamenných bloku. Tyto vzniklé odřezky jsem posléze přilepil k horní překlížce mostovky a vytvoří tak římsu po celé délce mostu. Vnejší obložení mostu tvoří čtyči kusy dvouoblouků bez jakékoliv úpravy jejich délky. U vnitřního obložení mostu musí boční díly rozřezány na jednotlivé oblouky a následně zkráceny na délku v mém případě 96mm. Poté je všech 15 oblouků k sobě slepeno na rovné podložce a po důkladném zaschnutí lepidla přilepeno na překlížkový podklad spodního dílu mostovky. Do takto vytvořených bočnic je následně vkládana upravená klenba. Samotný pilíř má půdorys rovnoramenného lichoběžníku. Čelo pilíře vnejšího oblouku je bez upravy. Čelo pilíře vnitřníh oblouku je oboustraně zúžen o 3mm, lichoběžník není porušen. Vzhledem k tomu, že jsou kráceny i boky pilíře lepení je na tupo. Po napatinování není znatelný rozdíl mezi spoji s originálním úkosem od výrobce.
Přílohy
P7190048.JPG
Vnitřní oblouk mostu
P7190046.JPG
Pohled na klenutí
P7190045.JPG
Předloha pro stavbu mostu
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

PředchozíDalší

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník