Stránka 14 z 20

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2015 11:08 am
od zmar
JanoH0e píše:Dám zopár obrázkov
http://www.pospichal.net/lokstatistik/images/mav390.JPG
Užhorodský
http://www.lzlm.wbl.sk/Historicke-fotografie.html
Ĺubochnianský - Ferdinad

Ďalej by šlo upraviť na PI (kraus L) z BVD - SZD, ale tam to chce viac zásahov - predlženie vaní, kolesá atď.


Jedna věc je celková podoba a druhá je velikost lokomotivy. Mašina Tillig má v originále podle mého odhadu asi dvakrát větší výkon než lokomotivy z lesních železnic. Tomu odpovídají i rozměry. Takže i kdyby se na ten pojezd postavilo něco podle vzhledu z fotografie, tak by to bylo mnohem vyšší a delší, než lokomotiva postavená podle skutečných rozměrů. Typická třínápravová lokomotiva 760mm z lesních železnic má celkový rozvor cca metr a půl. Ale mašina od Tillika má aspoň 2 metry. Podobně vypadají i průměry kol. Klasika z LŽ má mít kola 600 mm. Ale ten Tillig má zase o hodně víc (odhaduji 800mm). Podobně i výška a šířka lokomotivy. Tillig by se nevešel do průjezdného profilu pro rozchod 760 mm.

I na LŽ existovaly některé typy lokomotiv s větším rozvorem (třeba ČKD z roku 1948) nebo s většími koly. Ale to byly výjimky a i tak se vešly do průjezdného profilu. Prostě loko od Tilliga je celkově mohutnější než stroje 760 mm pro lesní železnice.

P.S.: našel jsem rozměry originální loko ze Spreewaldbahn, podle které Tillig konstruoval model. Má celkový rozvor 2200mm a průměr kol 900mm. Tomu opravdu neodpovídá žádná naše lokomotiva na rozchodu 760mm.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2015 1:05 pm
od obruc
Práce na RIIIc se opět pohla.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 05 kvě, 2015 3:43 pm
od Mašinka
Ahoj Obruc!
Tvoje R III c je parádní.Je to moje oblíbená řada a sám jsem ji, ještě v hánulkových dobách postavil na podvozku Maerklin Z BR 24.Vzhledem k tomu, že je stará čtyřicet let
a stavěná jen podle rekonstrukce z fotek (neměl jsem výkres) tak samozřejmě je to na ní vidět.Navíc ani není dokončená.K tomu, abych ji postavil v Of, ve které teď
"bydlím", jsem se zatím nedostal.Možná.....
Obrázek
Obrázek
Zdravím
Mašinka

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 05 kvě, 2015 7:47 pm
od jihous
Mašinka píše:Ahoj Obruc!
Tvoje R III c je parádní.Je to moje oblíbená řada a sám jsem ji, ještě v hánulkových dobách postavil na podvozku Maerklin Z BR 24.Vzhledem k tomu, že je stará čtyřicet let
a stavěná jen podle rekonstrukce z fotek (neměl jsem výkres) tak samozřejmě je to na ní vidět.Navíc ani není dokončená.K tomu, abych ji postavil v Of, ve které teď
"bydlím", jsem se zatím nedostal.Možná.....
Obrázek
Obrázek
Zdravím
Mašinka



No jó, to se hned pozná, že to je úplný nedodělek v kvalitě Micro Metal Kit. :lol: :lol: :lol:

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: stř 06 kvě, 2015 3:24 pm
od Mašinka
Ale Jihouši, jsi hodný že mne chceš potěšit, ale jsem soudný a musím říci, že ta Obrucova RIIIc má ke kvalitě Micko Metakit mnohem blíž, než moje.
Nicméně děkuji :roll:
Mašinka

