Stránka 13 z 13

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 12:18 pm
od U37008
K přepravě úzkorozchodných vozidel DR po kolejích normálního rozchodu máme k dispozici plošinový vůz od BEMA. Vůz byl z výroby opatřen třmenovým spřáhlem bez kulisy s upevněním do podvozku.V našich náhradních dílech se mi podařilo najít velice podobnou součástku s rybinou pro krátké spřáhlo, které po drobné úpravě hladce zapadlo do původního prostoru v podvozku. Pak nasadit a do správné výšky upravit spřáhlo.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 12:28 pm
od U37008
ČSD má rovněž k dispozici podobný vůz. Jde o plošinový vůz řady Pao. Do původní podlahy na rám vozu byly vestavěný koleje uzkého rozchodu.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 9:22 am
od U37008
Pokud na kolejišti u vozů používáme kulisu a krátké spřáhlo, je třeba u vozů bez kulisy ve vlaku počítat s většími mezerami mezy nárazníky. Na fotkách spojení vozů přímá kolej a oblouk geoLINE R3. Vyměnil jsem fotky za lepší a přidal foto s dlouhým vozem, kde na oblouku R3 je již kulisa v krajní poloze. Menší poloměr oblouku pouze s jednou kulisou je nesjízdný.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2022 8:51 am
od U37008
Další novinka pro naše kolejiště. Celokovový model od společnosti Moellbau Veit. Prototipová motorová lokomotiva DR V 36 4801. Model vypadá velice pěkně, mnoho detailů,jízdní vlastnosti velmi dobré, funkční čelní osvětlení,příprava pro dekoder.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: úte 08 bře, 2022 9:44 am
od U37008
V letech 1960-61 lokomotivka VEB lokomotivbau Karl Marx Babelsberg vyrobila dva prototipové stroje V 36 4801 a 4802, hydrodinamický přenos výkonu, max. rychlost 30 km/h. Plánována 100 kusová série, která měla nahradit parní provoz se nikdy neuskutečnila. Soudruzi z NDR udělali řadu chyb při konstrukci a navíc stroje byly těžké , povolený nápravový tlak překračovaly o necelé 2 tuny, takže použití na většině úzkých tratích nebylo možné. Již během roku 1963 byli oba stroje odstaveny a poté rozloženy. Tolik malinko z historie. Náš model zatím víc prostál v depu, kde zámečníci s mnohaletou praxí pří opravách parních lokomotiv musí denně řešit nekončící řadu technických problémů s novou technikou.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 10:34 am
od U37008
V dalším příspěvku představím skupinu nákladních vozů, která je určena pouze pro přepravu na podvalnících úzkorozchodné dráhy. Všechny vozy jsou do 3 epochy DR ze starší produkce Piko. Vagony jsou za účelem co nejnižší hmotnosti modelu upraveny a to: výměna dvojkolí za plastová, kompletní demontáž mechanismu spřáhel, odebrání balastu. Nově dosazený šroubovky a spojky brzdového potrubí, náklad do otevřených vozů. Všechny vozy jsou méně nebo více patinované.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pon 09 kvě, 2022 3:12 pm
od U37008
Dalším námětem na našem kolejišti je těžba ropy. Na vhodný segment byla realizována stavba ropného pístového hlubinného čerpadla, v nářečí naftařů kozlík. Model je od Fallera. Předlohy k tomuto modelu je možné v naší republice vidět podél tratě z Hodonína do Břeclavi, kde tato zařízení stojí osamocena v malé oplocené zahrádce v polích s různými zem. plodinami. Náš model je sice vsazen do jiného prostředí, do blízkosti úzkorozchodky, zde jde o ukázku zajímavého technického zařízení. Ropné čerpadlo právě míjí nákladní vlak vedený lokomotivou čísla 99 568.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: úte 10 kvě, 2022 3:58 pm
od U37008
A několik obrázků z jednoho fotofleku.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: čtv 14 črc, 2022 12:39 pm
od U37008
Po delší době byl zařazen do provozu nový vůz na přepravu stlačeného plynu, přistavený na vlečce, epocha 3.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: čtv 14 črc, 2022 12:42 pm
od U37008
Další novinka, vůz na zaštěrkování kolejí v soupravě pracovního vlaku.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: čtv 14 črc, 2022 12:50 pm
od U37008
Zetky přistavené k nakládce na vlečkovém kolejišti výrobního závodu. A nakonec odjíždějící motorový vlak vedený VT 137 ze zastávky Bannewitz.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 6:10 am
od U37008
Rovněž došlo na změnu povrchu nákladu dosypáním skutečného štěrku, který používáme na zaštěrkování model. kolejí.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pát 07 črc, 2023 12:14 pm
od U37008
V posledním roce se toho moc nezměnilo, tak jsme si udělali menší radost a doplnili do lokomotivního parku stroj 99 746. Jedná se opět o celokovový model od výrobce Bemo.

Re: Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e

PříspěvekNapsal: pon 04 zář, 2023 7:31 am
od U37008
Z dílen se do provozu vrátily tři vozy po modernizaci již s novou vozovou skříní. Modely od firmy Bemo.