Kufříkové TTe

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod Myšpulín » ned 28 pro, 2014 1:09 pm

milan ferdián píše:Nejdříve jsem soustředil na vůz,aby se vlezl od námezníku k námezníku.Od začátku výhybky k námezníku byla použitá délka 210 mm.Potom jsem posunul nmz. na vzdálenost 195 mm.Marné.

Tak to je během dvou dnů druhý příspěvek, který zmizel kdesi mezi elektrony. Tak se pokusím znovu.

Protože neznám kolejivo, vycházím jen z TTmili-ho fotek. Co kdyby se celek natočil o pár stupňů proti směru HR a mezi spodní a prostřední výhybku se vložil kousek oblouku? Nepomůže? Horní kolej je na fotce taková nějak divně pokroucená a nedá se podle ní nic odvodit.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod TTmili » ned 28 pro, 2014 8:22 pm

Myšpulín: Právě tak jsem se to snažil řešit, navíc ta horní kolej na fotce je tak divně pokroucená záměrně. Díky tomu pokroucení mi při sledování osy koleje "modelem" Tučka vycházelo objíždění Balmu sice asi s prostorem maximálně 2-3mm, ale vycházelo, i bez dodržení určitých vzdáleností jak se patrně Milan při kreslení snažil dodržet. Ono pravdou je, že asi moc podle nějakých základů a tak jsem se neřídil a dělal jsem kdejaké "prasárny" ale rovná stanička (bez vydutí objízdné) se mi vešla na nějakých 47cm včetně výtažné koleje pro Tučko. To podle rozměrů co používá Milan nemá být správně ani možné (hrot výhybky-námezník 2x 210mm + Balm 116mm + výtažná kolej pro Tučko 105mm = 631mm). Tím nechci říct nic proti ničemu, jen prostě v tomhle zvláštním případě budu muset oželet některé zásady, dopustit se jistých prasáren a všechno si budu muset vyzkoušet nasucho s reálnými kolejemi a vozidly.

Jinak Milane, věžák mi taky leží v hlavě, ale než věžák, to radši M21 a jednu Zetku. Uvidím podle toho jak se mi to povede reálně, takový prasečiny co mám na velkým kolejišti, to radši ani nechtěj vědět, a vozidla to docela dobře snášejí, a když se na to nedívám kdovíjak "tvrdě", tak to není ani vidět. A že jsem dokázal třeba věci jako nahradit BTTB 22,5° výhybky EW1 a IBW na jednom zhlavý bez většího nárustu délky zhlaví :oops: .

Ještě jednou do příspěvku šáhnu a upravím ho. Začínám uvažovat i nad soupravou s třeba dvouma tříokeňákama nebo tak něco, ale nemám žádné podklady k tomu jak jsou na tom rozměrově. Nemá někdo podklady alespoň ohledně délky tříokeňáku?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod milan ferdián » ned 28 pro, 2014 9:21 pm

TTmili píše:Ještě jednou do příspěvku šáhnu a upravím ho. Začínám uvažovat i nad soupravou s třeba dvouma tříokeňákama nebo tak něco, ale nemám žádné podklady k tomu jak jsou na tom rozměrově. Nemá někdo podklady alespoň ohledně délky tříokeňáku?

Doufám že ti výkresy stačí zítra.Mě se dnes již nechce skenovat.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod JanoH0e » pon 29 pro, 2014 6:13 pm

