Úzkorozchodné tratě v reálu

Specializované fórum pouze pro příznivce úzkorozchodných železnic.

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod Raduz » stř 26 lis, 2014 8:02 pm

Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob 22 bře, 2014 1:12 pm
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod Střelec » úte 10 lis, 2015 5:46 am

Koukal jsem v řínu na JHMD, že na přejezdech s asfaltkama používají masivnější kolejnice, než na trati v krajině. Zaregistroval jsem to v Malém Ratmírově a Jindřiši. Těsně před Hradcem už byly masivnější kolejnice použity jako běžné i na širé trati.
Střelec
 
Příspěvky: 711
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod JanoH0e » úte 10 lis, 2015 11:36 am

Střelec píše:Koukal jsem v řínu na JHMD, že na přejezdech s asfaltkama používají masivnější kolejnice, než na trati v krajině. Zaregistroval jsem to v Malém Ratmírově a Jindřiši. Těsně před Hradcem už byly masivnější kolejnice použity jako běžné i na širé trati.


Všímavý chlapec. :D Koľajnice S49 sú na trati do N.B. do km 5,1, ostatné sú z 30. rokov 20 st., použité z hl. trati 1435 mm pri výmene za ťažšie. Trať do Obratane je celá zo S 49. Výmena začala asi v roku 1985 až 1990. Zaujímavosťou boli normalnorozchodné " Sasky" upravené na jazdu po trati 760 mm.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1024
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod jihous » úte 10 lis, 2015 4:37 pm

Voni ty sasky nebyly jenom přerozchodovány, ale i sníženy (uříznuty), foto myslím v knize od K.Justa Na úzkém rozchdu......... .
jihous
 
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod michal_n_cz » pát 08 dub, 2016 9:52 pm

NArazil jsem na zajímavou fotku nakládky na opleny. Není mi jasný jak to tam dostanou. Hlavně ten zbytek, ještě neš se to zavře tím oplenem. Na těch předchozích tady jsou vidět alespoň nějaká lana, nebo nějaký primitivní mechanismus, tady nic.
Obrázek
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod rawen » sob 09 dub, 2016 3:57 am

a) Nevidím ani oplen nebo klanici z "druhé strany" od dráhy.
b) Není to vykládka?

Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod JanoH0e » sob 09 dub, 2016 8:55 am

Ak sa pozrieš na fotku, zistíš, že chlapi majú v rukách palice s kosakovytími - železnými nástavcami. Pomocou nich sa posunuje drevo. Existujú aj videa napr. Wassertalbanu -Lesná železnica Viseu, kde sa takto ešte niekde pomocou nich nakladá. Aj keď si myslím, že ide o vykládku. Napr. tu https://www.youtube.com/watch?v=vZgjU5Y_siI, cc. 7 minuta. Alebo https://www.youtube.com/watch?v=kvnprWOTOmo - cca. 4 minuta. Tích videí je samozrejme viac. Pozri tiež film "Nevera po slovensky ".

P.s. našiel som orginál foto, jedna sa o vykládku dreva v stanici Sta. Maria Maggiore, 1963, trať SSIF - Centovallibahn.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1024
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod Vaclav86cz » ned 10 dub, 2016 8:16 pm

Nevera po Slovensky...
Moc pěkný seriál a to nejen dějově ale i místem, kde se odehrává :-)
Viděl jsem ho cca před 5-ti léty a možná by mohl být na uloz.to v akci :-D
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 285
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod michal_n_cz » pon 11 dub, 2016 8:19 am

JanoH0e píše:našiel som orginál foto, jedna sa o vykládku dreva v stanici Sta. Maria Maggiore, 1963, trať SSIF - Centovallibahn.


Díky za odkazy - moc zajímavé s tou vykládkou je to pěkně vidět. Fotku jsem potřeboval zatřídit a samozřejmě jsem tam neměl data přesně - odkud jsem to stáhnul...
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 739
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod petrh » ned 23 črc, 2017 4:53 pm



Dneska jsme tam jeli z miracula k tankodormu. Celkem prijemne svezeni resitou. O pauze jsme okoukli lokotu, syn si prihodil uhli do kotle. Zajimava je zkusenost z tankodromu do miracula byt tlacen. I odbocka dole k hangarum aut s vleckou do opravaren. Zelbohu baterka se vyolencala pri nataceni predtim jizda v bvp na 4k:(
Nadsenci funguji a jsou dost ochotni.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1315
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod Střelec » sob 03 bře, 2018 7:29 am

cyklkus o zaniklých tratích - tentokrát Pionýrská dráha v Plzni:
https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trat ... cesku_vrja
Věnujte pozornost úvodním záběrům - zahájení provozu - lokotraktor tam táhne staré c. a k. vozy včetně tříokna. Je ovšem otázkou, jestli je inkriminovaný záběr opravdu z Plzně. je poněkud neostrý.
Střelec
 
Příspěvky: 711
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod Jarda H. » ned 04 bře, 2018 12:37 pm

Střelec píše:cyklkus o zaniklých tratích - tentokrát Pionýrská dráha v Plzni:
https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trat ... cesku_vrja
......


Mrkněte i na další díly, co jsou dostupné, zvláště "lipenka" či Frýdlant, bývá to proloženo zajímavými fotkami !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2490
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod Vladimír_B » ned 04 bře, 2018 7:03 pm

Střelec: je, jednak měla dráha 760 mm, druhak je to tam napsáno města Plzně, za třetí na již nefunkčních stránkách spvd.cz, byla popsána historie této drážky vč. zmínky o této soupravě...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 870
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

Příspěvekod zmar » ned 04 bře, 2018 9:45 pm

Mašina je klasická BNE50, která dostala tuto kapotáž pro provoz v Plzni a nikde jinde v této podobě nejezdila. Kdyby někoho víc zajímaly ty tři vozy, tak jejich čísla i s datem odeslání do Plzně najde v knížce Karla Justa o Jindřichově Hradci.
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

Předchozí

Zpět na Úzkorozchodky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník