Stránka 17 z 20

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 25 čer, 2016 2:10 pm
od JanoH0e
Problém je, že vozne Za/u s plošinou, brzdou uvádzajú všetky zdroje, čo poznám. Teda čo sa týka do roku 1914. Potom je možné všetko. Takže ak existoval na trati vagón Za/u bez plošiny, musel od niekade prísť alebo bol nejaký vozeň prerobený - najjednoduchšie obyčajná Ztka hodená na podvozky pri vhodnej príležitosti.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 10:19 am
od zmar
JanoH0e píše:Problém je, že vozne Za/u s plošinou, brzdou uvádzajú všetky zdroje, čo poznám. Teda čo sa týka do roku 1914. Potom je možné všetko. Takže ak existoval na trati vagón Za/u bez plošiny, musel od niekade prísť alebo bol nejaký vozeň prerobený - najjednoduchšie obyčajná Ztka hodená na podvozky pri vhodnej príležitosti.


V tom seznamu z lichnerovy knížky, který sem dal jihous 24 čer, 2016 7:04, jsou uvedeny zavřené vozy Za/u 2402, 2405, 2452 a 2453. Z toho ve skutečnosti měly brzdu jen první dva, zatímco vozy 2452 a 2453 byly bez brzdy (a bez plošinky). Tyto vozy si zachovaly předválečná čísla ČSD, která byla přidělována tak, že koncové dvojčíslí v rozsahu 00 až 49 měly vozy s brzdou, zatímco dvojčíslo 50 až 99 měly vozy bez brzdy. Totéž platí v tomto seznamu i pro vozy Va/u, Pa/u a O/u. Pouze u vozů, které sem přišly z Německa nebo po válce dostaly nové číslo se už přídělovala čísla nahodile bez systému.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 11:16 am
od robot
Zdravím
Všem děkuji za plodnou diskuzi ohledně korytnické zetky.Pokusím se vše zde napsané zakomponovat do svého modelu.První pokusný model asi udělám z kartonu.Když se to nepovede, tak ho mohu v klidu vyhodit a udělat nový. Nejdříve asi začnu zetkou bez plošiny. Podvozky jsem už demontoval z enkového amerického vagonku.Bude to zatím provizorní než seženu ten správný typ.Rozvor a velikost dvoukolí odpovídá přepočtu.Spřáhla asi budu řešit až to postavím ,abych viděl kolik volného místa zůstalo okolo podvozků.Všem ještě jednou děkuji a zde je něco na odlehčení.Odkaz na stránky s papírovými modely úzké.Může se to hodit,jako statický model, nebo i funkční.První stránky jsou polské, kde v sekci Download/Modele kartonowe w skali H0 ,je skoro celý vozový park polských úzkorozchodek.Druhé stránky je trochu exotika z Austrálie.Jsou zde modely australských úzkorozchodek pro přepravu cukrové třtiny.
http://www.gkw.glt.pl/
http://www.zelmeroz.com/album_model/cardmodels/cardmodel_index.html

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 11:26 am
od JanoH0e
Zmar - ďakujem za vysvetlenie.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 8:33 pm
od jkiss
toto je z knižky Ganz - železničné vozidlá 1868-1919

Ganz Z.png


možno to tiež pomôže

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 6:47 am
od zmar
jkiss píše:toto je z knižky Ganz - železničné vozidlá 1868-1919

Ganz Z.png


možno to tiež pomôže


Podobné vozy jezdily v Trenčianských Teplicích nebo v Balogu. Ale v Ružomberku nic takového nejezdilo.


Všechny čtyřosé vozy Pa/u, Za/u, O/u (s brzdou i bez brzdy) z toho dříve diskutovaného seznamu pocházejí už z doby před rokem 1918. Teď zpaměti nevím, které z nich byly vyrobeny už pro zahájení provozu Korytničky a které až o pár roku později ve druhé sérii.