TTmili - možno je problém v námetu. Totižto napasovať "JHMD", kde to ani napasovať nejde. V podstate všetci "úzkorochodníci" (vrátane mňa) začínajú rovnako a to svojou predstavou o JHMD. To preto, že nič iné nepoznajú. Až časom, pokiaľ sa zahĺbia do problematiky, zistia, že svet úzkych je omnoho rozmanitejší, ako "JHMD".
Pre tvoje možnosti by som zvolil námet "horský hotel". Takéto železnice sú obľúbené hlavne v Alpách, ale boli a niekde aj sú v Nemecku mimo Alp, Poľsku, Slovensku, Rumunsku, Maďarsku, Ukrajine atď. V podstate je to prípojna trať od verejnej železnice k miestu oddychu. Väčšinou patrili hotelovým spoločnostiam a primárna úloha bola dovoz hostí, personálu a pošty, sekundárne zásobovanie hotelov a až na poslednom mieste (na rozdiel od verejných železníc) služby miestnej komunite v osobnej a nákladnej doprave. Takéto trate nemali - nepotrebovali veľké stanice (aspoň na začiatku), niekedy boli ukončené iba kusými koľajami. Vozidlový park bol prispôsobený daným prevádzkovým podmienkam. Takáto "kúpeľná" železnica je napr. TREŽ do T. Teplíc, hlavne v prvých fázach do 30. rokov,o niečo podobné sa pokúšali aj v K. Varoch, ale ostalo iba torzo v podobe lanových dráh. Potom by námet vyzeral takto :
- dráha určená pre hotely a penzióny v horách, trasovaná v horskom teréne, vedúca cez les k výhybni pri hoteli. Budova stanica nie je, iba prístrešok proti dažďu. Zázemie železnice je v dolnej stanici.
Osobnú dopravu zabezpečuje motorový vozeň a osobný vozeň s oddielom pre poštu. Nákladnú dopravu : môže byť nákladný motorový vozeň,pokiaľ budeš chcieť oddeliť nákladnú dopravu od osobnej, inak ťahá náklady mot. vozeň, ďalej "Zetka" buď typ súkromná dráha - má iba jednu brzdársku plošinu, alebo 4 napravova "maďarka".Vozne Vt alebo Nt. Stačí po jednom kuse z každého druhu, 1x Z a 1xV.
Hnacie vozidla podľa tvojho rozhodnutia, či sa jedná o železnicu elektrickú alebo s nezávislou trakciou. Ku každej trakcii ti môžem dodať námety na vhodné vozidla.
Prevádzka osobných vlakov môže byť od 4 párov mimo sezóny až po 25 v sezóne. Záleži ako sa chceš "vyhrať". Nákladná podľa potreby. Zase široké spektrum, hlavne kusových zásielok.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod vmucha » pon 29 pro, 2014 6:49 pm

Jedna taková turisticko-lázeňská úzká/tramvaj je v Bad Schandau.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod TTmili » pon 29 pro, 2014 8:40 pm

Milane díky moc za ty materiály, nechám si to chvilku uležet (ostatně teď budu mít i jinou zábavu než úzkou) a uvidí se. Když na to koukám, tak hned takhle od oka vidím že 2 tříokeňáky jsou o nějaké 2 metry kratší než jeden Balm, takže nějakých dalších skoro 20mm k dobru. No uvidím, hlavně až se mi dostanou do rukou reálné koleje.

JanoH0e: No není to o tom, že bych neznal nic jiného než JHMD, a ani tak to není námět. Jen prostě mám jakési nevysvětlitelné pouto k Tu47, nevím čím to, ale je to tak. To je důvod proč bych rád do kufříku napasoval něco jak jsem psal. Jako námět by se mi líbila spíš Frýdlantská dráha, ta mi vždycky (teda alespoň z obrázků) přišla taková domácká, taková jiná. Druhou možností je námět Osoblažky v zimě, tam jezdí jen samotné Tučko. Takže představující zimu by byl taky možnost. Ale nerad bych námětem sklouzl k nějaké účelové drážce ke které nemám žádný vztah, zvlášť ne u kufříku kdy bych měl na malé ploše šanci se fakt vyřádit na detailech a tak podobně.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod JanoH0e » úte 30 pro, 2014 6:12 am

TTmili píše:JanoH0e: No není to o tom, že bych neznal nic jiného než JHMD, a ani tak to není námět. Jen prostě mám jakési nevysvětlitelné pouto k Tu47, nevím čím to, ale je to tak. To je důvod proč bych rád do kufříku napasoval něco jak jsem psal. Jako námět by se mi líbila spíš Frýdlantská dráha, ta mi vždycky (teda alespoň z obrázků) přišla taková domácká, taková jiná. Druhou možností je námět Osoblažky v zimě, tam jezdí jen samotné Tučko. Takže představující zimu by byl taky možnost. Ale nerad bych námětem sklouzl k nějaké účelové drážce ke které nemám žádný vztah, zvlášť ne u kufříku kdy bych měl na malé ploše šanci se fakt vyřádit na detailech a tak podobně.


