Stránka 6 z 7

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 5:20 pm
od stoupa
milan ferdián píše:
stoupa píše:No a už je jedna H0e Code 40 funkční a další dvě odfrézované :) http://gmeinder.rajce.idnes.cz/splitka_ ... 010365.jpg

Přesně stejné vybavení a na tom cuprexu,jak jsem psal,jsem shořel.


A jaké jsi použil chlazeni ? já Holba desítka :lol: .... při té třetí už šel nástroj do háje,ale na modul mi ty tři veksle stačí....

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 6:32 am
od milan ferdián
stoupa píše:
milan ferdián píše:
stoupa píše:No a už je jedna H0e Code 40 funkční a další dvě odfrézované :) http://gmeinder.rajce.idnes.cz/splitka_ ... 010365.jpg

Přesně stejné vybavení a na tom cuprexu,jak jsem psal,jsem shořel.


A jaké jsi použil chlazeni ? já Holba desítka :lol: .... při té třetí už šel nástroj do háje,ale na modul mi ty tři veksle stačí....

Sakra,na to chlazení jsem zapoměl,mě nepovedena práce rozpálila dosti do běla :D .

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 8:11 am
od zmar
Mohu se jako úplně neznalý věci zeptat, jakou výhodu má frézovaná výhybka z cuprexitu oproti:
1/ výhybce na jednotlivých dřevěných pražcích
2/ výhybce na jednotlivých cuprexových pražcích
3/ eventuálně kombinaci ad 1/ a ad 2/ ?

Mám za to, že jednotlivé pražce by se vyráběly o poznání snadněji. Ale opravdu nevím.

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 9:22 am
od milan ferdián
Jestli je otázka směrována na mě,zkusím odpovědět.Především jak sám víš musíme mít vytisknout předlohu výhybky v měřítku,u celistvé nám vlastně podloží drží tvar a líp se sní manipuluje.U druhé varianty stačí sice nalepit jednotlivé pražce (cuprex/dřevěné) nalepit tam kam potřebujeme,jenže předloha musí být v něčem zafixovaná.Po doplnění kolejivem,pražce jen dolepíme.
Na cuprexových pražcích se líp uchycují kolejové pruty,no na dřevěných musí být určitě fixační příchytky pro kolejnici,které pomocí speciálních kleští,koleje uchytíme.Někde jsem to už viděl,je to taková stavebnice,vyžaduje přesnost.

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 9:58 am
od stoupa
zmar píše:Mohu se jako úplně neznalý věci zeptat, jakou výhodu má frézovaná výhybka z cuprexitu oproti:
1/ výhybce na jednotlivých dřevěných pražcích
2/ výhybce na jednotlivých cuprexových pražcích
3/ eventuálně kombinaci ad 1/ a ad 2/ ?

Mám za to, že jednotlivé pražce by se vyráběly o poznání snadněji. Ale opravdu nevím.


No vzhledem k tomu že má prut výšku jen 1,1mm a je dost pružný volil jsem tuto pracnou metodu. Dělám jen 3 výhybky,takže přípravek dělat nebudu. Takto se geometrie dodržuje lépe,nicméně i tak mě to potrápilo.

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 10:02 am
od milan ferdián
Já mám doma na sestavení výhybek soustavy T6° a na úzkorozchodnou výhybku 7°,vyfrézované z mosazi šablony.

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 10:32 am
od stoupa
milan ferdián píše:Tak to se divím,protože my musíme u kolejiva CODE040 odstraňovat příchytky,aby nám starší vozy o ně nedrnkaly.


ještě nepříliš kvalitní fotka...místo pro odkolek je tak 0,1-0,15? Kola jsou z kiplor ROCO no žádná sláva ale nebrnká to...http://gmeinder.rajce.idnes.cz/uzka#P1010382.jpg

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2015 3:59 pm
od zmar
Děkuji za vysvětlení. Bylo mi jasné, že sestavování frézované výhybky je jednodušší, než sestavování výhybky z jednotlivých pražců. Ale z popisu frézování jsem měl dojem, že frézování je natolik složité, že nevyváží lepší sestavování. Takže teď tomu rozumím, že to i tak stojí za to :).

