Stránka 2 z 2

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2012 6:39 pm
od milan ferdián
Ikdyž stále ještě není rozhodnuto o šíři rozchodu,přidávám další témata pro tento rozchod.Především jsou to oblíbené téma lesních železnic na Slovensku a jako další kde můžeme mít i nákladní dopravu a stavět i jako samostatné téma je tramvajový systém "Ostravsko-karvinská aglomerace" a ze Slovenska "Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice".Výhody?Zde není třeba podvalníkové jámy a samotných podvalníků.Zboží se překládalo z normál na úzkou nebo zpět,mělo soběstačnou nákladní přepravu.Trať může vést nejen v husté civilní zástavbě,ale i ve volné krajině.
Nevýhoda.Byť má jednoduché tramvajové vedení,stavba je nutností a povinností.

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2012 7:19 pm
od JanoH0e
milan ferdián píše:I........... jako další kde můžeme mít i nákladní dopravu a stavět i jako samostatné téma je tramvajový systém "Ostravsko-karvinská aglomerace" a ze Slovenska "Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice".Výhody?Zde není třeba podvalníkové jámy a samotných podvalníků.Zboží se překládalo z normál na úzkou nebo zpět,mělo soběstačnou nákladní přepravu.Trať může vést nejen v husté civilní zástavbě,ale i ve volné krajině.
Nevýhoda.Byť má jednoduché tramvajové vedení,stavba je nutností a povinností.


Za to v Bohumíne mali peknú rampu pre podvalnikove vozy s podvalnikovými vozňami. Inak celý systém miestnych železníc Sliezska a sev. Moravy sa mi zdá oveľa vhodnejší námet ako unifikované ČSD. Rozmanitosť strojov parných a elektrických, popr. dieslov ( tu skončila aj TU 36.001), parných motorových vozňov,vozňov nákladných aj osobných, male staničky s návestidlami, návestnou sústavou z c.k. monarchie, určitými zvláštnosťami v zabezpečovacej technike a rozmanitý ráz krajiny priam predurčujú k modelovaniu. Možno sa raz dostanem k modelovaniu týchto tratí, ale rozhodne vo veľkosti 0e, kde sa dá vyhrať s detailami.

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2012 6:46 am
od carodej
milan ferdián píše:
chameleon píše:Milane, co jsem se dočetl tak u této "drobotiny" se využívá magnetů pro zlepšení jízdních vlastností. Taky s jejich použitím počítáš, nebo myslíš, že to bude jezdit v pohodě? :wink:


Jiří,já nevím,jakou paseku by magnety udělaly s DCC signálem.


Žádnou pokud budeš jezdit normálně a jako zrychlené TGV ... :)

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2012 5:45 pm
od Jiri Heracek
Jo cerna Ostrava, to je sice modelarsky "uzkorozchodne" zajimave, ale nevim jak to sladit s normalnim rozchodem, veskere drahy se tam stykali vetsinou s normalne rozchodnymi dvoukolejkami a stykova/prekladaci nadrazi take byla znacne macata, viz Bohumin, Ostrava Hrusov ci Karvina, to bych rad videl na modulu v N!!! Ty draty nad kolejemi uz je jenom bonbonek. Tematicky je znacne jednodussi nejaka CSD uzka, Tremesna ci Obratan jsou jeste stravitelne.
Jako kolejivo jedine Code 40, petapadesatka je uz moc velka, pokud mame nejak vizualne rozlisit rozchod, velikost take hraje roli, mam za sebou stavbu asi triceti vyhybek Code 40 vcetne dvou anglicanu( sice v rozchodu N ) a ctyr modulu ( s americkou tematikou interurban ) a je to jak zpracovatelne, tak provozovatelne, vzdyt pocet vyhybek na uzke je znacne redukovany.

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2012 5:59 pm
od JanoH0e
Plán Hrušova mám, v podstate úzkorozchodný Ondrašov, alebo upravená Třemešna, Karvina podľa epochy a Bohumín - Bierbach to je už lahôdka - splitka, rampa na prekladku štrku a podvalnikova rampa - veľmi zaujímavý námet ako samostatná časť stanice s možnosťou pripojiť sa k akejkoľvek stanici - podobne to riešia aj v H0e. V podstate nikto ani v zahraničí nerobí presnú stanicu normálneho rozchodu. Čo sa rozchodu týka, Nm sa dá kľudne napasovať na "električku" , metrové malodráhy boli aj v Čechách. Výhoda je dostupnosť koľajiva a vozidiel.

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: čtv 12 pro, 2013 11:50 am
od milan ferdián
Je to neuvěřitelné,ale tohoto tématu se né a né zbavit :D Z hlavy prostě nejde vyhnat. :lol:

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: čtv 12 pro, 2013 4:54 pm
od Martin Justiz
milan ferdián píše:Je to neuvěřitelné,ale tohoto tématu se né a né zbavit :D Z hlavy prostě nejde vyhnat. :lol:

no jo úzká se člověku dostane pod kůži, něco o tom vím :lol:

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

PříspěvekNapsal: pon 18 zář, 2023 7:47 am
od milan ferdián
Úzkorozchodná železnice v Ne/1:160 o rozchodu 4,5 mm je na světě. -m-
https://www.lemiso.de/de/Spur-N--1-160- ... fefg5Mmduo