Stránka 1 z 2

BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 11:17 am
od 760mm
Zdravím,
nemáte někdo zkušenosti s modely (elektrické a parní lokomotivy) firmy BEMO? Popsal by někdo jejich parametry, jako je minimální poloměr oblouků, jízdní vlastnosti, výšku troleje, průjezdný profil,...
Děkuji za odpověď

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 3:48 pm
od JanoH0e
Máš zrejme na mysli elektriky HOm švajčiarske. Rozchod 12 mm. Bemo odporúča minimum r 330 mm. Ak elektriku H0e Roco z Mariazellerbahn, tak ich štandart 265 mm. Výška troleja by mala byť štandart s HO. Prejazdný profil na švajčiarskych metrovkách je ako normálno rozchodný + podvalník alebo podvalníkový voz. Presnejšie v normách NEM.Výnimky trate len pre osobnú dopravu.

Pěkné video

PříspěvekNapsal: pát 29 kvě, 2009 10:58 am
od 760mm

Spřáhla

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2015 12:05 pm
od zmar
Chtěl bych si seřídit třmenová spřáhla na modelech. Jenomže v normách NEM se mi nedaří k tomu nalézt příslušné údaje. Mohl by mi někdo poradit, která norma se zabývá spřáhly pro velikost H0e a H0m ?

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2015 8:54 pm
od j p
Norma NMRA S-2 definuje vysku kuple nad temenem kolejnice pro H0 uzkorozchodky 7,57 mm s toleranci +/- 0,43 mm. Odpovidajici normu NEM se mi nepodarilo najit.

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2015 10:41 pm
od radeksindy
FREMO a úzká část Zababova používá 6,5mm (+/- 0,3mm).

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 8:42 am
od zmar
Děkuji ! Tak si myslím, že NEM tohle opomněla. Ještě bych rád zjistil jak vysoko má být spřáhlo pro H0m.

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2015 11:08 am
od poustva
radeksindy píše:FREMO a úzká část Zababova používá 6,5mm (+/- 0,3mm).

Slovo "používá" prosím nahraďte výrazem "má v normě" :?
Většina členů FREMO se výškou spřáhla příliš nezabývá a ponechává ji tovární. Výrobci nemají jednotnou výšku spřáhla. Původ hodnoty 6.5mm nějak pochází z výšky bosny, je to historická dohoda ve FREMO, není podložena nějakou NEM.

Osobně se držím doporučení Rolfa H0ehmanna so se týče výšky třmenu:
the 6,5 mms are the correct FREMO-H0e-norm. We know that it is higher
than the standards used by most industrial suppliers, the lowest
being Egger and (old) Liliput, with Bemo at about nominally 6,0 mm.
There is no actual NEM-norm.
The idea behind the excess height was probably to come nearer
prototypical buffer heights.

Personally I am not a great fan of 6,5 mm, so I try to adjust at 6,2
to 6,3 mm, using my own coupler height gauge.
Experience in FREMO H0e is, that you might find all possible coupler
heights, in between Liliput standard and 6,5 mm. We all like trains
decoupling over small buckles in the track! (At least we are used to
it...)


Co se týče výšky trnu, Horymír k tomu zpracoval analýzu, v jaké výšce by zhruba měl být (záleží na světlosti oka, hloubce trnu..) ale teď to nemohu najít...

Edit: dohledal jsem k tomu staré diskuse, tak jeste jedna info: Die Gruppe in Wien baut auf 5,3mm (+/- 0,3mm). (A co myslíte děti, mají to někde zveřejněné na webu?)

Edit2: nalezeny obrázky Horymírových měrek
https://plus.google.com/photos/114469075863582227604/albums/5607991551511805153?banner=pwa&gpsrc=pwrd1
(jsou stavěny pro fremo normu, snažím se držet na spodku tolerance)

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2015 11:57 am
od zmar
Děkuji, je to naprosto dokonalá analýza.

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2015 3:34 pm
od Horymir
Analýza polohy spřáhla H0e existuje:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... zAzNDE3ODQ

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: pát 05 čer, 2015 11:54 am
od zmar
Horymir píše:Analýza polohy spřáhla H0e existuje:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... zAzNDE3ODQ



Děkuji ! Předpokládám, že by to aspoň pro Bemo mohlo platit i v H0m ?

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: pát 05 čer, 2015 2:20 pm
od Horymir
FREMO H0m norma

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: ned 07 čer, 2015 9:16 am
od Horymir
FREMO:
8,5mm vychází do čelníků vozidel.
6,5mm je preferováno výrobci polotovarů (tzv. modely prodávané v obchodech)

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: ned 07 čer, 2015 4:56 pm
od zmar
Děkuji !

Re: BEMO a H0e

PříspěvekNapsal: pon 25 kvě, 2020 5:46 am
od Horymir
Protože je tady nejvíce zmínek o H0e spřáhlech, přidám to sem.
Pokud máte ve vozidlovém parku blbě fungující spřáhla s drátkovými třmeny (Roco, Štrobach),
nebo máte vozidla s trny bez třmenu (Roco, Egerbahn, Minitrains),
nebo prostě stavíte vozidla a potřebujete k nim spřáhla (DH-LOKO, KuBer, Body, Šemík, Poustva)
Nebo potřebujete přespřáhlovat TU4
a tady máte dojem, že si cenu můžete dovolit, ale že by neškodila nějaká alternativa:
https://www.itvlaky.cz/sprahla/h0e-spra ... oco-40390/
119Kč/ks (při více baleních bude poštovné rozumnější)
Můžete zkusit toto:
https://www.aliexpress.com/item/4000623 ... 4c4d8yv1DO
17,30Kč/ks
Píší sice, že je to 1:160/N ale to tvrdí podle rozchodu 9mm.
Kdo jezdí na velkých poloměrech oblouků (60m), může použít třeba toto uchycení:
https://sites.google.com/site/zababov-c ... vani-vozua

Spřáhla nejsou lepší než ROCO, mají stejné opravitelné chyby:
- čelní desku je potřeba sbrousit na poloviční tloušťku
- hák je potřeba vyhladit, aby se o něj třmen snadno zdvihal
- přední dolní hranu třmenu je dobré zaoblit a vyleštit, aby neodírala háky protějších spřáhel

Jasně, že máme podporovat naše obchodníky abychom nějaké prodejny měli, jenže i oni se musejí trochu snažit.
Vždyť to ze stejného zdroje mohou nakoupit také a tady prodávat (snad).