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 07 kvě, 2015 7:17 pm
od jihous
Vobě dvě jsou pěkný, protože jsou dělaný rukama a ne nějakou vyštelovanou automatickou mašinou.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2015 3:31 pm
od obruc
Díky chlapi. Mašinka: Moc pěkná starší ségra, už jsem jí tady na fóru kdysi viděl a říkal si že to taky jednou zkusim :) .
Já už jenom finišuji.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2015 4:48 pm
od Mašinka
Tak kamaráde, hluboce smekám!Což abys starého muže potěšil více a detailnějšími fotkami?Kromě toho, že R III c je skvost ve smyslu architektury, vyvážených tvarů a vůbec, ve Tvém provedení je skvostná!
Děkuji za to, žes nám ji ukázal a zdravím srdečně
Mašinka

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2015 7:22 pm
od JanoH0e
No neviem, nie som odborník na parné lokomotívy, ale hrdzavá dymnica? Zas s tou patinou nepreháňaj.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2015 7:33 am
od obruc
Mašinka: Děkuji moc, velice mě těší že se líbí. :) Až opět spustím kolejiště od stropu, přidám fotky jak dře v lomu. :wink:

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2015 7:42 am
od obruc
JanoH0e píše:No neviem, nie som odborník na parné lokomotívy, ale hrdzavá dymnica? Zas s tou patinou nepreháňaj.

U průmyslových lokomotiv to nebylo nic neobvyklého, obzvláště v pozdějších letech jejich provozu. Pro ilustraci přikládám fotky předlohy z Mladějova.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2015 8:50 am
od JanoH0e
To máš pravdu, že sa diali "prasárne" , ale boli to krátke epizodky. Napr. pred väčšou opravou. V normálnej prevádzke chodili čistejšie. Dýmnica by mala mať matnejšiu farbu, ako zbytok lokomotívy, hrdza by mala začínať u dýmničných dverí. Je otázne, či je to vôbec hrdza, bordel prevádzkový alebo základovka. Pochybujem, že by si nechal mašinfíra zhrdzavieť dýmnicu, jedine že by vedel, že mašina ide do šrotu.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2015 10:03 am
od obruc
Stejně jako ryba smrdí od hlavy, lokomotiva rezaví od dýmnice. První vždycky rezavějí části, které přichází do styku s žárem (dýmnice, dýmniční dveře, komín...) . Stačilo když chvíli stála venku...

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2015 10:21 am
od JanoH0e
Preto sa o ňu aj permanentne starali. Zatiaľ čo dvere, komín by vymenili, dýmnicu nie. Preto sa mi zdá hrdzavá dýmnica ako celok prehnaná. Vidno to aj na fotkách, kedy "hrdzu" chytá iba časť dýmnice.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: stř 24 čer, 2015 6:04 am
od Střelec
Tak jsem se pustil do 3D tištěných oplenů od jkiss. Koupil jsem tři dvojice a zatím jsem dal jakž takž dohromady dvě. Materiál je relativně křehký a dostat díly dvojice vozů bez poškození z původního 3D bloku je docela honička. Při prvním pokusu jsem přišel o obě stupačky na bržděném voze a ulomil jednu klanici, při druhém jsem přišel už jen o jednu stupačku. Při dalším opracování mají tendenci opadávat brzdové čelisti u vozu s brzdou. U vozů jsou jako spřáhla "bosny" s háčkem. Zkusil jsem je, ale nakonec použil upravená PECO, lepená natvrdo. Jsou z pružnějšího materiálu a líp se mi s nimi dělá. Stavebně hotové dvojice čekají na patinu a vyladění oček. Až dorazí objednaná ložiska, nejspíš je zkusím instalovat. Dvojkolí jsou zatím osazená přímo v plastu. Poslední - třetí dvojici si nechám na později.

Souběžně jsem zkusil spáchat jeden plechový Z/Ú s plošinami od Kubera (jeden bez plošin jsem zkoušel na vánoce), ale zatím je ve stádiu rozpracovanosti. Oba kusy navíc čekají na odpovídající ložiska. Rozsochy jsou sice mosazné, ale otvory pro osy mají příliš velké. Ke stavebnicím jsem sice ložiska dostal, ale vloudila se chybička - byly větší, než rozsochy (asi na dospělé H0), takže je využiji pro repasi nějakého staršího vozu příslušného měřítka.