Stránka 13 z 20

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 9:02 am
od jkiss
zmar: ten link
http://www.die-weserhuette.de/Fotos-Fel ... hn-006.jpg
nezafungoval, skús ešte raz plíz :-)

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 9:03 am
od zmar
jkiss píše:zmar: ten link
http://www.die-weserhuette.de/Fotos-Fel ... hn-006.jpg
nezafungoval, skús ešte raz plíz :-)


Už jsem ho opravil

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 11:11 am
od jkiss
...dřevěné výklopné kastňáky...


no vyzerá to zaujímavo, ale nie je to "ľahký" model:
obyčajné dvojkolia budú "škaredé", tie "deravé" sa dajú niekde zohnať?
vnútorný rám a ložiská - chcelo by to tenulinké osky (0,8mm - špendlík - ako majú na podvalníkoch)

... a odlievané, alebo rezané laserom a leptané doplnky?


J.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 11:25 am
od zmar
Určitě to bude hodně složité. Dvojkolí bude nutné nějak improvizovat. Například na obyčejné plné disky přilepit masku, která otvory aspoň naznačí. Nevím o tom, že by někdo vyráběl dvojkolí s otvory.

Uvažoval jsem, že skříň by mohla být odlévaná. Tedy skříň ze dvou dílů (jeden bok je odklápěcí) a spodek ze třetího dílu.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 12:13 pm
od JanoH0e
Kolesa lúčové v H0e robí RB model. pl - http://www.rbmodel.com/index.php?action ... =H0e-600-7, s "dierami" by možno šlo použiť z 0f - http://www.rbmodel.com/index.php?action ... f=0f-320-3 alebo si nechať vyrobiť cez Mikado model kolesa na "mieru" - odliatok vnútrajšok, obruč kov. V oboch prípadoch by sa zaujemci mali spojiť, RB tuším požaduje minimálny odber 10 dvojkolesí, u malovýroby tiež je asi záhodne zobrať väčšiu sériu. Tento typ vagónu mali aj v Mladejove ale aj inde, takže by sa podklady mali dať nájsť. V časopise Mladejovska pr. dráha (1) je neokotovaný výkres a foto spodku.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 12:54 pm
od Střelec
zmar píše:
Střelec píše:Taky jsem svého času sháněl detailnější podklady na úzkorozchodnou průmyslovou lokomotivu na bázi Sentinelu, ale nikdo se neozval a z pár dostupných (všude stejných) fotek toho moc vidět není...


Myslím, že k loko Sentinel ani žádné podklady neexistují. Někde jsem viděl jen pár snímků z provozu a to asi bude všechno.


Obávám se, že jsme oba viděli to samé. Nejsou ani v interní fotodokumentaci výrobků Škodovky, i když tam byl jakýsi rozebiratelný prototyp lokotrakroru na bázi Sentinelu s jednoosým(!) vlečňákem na nějaký u nás nepříliš běžný rozchod.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: stř 15 dub, 2015 6:57 am
od zmar
Ke včerejším kiplorám jsem vyfotil pro srovnání japonskou kiploru NigelLawton a hodně starou kiploru Roco.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: stř 15 dub, 2015 6:26 pm
od stoupa
zmar píše:Určitě to bude hodně složité. Dvojkolí bude nutné nějak improvizovat. Například na obyčejné plné disky přilepit masku, která otvory aspoň naznačí. Nevím o tom, že by někdo vyráběl dvojkolí s otvory.

Uvažoval jsem, že skříň by mohla být odlévaná. Tedy skříň ze dvou dílů (jeden bok je odklápěcí) a spodek ze třetího dílu.


:lol: No asi bych vzal vrtačku a hotovo. Já vrtal kola z kiplor ROCO několikrát v ruce a jde to v pohodě.....event doladit výstružníkem (strhnout hrany) :idea:

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 16 dub, 2015 7:50 am
od zmar
stoupa píše: :lol: No asi bych vzal vrtačku a hotovo. Já vrtal kola z kiplor ROCO několikrát v ruce a jde to v pohodě.....event doladit výstružníkem (strhnout hrany) :idea:


