Stránka 16 z 20

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 21 čer, 2016 6:57 pm
od robot
Zdravím
Chtěl jsem se zeptat zda existují nějaké podklady na koritnickou Za/u a Va/u mimo článku v Železničáři č.6 ročník90.Nejlepší by byly fotky s popisy a popřípadě i plánek.
Předem díky.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: stř 22 čer, 2016 5:33 am
od jihous
Na tuto otázku mohu nabídnout jen dva mě známé zdroje:
Pohledy do zrušených tratí - Frýdlant Heřmanice ,sekce vozidla
To bola naša Korytnička sekce vozidla

krásný snímek již zrušené Za/U je v publikaci Klapot kolies v údoliach Bystrice a Bielej Oravy.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 12:29 pm
od robot
Díky za informace. Ještě bych měl dotaz na znalé tématu. Chtěl bych si zetku postavit z profilů Evergreen. Nejsem si ale jistý velikostí rozrteče prken.Potřeboval bych poradit, jaké desky, popřípadě profily mám při stavbě použít. Podvozky už mám koupené MTL Archbar, ty by měly být nejblíže podobné originálu.Dále budu muset vyřešit spřáhla, protože na modelech mám standartní ROCO, nebo Liliput.Předem děkuji za pomoc. :)

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 1:10 pm
od hank
robot: Podle nepříliš zřetelných kopií výkresů, které mám k dispozici, je šířka peřejek skříní rakousko-uherských úzkorozchodných zetek rozchodu 760 mm 10 - 12 cm. Např. dveře široké 1330 mm včetně kování jsou sestaveny ze 12 svislých peřejek.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 2:03 pm
od JanoH0e
Robot - takže si to ujasnime, ideš stavať Zu maďarského typu ? To ti nejaké podklady môžem poskytnúť aj ja :D . Priamo z krajiny pôvodu. Niečo sa nachádza aj v Nitre, Č.B. , Pribilina atď. Nejaký náčrt sa tiež najde. Ide o to presne formulovať typ vagónu. Takže sa ti jedná o tento typ ?

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 4:14 pm
od robot
JanoH0e- Omlouvám se,ale psal jsem o typu vozu v předešlém příspěvku.Chtěl bych si postavit korytnickou Za/u .Zetku podobné konstrukce jsem našel na maďarských stránkách. Jestli jsem si to přečetl správně, tak byla z úzkokolejky JAEV.Bohužel nemá plošinu s brzdou.Velikost skříně by mohla být odhadem stejná, jako jindřichohradecká Z/u s plošinami.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 4:52 pm
od JanoH0e
Tak potom máš na mysli zrejme http://odlitkymodely.cz/velikost_h0e.html t.č. na ČB.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 24 čer, 2016 6:54 am
od robot
Korytnická Za/u by měla být maďarské konstrukce.Nové označení tohoto vozu by mělo být Ga ( Maďarsko).Na netu jsem našel odkaz na podobnou:http://schmalspur.hu/jarmulista/view_adatlap.php?id=326 a ještě :http://schmalspur.hu/keret/showpic.php?kod=15624

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 24 čer, 2016 7:04 am
od jihous
robot měl na mysli nejspíše tyto vozy:

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 24 čer, 2016 9:52 am
od JanoH0e
jihous - práve že tie som mal na mysli aj ja. :D . Odpovedalo by to všetkému, čo o týchto vozňoch viem. Aj keď prekvapenia sú možné a veľmi pravdepodobné.
robot - problém je, že vozne bez brzdovej plošiny sa v sa objavujú až niekedy koncom 30 a začiatkom 40 so zavádzaním tlakovej brzdy. Dovtedy sa brzdilo ručne. Je možné, že sa takýto vozeň objavil na území Slovenska, ale nič bližšie o ňom neviem. Nezmýlil si si nejakú inú trať ? Dám ti tu 2 fotky, ten "pancierak" by mohol byť ten tvoj, len už s plechovou skriňou. Fotené na muzeálnej železnici Nagycenk.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 24 čer, 2016 12:26 pm
od zmar
Na Korytničce byla už od počátku jen část nákladních vozů s brzdou. Zbytek byl vždy bez brzdy.

Pokud jde o Zetky v Balogu, tak jsou to různé typy, které mají pochopitelně různé rozměry. V Balogu je jednak německá Zetka, která tam přišla z PLŽ (dlouhá, bez plošinek) a řepařská Zetka z Želiezovců. Myslím, že i ta želiezovská má asi jiné rozměry, než korytnické Zetky (neporovnával jsem, ale od oka se mi zdá nějaká delší). Korytnická Zetka dřív byla v Pribylině. Kde je dnes, nevím. Možná je už také v Balogu. To, co tu píší, se samozřejmě týká pouze čtyřosých Zetek. Dvouosé Zetky jsou něco úplně jiného.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 24 čer, 2016 5:51 pm
od Martin Škoda
Zetku s Pribyliny mají nyní v Žamberku pánové Bednáři. A na Balogu probíhá oprava saské zetky. Loni byla udělána nová podlaha, výdřeva obou čel a část bočnic.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 24 čer, 2016 6:48 pm
od JanoH0e
Ale to sú všetko Ztky s plošinami. Rovnako ako v Nitre. "Robotova" Za/u boli ešte donedávna vidieť v Teresve. Či boli maďarské alebo sovietske neviem.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 25 čer, 2016 7:22 am
od zmar
robot píše:Korytnická Za/u by měla být maďarské konstrukce.Nové označení tohoto vozu by mělo být Ga ( Maďarsko).Na netu jsem našel odkaz na podobnou: . . . http://schmalspur.hu/keret/showpic.php?kod=15624

Ano, tento typ čtyřosé Zetky bez brzdy jezdil i v Ružomberku.


Ta trochu podobná Zetka v Balogu má jiný počet polí v bočnici a je celkově delší.
13610003.JPG



Kromě toho je v Balogu tato německá Zetka bez plošin z PLŽ.
neg32_01.jpg

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 25 čer, 2016 10:52 am
od zmar
jihous píše:robot měl na mysli nejspíše tyto vozy:
. . .


Teprve teď jsem se podíval na zde uvedenou ukázku z knížky pana Lichnera o Korytničce. Kromě toho, že použil kresbu Karla Justa bez toho, aby uvedl autora, tak tam píše, s prominutím, pitomosti. Podle něho měly všechny nákladní vozy v seznamu ruční brzdu. To prostě není pravda. Přibližně polovina z nich byla bez brzdy.