Stránka 11 z 14

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: stř 26 lis, 2014 8:02 pm
od Raduz

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2015 5:46 am
od Střelec
Koukal jsem v řínu na JHMD, že na přejezdech s asfaltkama používají masivnější kolejnice, než na trati v krajině. Zaregistroval jsem to v Malém Ratmírově a Jindřiši. Těsně před Hradcem už byly masivnější kolejnice použity jako běžné i na širé trati.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2015 11:36 am
od JanoH0e
Střelec píše:Koukal jsem v řínu na JHMD, že na přejezdech s asfaltkama používají masivnější kolejnice, než na trati v krajině. Zaregistroval jsem to v Malém Ratmírově a Jindřiši. Těsně před Hradcem už byly masivnější kolejnice použity jako běžné i na širé trati.


Všímavý chlapec. :D Koľajnice S49 sú na trati do N.B. do km 5,1, ostatné sú z 30. rokov 20 st., použité z hl. trati 1435 mm pri výmene za ťažšie. Trať do Obratane je celá zo S 49. Výmena začala asi v roku 1985 až 1990. Zaujímavosťou boli normalnorozchodné " Sasky" upravené na jazdu po trati 760 mm.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2015 4:37 pm
od jihous
Voni ty sasky nebyly jenom přerozchodovány, ale i sníženy (uříznuty), foto myslím v knize od K.Justa Na úzkém rozchdu......... .

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 08 dub, 2016 9:52 pm
od michal_n_cz
NArazil jsem na zajímavou fotku nakládky na opleny. Není mi jasný jak to tam dostanou. Hlavně ten zbytek, ještě neš se to zavře tím oplenem. Na těch předchozích tady jsou vidět alespoň nějaká lana, nebo nějaký primitivní mechanismus, tady nic.
Obrázek

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 09 dub, 2016 3:57 am
od rawen
a) Nevidím ani oplen nebo klanici z "druhé strany" od dráhy.
b) Není to vykládka?

Radek

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 09 dub, 2016 8:55 am
od JanoH0e
Ak sa pozrieš na fotku, zistíš, že chlapi majú v rukách palice s kosakovytími - železnými nástavcami. Pomocou nich sa posunuje drevo. Existujú aj videa napr. Wassertalbanu -Lesná železnica Viseu, kde sa takto ešte niekde pomocou nich nakladá. Aj keď si myslím, že ide o vykládku. Napr. tu https://www.youtube.com/watch?v=vZgjU5Y_siI, cc. 7 minuta. Alebo https://www.youtube.com/watch?v=kvnprWOTOmo - cca. 4 minuta. Tích videí je samozrejme viac. Pozri tiež film "Nevera po slovensky ".

P.s. našiel som orginál foto, jedna sa o vykládku dreva v stanici Sta. Maria Maggiore, 1963, trať SSIF - Centovallibahn.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 8:16 pm
od Vaclav86cz
Nevera po Slovensky...
Moc pěkný seriál a to nejen dějově ale i místem, kde se odehrává :-)
Viděl jsem ho cca před 5-ti léty a možná by mohl být na uloz.to v akci :-D

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2016 8:19 am
od michal_n_cz
JanoH0e píše:našiel som orginál foto, jedna sa o vykládku dreva v stanici Sta. Maria Maggiore, 1963, trať SSIF - Centovallibahn.


Díky za odkazy - moc zajímavé s tou vykládkou je to pěkně vidět. Fotku jsem potřeboval zatřídit a samozřejmě jsem tam neměl data přesně - odkud jsem to stáhnul...

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 23 črc, 2017 4:53 pm
od petrh


Dneska jsme tam jeli z miracula k tankodormu. Celkem prijemne svezeni resitou. O pauze jsme okoukli lokotu, syn si prihodil uhli do kotle. Zajimava je zkusenost z tankodromu do miracula byt tlacen. I odbocka dole k hangarum aut s vleckou do opravaren. Zelbohu baterka se vyolencala pri nataceni predtim jizda v bvp na 4k:(
Nadsenci funguji a jsou dost ochotni.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: sob 03 bře, 2018 7:29 am
od Střelec
cyklkus o zaniklých tratích - tentokrát Pionýrská dráha v Plzni:
https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trat ... cesku_vrja
Věnujte pozornost úvodním záběrům - zahájení provozu - lokotraktor tam táhne staré c. a k. vozy včetně tříokna. Je ovšem otázkou, jestli je inkriminovaný záběr opravdu z Plzně. je poněkud neostrý.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 04 bře, 2018 12:37 pm
od Jarda H.
Střelec píše:cyklkus o zaniklých tratích - tentokrát Pionýrská dráha v Plzni:
https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trat ... cesku_vrja
......


Mrkněte i na další díly, co jsou dostupné, zvláště "lipenka" či Frýdlant, bývá to proloženo zajímavými fotkami !!

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 04 bře, 2018 7:03 pm
od Vladimír_B
Střelec: je, jednak měla dráha 760 mm, druhak je to tam napsáno města Plzně, za třetí na již nefunkčních stránkách spvd.cz, byla popsána historie této drážky vč. zmínky o této soupravě...

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 04 bře, 2018 9:45 pm
od zmar
Mašina je klasická BNE50, která dostala tuto kapotáž pro provoz v Plzni a nikde jinde v této podobě nejezdila. Kdyby někoho víc zajímaly ty tři vozy, tak jejich čísla i s datem odeslání do Plzně najde v knížce Karla Justa o Jindřichově Hradci.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 1:09 pm
od milan ferdián
Též vlákno trochu oživíme,hlavně,když narazíte na zajímavosti.Lubochňa.
Milan