Pokiaľ máš k "JHMD" vzťah - myslím TU, Balm atď. potom zmeň koľajisko na kruh, ovál. To, že jazdí v zime na Osoblažke samotné TU, resp. sa nejazdí vôbec je prasárna a nezodpovednosť organizácie sždc, ktorá spolieha na to, že kámoši zo MDaS ich nepotrestajú a bežný občan ich nezažaluje. Aj tak to nerieši problém stanice, ktorá je jednoducho malá. Na kruhovom koľajisku potom môžeš urobiť H. Povelice, Čabovú atď. alebo iba zastávku bez rozvetvenia napr. Kaproun. V skrytej časti potom nepotrebuješ výhybňu, ale stačia ti 2 výhybky s kusými koľajami. Ďalšie varianty pre nákladnú dopravu atď. potom podľa miesta.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod SettO » úte 30 pro, 2014 10:34 am

JanoH0e: děkuj za pěkný námět "horský hotel",dělám si poznámku, může se hodit. A jeden dotaz:jsou dostupné materiály k těm K.Varům, jak jsi naznačil, že kdysi plánovali? Děkuji.
SettO
 
Příspěvky: 144
Registrován: sob 06 říj, 2012 6:57 pm

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod JanoH0e » úte 30 pro, 2014 11:19 am

SettO Celá problematika od prvých návrhov až po posledný je rozpísaná v časopise Svět železnice č 3(11) 2004, ročník III, článok "Projekty městské hromadné dopravy v Karlových Varech -Pouliční a městké dráhy. Autor L. Losos. Je to časť z seriálu o doprave v K.V., rieši aj lanové a ozubnicové dráhy v č 4 (12).
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod SettO » úte 30 pro, 2014 3:37 pm

Jasně, proto jsem psal ZDE...Dík.
SettO
 
Příspěvky: 144
Registrován: sob 06 říj, 2012 6:57 pm

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod SettO » úte 30 pro, 2014 3:39 pm

JanoH0e: jsi poklad, nebýt Tebe, nevím, co mám doma, :oops: ,ahoj.
SettO
 
Příspěvky: 144
Registrován: sob 06 říj, 2012 6:57 pm

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod TTmili » úte 16 srp, 2016 5:53 pm

Inu opět to tu trošku otevřu, doma už mám většinu věcí co na stavbu potřebuji, kromě kufříku jako takového. A protože poslední dobou nějak začínám tíhnou k starší a nebo alespoň poctivě dělaným věcem, poohlížel jsem se po jiném kufříku než něčem "továrním" na zvukovou aparaturu. První varianta byla armádní bedničky od munice a podobně, bohužel vodného rozměru jsem se nedopátral, takže jsem to odložil. Teď se mi ale dostala zajímavá nabídka na vyrobení kufříku/truhličky z masivu přímo v rozměrech jaké budu potřebovat, což jsem uvítal.
Otázkou je pouze jaký rozměr zvolit, myšlenka zůstává pořád stejná (koncová pidi stanička, 2 koleje, oblouk skrz pole, přes potůček mizící do lesa/za kulisu, tam jednoduché obratiště podle Milanových plánků z minikolejišť, celé velikostně pro soupravu Tučko + Balm). Když vycházím z té svojí zkušební plácaniny na novinách, tak při narovnání některých míst, lehkém natažení kolejí ve staničce atd. se dostávám na nějakých 65x45cm. Otázkou bych pokud možno mířil hlavně na Milana, když jsi dřív zkoušel ty různé varianty, na jaký nejmenší rozměr jsi se dostal, jaký minimální rozměr té truhličky mám volit? Poznatky můžete samozřejmě přidávat všichni, budu rád a děkuji za ně předem.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod TTmili » ned 25 bře, 2018 2:26 pm

