Stránka 5 z 14

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 08 zář, 2012 7:58 pm
od JanoH0e
Fotky z priestoru koľajiska úzkokoľajky - rampa.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 08 zář, 2012 8:02 pm
od JanoH0e
A na porovnanie staničná budova za Uhorska a dnes . Fotiek je samozrejme viac, toto sú tie najzaujímavejšie.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 08 zář, 2012 8:07 pm
od JanoH0e
Ďalšou stanicou na trati bola Smolnicka pila. Pila existuje doposiaľ, má dokonca koľajovú dopravu - vnútropodnikovu :D . A jeden detail mostíku z trate.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 08 zář, 2012 8:35 pm
od JanoH0e
Ale presuňme sa o kúsok ďalej, kde bola taktiež montánna dráha o 1000 mm. Je to trať Bindt- Markušovce. Asi najucelenejší článok na nete je tento :http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4311-Banska-uzkokolajna-zeleznicka-Bindt-Markusovce/ - bohužiaľ celkom odbornú a podnetnú diskusiu na začiatku zaspamovali "odborníci a všeznalci" takže je potrebne sa prekusať cez "odborne" príspevky. Mám niekde doma fotku- zo Štiavnickej trate, ktorá názorne ukazuje, čo je myslené pod plotmi - plotami sa ohradzovali nebezpečne miesta-napr. zárezy trate, aby nedošlo k pádu alebo inému úrazu . Stanica mala 180 m a tri koľaje. Zaujímave je aj ukončenie trate remízou. Fotky sú spred elektrifikácie trate. Lokomotíva skončila na KBD - prerozchodovaná na 760 mm. Na obrázku odstavnej - záchytnej koľaje je drezína, plošinovy vozeň a "Roco" oplen, len kleštiny sú iné.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 08 zář, 2012 8:46 pm
od JanoH0e
Bindtská stanica po elektrifikácii, s novými pražiacimi pecami. K stanici na Bindte a Markušovciach mám aj plány, neúplne, takže pokiaľ by ich niekto chcel pozrieť, môžem zverejniť predpokladanú koľajovú zostavu. Tak isto mám ešte zopár fotiek z nakládky rudy, pokiaľ niekoho zaujíma nakladka v epoche 1, môžem ich zverejniť.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 4:08 am
od rawen
Ahoj,
prosím o zveřejnění těch fotek a kolejového plánu.

Díky, Radek

JanoH0e píše:Bindtská stanica po elektrifikácii, s novými pražiacimi pecami. K stanici na Bindte a Markušovciach mám aj plány, neúplne, takže pokiaľ by ich niekto chcel pozrieť, môžem zverejniť predpokladanú koľajovú zostavu. Tak isto mám ešte zopár fotiek z nakládky rudy, pokiaľ niekoho zaujíma nakladka v epoche 1, môžem ich zverejniť.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 11:21 am
od JanoH0e
k fotkám nákladky. Zaujímavosťou je horna, asi 450 mm trať vedúca od šácht - baní na ručný pohon. Ruda sa presypala do zásobníkov. Kamenivo - rúbanina na voľnu skládku a zrejme sa tiež odvážalo. Na 1 obrázku je vidno spúšťanie rudy a guľa, ktorá slúžila na rovnomerne nasypanie rudy do vagónikov. V tej dobe ešte boli pražiace pece v Markušovciach, kde sa potom už prekladala do vozňov na rudu KBŽ.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 11:30 am
od JanoH0e
kým zosmolím plány staníc, dám ešte fotky Sm. Huty, ktoré sú vystavené v Bratislavskom dopravnom muzeu.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 1:00 pm
od rawen
Ahoj.
Děkuju za další fotky. Pokud bys něco tvořil jen kvůli mě, tak nemusíš. :)

Slovenské pražírny rud a překladiště mě zaujaly už v Bauerově knížce a furt si říkám, jak to měli vymyšlené, aby se, pokud možno, nepředřeli.

Díky, Radek

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 3:29 pm
od JanoH0e
No, nejak to prežijem. Schematické náčrty staníc. Sú viac menej podľa fragmentov , opisov a návšteve v teréne. Iná podoba možná, pokiaľ ma niekto presne plány, uvítam. Pri elektrifikácii zrejme došlo aj k prestavbe staníc. Dĺžka stanice v Markušovciach 500 m, Bindt 180 m.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 3:34 pm
od JanoH0e
Dnes mam plodný deň, tak ešte nákladne vagóny TEŽ a spomienka na jednu trať.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 09 zář, 2012 3:43 pm
od JanoH0e
A na záver niečo z Nagycenku, ten "lesný" 4 osak ma záchod, takže kľudne môže byť aj na modeli. Ďalšie fotky dám ako budem stíhať.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pon 24 zář, 2012 9:10 pm
od killah
Pár fotek z mého dnešního výletu na Vychylovku http://www.rajce.net/a7129194

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 04 lis, 2012 1:51 pm
od Max
JanoHO - tak o rok se zde rozcházíme :

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 04 lis, 2012 4:27 pm
od JanoH0e
Ani nie Maxi. Cela sústava bola oficiálne daná do prevádzky v roku 1921. Aj s lanovkami. Tvoja kolaudácia sa týka zrejme trate, ktorá bola postavená do 23.1. 1920. Trať bola odovzdávaná do prevádzky po častiach. Ale rok hore dole nie je u takýchto tratí nič výnimočné. Oficiálne dokumenty kedy bola ktorá trať, resp. jej časť daná do prevádzky sa niekedy rozchádzajú aj o viac. A to dokonca aj u hl. tratí 1435 mm. Nie je to nič zvláštne, hlavne ak komisia síce povolila prevádzku, ale s obmedzeniami, ktoré bolo potrebné do určitého dátumu odstrániť, alebo išlo o preklasifikovanie trate atď. Tých príkladov je veľa.