Stránka 12 z 14

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2019 1:45 pm
od milan ferdián
Lesní...
Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2019 1:48 pm
od milan ferdián
A něco z Oravy.Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2019 2:21 pm
od hank
:lol:
Ta Ľubochňa je překrásným projevem uspořádání třídní společnosti v každodenní praxi. Takhle se vozilo panstvo (v tomto případě zřejmě lázeňští hosté, k léčebným procedurám tehdy údajně patřilo i pílenie dreva...)

lubochna2.jpg


a takhle dělnictvo:

lubochna.jpg


Ten druhý snímek je navíc kouzelný tím, jak pečlivě jsou při dopravě oddělené ženičky od chlapů... :mrgreen:
O zřejmé neexistenci nebo nečinnosti referenta bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ani nemluvě.

Oba snímky (i ten původně vyvěšený Milanem F.) jsou k nalezení tady:
http://www.lubochna.sk/historia.phtml?id3=44933

BTW, Ľubochňa se proslavila i v dějinách komunistického hnutí tím, že slovenští a podkarpatoruští levicoví socdem přijali 21 podmínek Kominterny (= podmínek pro založení komunistické strany) o 4 měsíce dřív než čeští a moravští, a to už v lednu 1921 právě v Kollárově lázeňském domě v Ľubochni...

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2019 2:31 pm
od hank
milan ferdián píše:Lesní...


Odkud je ta fotka s těmi přívěsnými vozy ostravských úzkých tramvají? Vígľaš? Hriňová?

Edit: Už jsem to našel. Vígľaš.
https://www.facebook.com/lesnazeleznicaviglaskyslinky/

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 12 črc, 2019 5:07 pm
od milan ferdián
Tak nějak mi obnova úzkorozchodného nádraží ve Frýdlantu v Čechách uteklo :wink: .
Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2019 1:29 pm
od milan ferdián
Jsem v Mníšku nad Hniľcom a stále jsem nepochopil nakolejování vozů (kterých) na :
- podvalníky -
- podvalníkové vozy -
když tam podvalníková jáma není. Další záhada je u vozů na přepravy rudy/krystalicky pyrit. Vysypávání obsahu, jasné, ale proč vozy mají korbu usazenou na otáčivé kružnici :?: :?: :?:
Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2019 2:02 pm
od JanoH0e
Ak by si chcel nakoľajovať normálnorozchodné vozy, musel by si do Gelnice. Používali sa podvalníky a rampa bola táka "zvláštna". Viz. strana 2 tohto vlákna, sú tam aj fotky .
Vozy majú korbu otáčivu preto, aby sa mohli sypať z každej pozície. Nielen na prekládku, ale aj do úpravni, či inde.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2019 2:15 pm
od milan ferdián
Jano díky za odpovědi. Shrnuto, nákladní vozy se nepodvalovaly v Mníšku. Musel bych do Gelnice. Já mám rozpracované trať normálněrozchodnou přes Mníšek, odtud po metrovém rozchodu do Smolnické Huty , po bosenské přes Smolník na pilu a 60 ze S.Huty na baňu.
Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2019 2:28 pm
od JanoH0e
Môžeš podvalníkovať v Mníšku, jama tam tuším bola aj vybudovaná. V pláne stanice je to ta "divna" koľaj, polo 1435 mm, polo 1000mm, len už ČSD po dobudovaní hl. trate došli peniaze na opravu odbočky. Potom prišla vojna, takže oprava bola až po vojne ale to už je takpovediac iný príbeh.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 2:28 pm
od milan ferdián
Jano dotaz. Ve Smolnicke Hute je výhybka číslo 1 kapku dále před zhlavím. Na výkresu je vidět, že vede od ní pravděpo-
dobně vlečka (popiska), že tam byla plocha i to jde vidět, ale jaký charakter měla tá vlečka. Na opačné straně je ručně zakreslena bosenská ze Smolníku. Že se kulatina/kmeny dopravovaly až sem, dle foto vlaky víme. Otázkou je jak se kmeny/kulatina překládala ve stanici. Vidím sice přes koleje nějakou stavbu, ale to budou určitě výsypníky pro pyrit, no nikde žádný jeřáb, tedy opět ručně? Bosenská končí až u rampy se skladištěm.
Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 3:03 pm
od JanoH0e
K tej vlečke - bola to vlečka do "fabriky" - úpravne, spracovali sa tam rudy, vyrábali "polotovary". Nachádzali sa tam fabrické budovy. Je aj fotka. https://www.darabanth.com/hu/nagyaukcio ... 1/?page=63. Čo sa týka prekládky, mala by tam byť rampa s 760mm koľajou. Tam boli nasúvané vagóny z úzkej a drevo presúvané na 1000 mm. Aspoň mi to tak bolo vysvetľované. Či to bolo skutočne tak, neviem.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 3:13 pm
od milan ferdián
Myslíš ty bloky nalevo uložené :?: Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 3:27 pm
od JanoH0e
To asi nie je ono, skôr je to skladisko dreva. Ale niekde tam by to mohlo byť. Aspoň podľa fotky - sú na nej očividne pripravené vozne na prekládku.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 4:00 pm
od milan ferdián
No jo,to je vlečka za výpravní budovou. O té vím, ta odbočuje z výhybky číslo 9 přes silnici a úvraťovou výhybkou číslo 17 zpět na vlečku co je na tvé fotografii. Ta je mi taky záhadou co přepravovala. Já se ptal na vlečku, které odbočuje z výhy-
bky číslo 1, proto jsem se ptal co to je nalevo. Myslíš fakt řezivo? Kdyby tam byla pila, jak by dostávali dřevo na pilu, když na opačné straně končí lesní železnice ?
Milan

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 16 říj, 2019 4:45 pm
od JanoH0e
Popravde, teraz som sa trochu "zacyklil". Prejdem si archív a možno niečo nájdem. Zatiaľ to dajme takto: výhybka č.1 je výhybka pred stanicou, teda pred 1. staničnou výhybkou S.H. . Z nej má odbočovať vlečka.