Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod milan ferdián » sob 01 pro, 2012 6:39 pm

Ikdyž stále ještě není rozhodnuto o šíři rozchodu,přidávám další témata pro tento rozchod.Především jsou to oblíbené téma lesních železnic na Slovensku a jako další kde můžeme mít i nákladní dopravu a stavět i jako samostatné téma je tramvajový systém "Ostravsko-karvinská aglomerace" a ze Slovenska "Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice".Výhody?Zde není třeba podvalníkové jámy a samotných podvalníků.Zboží se překládalo z normál na úzkou nebo zpět,mělo soběstačnou nákladní přepravu.Trať může vést nejen v husté civilní zástavbě,ale i ve volné krajině.
Nevýhoda.Byť má jednoduché tramvajové vedení,stavba je nutností a povinností.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod JanoH0e » sob 01 pro, 2012 7:19 pm

milan ferdián píše:I........... jako další kde můžeme mít i nákladní dopravu a stavět i jako samostatné téma je tramvajový systém "Ostravsko-karvinská aglomerace" a ze Slovenska "Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice".Výhody?Zde není třeba podvalníkové jámy a samotných podvalníků.Zboží se překládalo z normál na úzkou nebo zpět,mělo soběstačnou nákladní přepravu.Trať může vést nejen v husté civilní zástavbě,ale i ve volné krajině.
Nevýhoda.Byť má jednoduché tramvajové vedení,stavba je nutností a povinností.


Za to v Bohumíne mali peknú rampu pre podvalnikove vozy s podvalnikovými vozňami. Inak celý systém miestnych železníc Sliezska a sev. Moravy sa mi zdá oveľa vhodnejší námet ako unifikované ČSD. Rozmanitosť strojov parných a elektrických, popr. dieslov ( tu skončila aj TU 36.001), parných motorových vozňov,vozňov nákladných aj osobných, male staničky s návestidlami, návestnou sústavou z c.k. monarchie, určitými zvláštnosťami v zabezpečovacej technike a rozmanitý ráz krajiny priam predurčujú k modelovaniu. Možno sa raz dostanem k modelovaniu týchto tratí, ale rozhodne vo veľkosti 0e, kde sa dá vyhrať s detailami.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod carodej » ned 02 pro, 2012 6:46 am

milan ferdián píše:
chameleon píše:Milane, co jsem se dočetl tak u této "drobotiny" se využívá magnetů pro zlepšení jízdních vlastností. Taky s jejich použitím počítáš, nebo myslíš, že to bude jezdit v pohodě? :wink:


Jiří,já nevím,jakou paseku by magnety udělaly s DCC signálem.


Žádnou pokud budeš jezdit normálně a jako zrychlené TGV ... :)
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 02 pro, 2012 5:45 pm

Jo cerna Ostrava, to je sice modelarsky "uzkorozchodne" zajimave, ale nevim jak to sladit s normalnim rozchodem, veskere drahy se tam stykali vetsinou s normalne rozchodnymi dvoukolejkami a stykova/prekladaci nadrazi take byla znacne macata, viz Bohumin, Ostrava Hrusov ci Karvina, to bych rad videl na modulu v N!!! Ty draty nad kolejemi uz je jenom bonbonek. Tematicky je znacne jednodussi nejaka CSD uzka, Tremesna ci Obratan jsou jeste stravitelne.
Jako kolejivo jedine Code 40, petapadesatka je uz moc velka, pokud mame nejak vizualne rozlisit rozchod, velikost take hraje roli, mam za sebou stavbu asi triceti vyhybek Code 40 vcetne dvou anglicanu( sice v rozchodu N ) a ctyr modulu ( s americkou tematikou interurban ) a je to jak zpracovatelne, tak provozovatelne, vzdyt pocet vyhybek na uzke je znacne redukovany.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod JanoH0e » ned 02 pro, 2012 5:59 pm

Plán Hrušova mám, v podstate úzkorozchodný Ondrašov, alebo upravená Třemešna, Karvina podľa epochy a Bohumín - Bierbach to je už lahôdka - splitka, rampa na prekladku štrku a podvalnikova rampa - veľmi zaujímavý námet ako samostatná časť stanice s možnosťou pripojiť sa k akejkoľvek stanici - podobne to riešia aj v H0e. V podstate nikto ani v zahraničí nerobí presnú stanicu normálneho rozchodu. Čo sa rozchodu týka, Nm sa dá kľudne napasovať na "električku" , metrové malodráhy boli aj v Čechách. Výhoda je dostupnosť koľajiva a vozidiel.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 pro, 2013 11:50 am

Je to neuvěřitelné,ale tohoto tématu se né a né zbavit :D Z hlavy prostě nejde vyhnat. :lol:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod Martin Justiz » čtv 12 pro, 2013 4:54 pm

milan ferdián píše:Je to neuvěřitelné,ale tohoto tématu se né a né zbavit :D Z hlavy prostě nejde vyhnat. :lol:

no jo úzká se člověku dostane pod kůži, něco o tom vím :lol:
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Úzkorozchodné kolejivo Ne/1:160 rozchod 4,5/5 mm

Příspěvekod milan ferdián » pon 18 zář, 2023 7:47 am

Úzkorozchodná železnice v Ne/1:160 o rozchodu 4,5 mm je na světě. -m-
https://www.lemiso.de/de/Spur-N--1-160- ... fefg5Mmduo
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Předchozí

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků