novk2007 píše:Tak já jsem tyhle modely parních lokomotiv v ČR vubec neviděl . No ono řekněme si to takhle . Cena za Saskou parní lokomotivu IV K od Bema již hotový model za 747 Eur bez osvětlení a jen v Analogu a za stavebnici 499 euro ne li už přes 5 set Euro je opravdu cena dost vysoká .když se to převede navíc na koruny tak skoro dvet tácu za takovouhle masinky je na ceske poměry opravdu dost . Tak se ani nedivím že to v Čechách nechce nikdo moc prodávat asi by to byli kusovky na skladě a ne jako elriwa někde deset kusu skladem od každěho čísla . No i na Německě poměry je to dost ale dá se to nasetrit. v ČR bych to asi nenasetril .
S cenami souhlasit nemusíme, ale i za takovou sumu se to prodá. Samozřejmě je trochu rozdíl když to bude kupovat našinec a němec, ale i němci na fórech dost řeší ceny a vzpomínají na staré dobré časy kdy fertigmodel od Bema stál 500 éček. Ale s prodejem je i jiný problém a to koncový zákazník. V Německu prostě bude o úzké větší zájem a to z důvodu dostupnosti kompletního vozidlového parku (Bemo, Technomodell,...) a znalostí reálné předlohy, kdy za hranicemi funguje řada muzejních drah a celkově úzké byli více rozšířené, takže o motivy není nouze. Zatímco u nás málokdo začíná s úzkou, protože když chce kolejiště podle našich předloh, tak prostě musí téměř vše postavit od nuly, a poslední dobou se mi zdá, že většina "modelářů" jsou prostě jen nákupčí hotového. A proto u nás vyhrává normální rozchod. A mezi tím málem kdo dělá úzké, tak je ještě menší procento lidí, kteří dělají třeba ty saské železnice. U nás se to prostě nebude reálně dostupné, a prodejci jsou si zcela jisti touto skutečností a vědí že by se jednalo pouze o lapač prachu ve vitrínách prodejen.
A nakonec si nemyslím, že by Češi nebyli schopni na to našetřit (když si vezmu jak rychle mizeli modely od Micrometakit, BLM model, různé maloserie a podobně), jen holt u nás o to není zájem.