Představoval jsem si to obtížnější. Možná by ještě pomohl nějaký přípravek, který by přesně ustavil polohu díry.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2015 11:16 am
od Střelec
Nepotkal jste někdo naživo tohle?
http://www.okvlacky.cz/produkt/parnilok ... -1730.html
Nabízejí to i H0m a dost by mě zajímalo, jestli se předloha nezatoulala do Čech, případně na co by se dal použít pojezd. Nemám ponětí o reálných rozměrech stroje a do TT jsem hodil dotaz, jestli by se pojezd v H0m náhodou nešiknul na 310.0

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2015 1:23 pm
od JanoH0e
Či sa predloha zatúlala do Čiech, neviem. U ČSD určite nie, skôr k nejakej zabudnutej ťažobnej dražke. Tam sa zatúlalo kde čo. "Niečo podobné" však jazdilo na Morave, Slovensku, Zakarpatsku. Upravené na miestne pomery.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: ned 19 dub, 2015 8:02 pm
od jihous
Střelec píše:Nepotkal jste někdo naživo tohle?
http://www.okvlacky.cz/produkt/parnilok ... -1730.html
Nabízejí to i H0m a dost by mě zajímalo, jestli se předloha nezatoulala do Čech, případně na co by se dal použít pojezd. Nemám ponětí o reálných rozměrech stroje a do TT jsem hodil dotaz, jestli by se pojezd v H0m náhodou nešiknul na 310.0



Prolez jsem knížky od Justa Parní loko.......na úzkých ČSD a Zeithammer Uzkorozchodky v průmyslu a zemědělství, ale předlohu jsem nenašel. I když cena není špatná.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: ned 19 dub, 2015 9:29 pm
od JanoH0e
jihous píše:
Střelec píše:Nepotkal jste někdo naživo tohle?
http://www.okvlacky.cz/produkt/parnilok ... -1730.html
Nabízejí to i H0m a dost by mě zajímalo, jestli se předloha nezatoulala do Čech, případně na co by se dal použít pojezd. Nemám ponětí o reálných rozměrech stroje a do TT jsem hodil dotaz, jestli by se pojezd v H0m náhodou nešiknul na 310.0



Prolez jsem knížky od Justa Parní loko.......na úzkých ČSD a Zeithammer Uzkorozchodky v průmyslu a zemědělství, ale předlohu jsem nenašel. I když cena není špatná.


No, oni si ju prevádzkovatelia prispôsobovali k "obrazu svojmu" . Mal by to byť Hagans, ale podobné robili aj Kraus, Borsing atď. Ak porovnáš "Katku" zo Smol. Huty - to je starší typ cca. o 10 rokov, pôvod sa nezaprie. Upravovali sa hlavne vane na vodu - v Užhorode, priestor na uhlie sa menil niekedy na drevo, kabína atď - Borža, Ľubochňa ,dosadzovali kompresory. Takže na prvý pohľad to nie je evidentné. Taktiež ostatný výrobcovia niečo pridali, ubrali. Podobných lokomotív bolo viac a je možnosť si ju upraviť k obrazu svojmu. Pokiaľ nerobí nerobí ČSD, uplatnenie si nájde.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2015 8:32 am
od zmar
Ten model jsem už dřív zkoumal pro možnou úpravu na něco tuzemského. Ale bohužel to nemá smysl. Potíž je v tom, že předlohou je veliká lokomotiva rozchodu 1m. Takže má velká kola i velký rozvor. Tillig to sice staví i s rozchodem 9 mm, ale rozměry jsou pořád silně přerostlé. Na rozchodu 760 mm (ani blízkých) se nic podobně velikého ani nedá předpokládat. Nanejvýš by byla šance najít něco na rozchodu 900 mm na stavebních železnicích a železnicích povrchových dolů. Ale v těch se tolik neorientuji a myslím, ža tam zase bylo jen málo lokomotiv se třemi nápravami, takže by to chtělo hodně velké štěstí.

Re: "home-made" vozidla

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2015 9:51 am
od JanoH0e
Dám zopár obrázkov
http://www.pospichal.net/lokstatistik/images/mav390.JPG
Užhorodský
http://www.lzlm.wbl.sk/Historicke-fotografie.html
Ĺubochnianský - Ferdinad

Ďalej by šlo upraviť na PI (kraus L) z BVD - SZD, ale tam to chce viac zásahov - predlženie vaní, kolesá atď.