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2015 6:05 pm
od stoupa
zmar píše:Děkuji za vysvětlení. Bylo mi jasné, že sestavování frézované výhybky je jednodušší, než sestavování výhybky z jednotlivých pražců. Ale z popisu frézování jsem měl dojem, že frézování je natolik složité, že nevyváží lepší sestavování. Takže teď tomu rozumím, že to i tak stojí za to :).


No stojí,nestojí ...ono dělat do desetinky přesně a zároveň se ještě otravovat s kroucením.....snad to bude sjízdné dle FREMO norem .:roll: Vznikl nakonec prototyp (jestli to pojede) který má trochu jinou geometrii a dva kusy sériové P/L dle výkresu z Korytničky (děkuji panu Kissovi za podklady), oproti originálu přibyl jen jeden traťový pražec (aby se lépe chytla rovina) a vzhledem k mírnému posunutí srdcovky,také pak s ohledem na modelový provoz,došlo k poměrně výraznému prodloužení opornic. Tak výhybky mám, dva moduly 2ks 1500 x 400 také snad z toho něco vykouzlím. :roll:

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 7:09 pm
od stoupa

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 6:06 pm
od Vaclav86cz
Ahoj modeláři

Měl bych jednu skromnou otázečku.
A to jaké kolejivo použít pro H0f. Existuje Busch, ale cena není zrovna lidová a abych za 250mm kolejí dával 500,- kč se mě moc nechce.
Takže bych se chtěl zeptat na eventuelní varianty a to nejen kolejiva ale i vyhybek pro tento rozměr.

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 11:22 pm
od zmar
Vaclav86cz píše:Ahoj modeláři
Měl bych jednu skromnou otázečku.
A to jaké kolejivo použít pro H0f. Existuje Busch, ale cena není zrovna lidová a abych za 250mm kolejí dával 500,- kč se mě moc nechce.
Takže bych se chtěl zeptat na eventuelní varianty a to nejen kolejiva ale i vyhybek pro tento rozměr.


A aby to bylo ještě komplikovanější, tak lokomotivy Busch pro zvýšení adheze potřebují mít pod pražci železný pásek, ke kterému se chytá magnet v pojezdu lokomotivy. Ten pásek tam žádný jiný výrobce nemá - ale asi by se dal jednoduše dodatečně doplnit.

Kolejivo H0f snad dělá ještě Technomodel, ale nevím, zda je levnější.
Pokud mají být pražce zasypané a neviditelné, jak je běžné u průmyslových železnic někde na staveništi nebo na továrním dvoře, stačí jakékoli kolejivo velikosti Z. Jinak nezbude, než si kolejivo vyrobit z prutů.

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2016 9:19 pm
od Vaclav86cz
Kovový pásek není problém. Dokonce jsem někde viděl něco podobné jako hliníková tenká folie pod korkem a taky to drželo...
Je to jen o tom vyzkoušet co bude a nebude fungovat :-)

O tom, že si to kolejivo budu muset udělat sám jsem přemýšlel a nakonec to asi i tak dopadne. Sortiment je docela nedostačující čemuž se nedivím, takže jdu shánět podklady k vyhybkám a tak...
Bohužel část kolejí bude viditelná i s pražci :-(

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2016 10:04 pm
od Petr S.
To znamená , že po obsloužení nákladiště Prudká si obsluha ještě čtyřikrát zajede do papírny a zpátky ? :lol:

Re: Úzkorochodné kolejivo

PříspěvekNapsal: ned 17 led, 2016 9:38 am
od Vaclav86cz
Podle toho co přiveze :-D
Jestli uhlí tak mě to vyšlo pouze na 3x :-D
Ale musí dovézt i produkty na nakládku :-D