milan ferdián píše:Díky,ale tu Rokytničku,trochu upřesni :mrgreen: .Slovenské stanice na lokálkách mají jinou charakteristiku než u nás v bývalém území "Zemích českého království" :wink: .Milan


Budu v tématu pokračovat spíš tady, kam to patří a víc se to hodí. Nakonec jsem koupil tovární kufřík a pomalu se dávám do skládání kolejišťátka. Změny však doznala myšlenka, kdy v kufříku budou vpodstatě 2 moduly (3 moduly v případě potřeby napojit se na modulovku) ve dvou patrech.
Základní modul se staničkou (budova Trenčín Predmestie od Šiklulů, dvěmi kolejemi, kolejí ke skladišti (buď opět Šikulové nebo tohle, to ještě nevím), a možná kdyby se vešla, tak i nějaká malá "kolnička" na M11 nebo M21, na uklizení přes noc. Úplně to ale ještě nemám vyměřené.
Druhý modul bude v základu stejně velký, a bude na něm vpodstatě jen nějaký oblouk, kterým se to celé stočí za kulisu za kterou bude skryťák pro objetí a výměny souprav.
Třetí modul bude vytvarovaný tak, aby na jednom čele šel napojit na základní se staničkou, a na druhém bude jakési "normované" čelo. Zároveň půjde na stejné patro uložit i celonormovaný modul s obloukem, který bude čtvrtým, a asi posledním modulem.

Tolik teorie, praxe je otázkou. O slovenské Korytničce jsem toho bohužel moc nedohledal, drážka jdoucí podél silnice, v údolí mezi horami, lázeňská atmosféra a podobně, ale co se technické stránky týče moc nevím. Nicméně rád bych drážku tím směrem směřoval, pořád mě láká i Frýdlantská trať, ale pohledově je bohužel od Korytničky na hony vzdálená, a podobně pak forma stanic a technické úrovně trati (asi, aspoň podle toho co jsem kdy viděl).
Zatím je tedy všechno otevřené.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod JanoH0e » pát 30 bře, 2018 11:04 pm

K tvojim predstavám - budova stanice nevhodná. Pozri si stanice takýchto malých staníc. Nie že by dvojposchodové stanice na úzkej neboli, ale na tak malú staničku ? To by tam musel byť frmol. Jednoduchá prízemná stavba úplne postačuje. Tak isto výber vozidiel nie je najšťastnejší, najideálnejšie by bolo 4 nápravové vozidlo - dobrý zber prúdu, predsa len zber z 2 náprav v tomto pidi merítku nemusí fungovať. Ako vzor si môžeš zobrať M 13.0 alebo H-PA spol. MSLAG. Aj keď najlepšie by bolo trať "elektrifikovať. Ako vzorovú stanicu si môžeš zobrať konečnú Teplickej malodráhy. Viac napr. http://teplice.majestat.cz/obsah-strane ... e-tramvaje, ne jednej fotke je aj zmiešaný nákladný vlak .
Přílohy
dubi12.jpg
000914-Eichweld_03.jpg
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kufříkové TTe

Příspěvekod zmar » sob 31 bře, 2018 9:26 am

Když to má být docela malá stanička a k tomu čtyřnápravová hnací vozidla, daly by se za předlohu zvolit Tatry (Štrbské Pleso, Vyšné Hágy) anebo Trenčianské Teplice. K oběma železnicím existují dostupné podklady k vozidlům. Budovy v Tatrách je ještě pořád možné v reálu změřit, k Trenč. Teplicím jsou publikované výkresy.
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

Předchozí

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků