jkiss píše:toto je z knižky Ganz - železničné vozidlá 1868-1919
Ganz Z.png
možno to tiež pomôže
Podobné vozy jezdily v Trenčianských Teplicích nebo v Balogu. Ale v Ružomberku nic takového nejezdilo.
Všechny čtyřosé vozy Pa/u, Za/u, O/u (s brzdou i bez brzdy) z toho dříve diskutovaného seznamu pocházejí už z doby před rokem 1918. Teď zpaměti nevím, které z nich byly vyrobeny už pro zahájení provozu Korytničky a které až o pár roku později ve druhé sérii.
Ještě mi k tomu seznamu nesedí, že u vozu Za/u 2402 je v něm uvedená vlastní váha 4000 kg, jenomže z fotografie je čitelné, že na vagónu byla v tu dobu napsaná váha 4150 kg. Jiné vagóny jsem nekontroloval.
Ještě dodatečně doplňuji, že Korytnička měla celkem 10 vozů řady Za/u. Teď u sebe nemám údaje pro rozlišení, kolik z nich bylo s brzdou a kolik bez brzdy. Všechny pocházely z prvních let existence železnice.