Ještě mi k tomu seznamu nesedí, že u vozu Za/u 2402 je v něm uvedená vlastní váha 4000 kg, jenomže z fotografie je čitelné, že na vagónu byla v tu dobu napsaná váha 4150 kg. Jiné vagóny jsem nekontroloval.

Ještě dodatečně doplňuji, že Korytnička měla celkem 10 vozů řady Za/u. Teď u sebe nemám údaje pro rozlišení, kolik z nich bylo s brzdou a kolik bez brzdy. Všechny pocházely z prvních let existence železnice.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 8:34 am
od body
A co se tyka ctyroseho Za/u bez brzdy, jaka byla delka skrine?

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 8:49 am
od zmar
body píše:A co se tyka ctyroseho Za/u bez brzdy, jaka byla delka skrine?


Skutečné změřené údaje neznám. Dal by se oměřit v Maďarsku, kde mají stejné vozy. Ale podle snímků to vypadá, že skříň byla stejná, jakoby se od vagónu s plošinkou odřízla brzdařská plošina.

Vagón s plošinou se dá oměřit v Žamberku a jeho boční nákres je v článku Karla Justa (nebo totéž v lichnerově knížce). Vzdálenost otočných čepů všech těchto vozů byla 3210 mm (tohle číslo se dobře pamatuje, ale často se uvádí i 3200 mm).

Teď jsem v práci a nemám tu svoje materiály. Z toho, co mám sebou k dispozici, mohu odvodit, že délka skříně bez plošiny je něco mezi 5200 a 5300 mm.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 9:30 am
od jkiss
Ešte som niečo našiel:


G414_01o.jpg


G414_01v.jpg

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 9:59 am
od zmar
[quote="jkiss"]Ešte som niečo našiel:

Také takové vagóny se někde na Slovensku mohly objevit. Ale ty korytnické byly kratší a měly vzdálenost otočných čepů jen 3200 mm (vagón na obrázku má VOČ 3700 mm).

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 1:25 pm
od robot

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2016 7:23 am
od zmar


Ty maďarské odkazy jsou na správný typ vagónu. Jen ten ukrajinský vagón je delší a má vzpínadla, takže se podobá typu, na který sem dal odkaz jkiss.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 01 črc, 2016 6:49 pm
od robot
Zdravím
Konečně jsem dneska dodělal skřín vozu Za/u. Je to takový prototyp, než se pustím do stavby z palstových profilů. Materiál karton,kladívková čtvrtka a desky na výkresy. Podvozky jsou z enkového vagonku a závaží kovové podložky. Ještě přemýšlím o napuštění skříně vteřinovým lepidlem. Bohužel jsem při stavbě nebyl moc soustředěný, a tak mi na jedné straně skříně trošku ujela výztuha.Doufám, že nebudu kamenován za to, co jsem vytvořil za tři večery. :D
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#DSCN0978.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#DSCN0979.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#DSCN0980.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#DSCN0981.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#DSCN0982.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#DSCN0985.jpg

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 09 črc, 2016 1:36 pm
od robot
Další etapa stavby Za/u z kartonu.Model jsem napustil vteřinovým lepidlem a nechal pořádně zaschnout. Po řádném proschnutí ,jsem jemným smirkovým papírem začistil nerovnosti. Potom byl model odmaštěn a natřen základovou barvou.
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#SAM_0012n.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#SAM_0014n.jpg
http://pindolino.rajce.idnes.cz/H0e#SAM_0021n.jpg

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: stř 03 srp, 2016 8:29 am
od body
Pro stavece bocni fotky vozu Za/u, (navstevu muzea v Zamberku muzu jen doporucit) a zakladni rozmery:
Delka skrine 5000
Sirka skrine 2070
Vyska skrine 2000
Delka plosiny 500

https://drive.google.com/folderview?id=0B3EGGs9s1xJ9T1R5VjVzb0ctWEU&usp=sharing

Tusite prosim nekdo jak byly vozy oznaceny? Barevneprovedeni bylo seda/cerna? Diky