Stránka 4 z 5

PříspěvekNapsal: čtv 14 kvě, 2009 7:26 pm
od "Beňa"
Mě naopak by feldbahno nebo lesní železnice potěšila. Mě se takový ty zbouchané vagónky a tohle nějak líbí.

PříspěvekNapsal: čtv 14 kvě, 2009 8:58 pm
od JanoH0e
Ale naj " zbouchané vagónky " sú na nemeckých ostrovných úzkorozchodných tratiach na Balte napr. vozne s pohonom veterným , autom atď. Sú využívané farmármi a turistami. Tak že zase nemčina. To, čo sa tebe zdá ako stlčené vozne napr. na lesných železniciach, prešlo prísnou kontrolou technickým dozorom napr. ČSD, preto žiadne samodomo vymysli ma tratiach neboli, výnimka je obdobie 1944-45.

PříspěvekNapsal: čtv 14 kvě, 2009 9:01 pm
od "Beňa"
no vida, a kolikrát to vypadá jak psí bouda na podvozku. Na druhou stranu to mohla být samostavba na náhradním podvozku, ovšem schválená úřadem, ne?

PříspěvekNapsal: čtv 14 kvě, 2009 9:36 pm
od JanoH0e
Na ČHLŽ mali dokonca pojazdný záchod. Samostavby prevádzané na podvozkoch samozrejme boli, ale musel ich schváliť príslušný železničný úrad. Takže plány, schvaľovacie riadenie a stavba mohla začať. To ostatne platí dodnes. Každý typ nového vozidla prechádza schvaľovacím riadením.

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2009 1:14 pm
od JanoH0e
Späť k téme - JAR, lesná 610 mm železnica, po anglicky. http://www.herman.rula.co.za/default.htm

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2009 1:31 pm
od petrh
JanoH0e píše:Späť k téme - JAR, lesná 610 mm železnica, po anglicky. http://www.herman.rula.co.za/default.htm

ta fotka se mega kladou na podvozcich me dostala, az budu mit penize zacnu setrit na vilet sem, to musi byt super videt to cely v probvozu

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2009 2:04 pm
od JanoH0e
Peter Tak človek hľadá ako tak vhodne stránky pre poučenie, a ty hneď o kláde. Nie si náhodou od nich ? :D http://www.geocities.com/pmtclub/images/pmt23.jpg

PříspěvekNapsal: pát 15 kvě, 2009 2:28 pm
od petrh
JanoH0e píše:Peter Tak človek hľadá ako tak vhodne stránky pre poučenie, a ty hneď o kláde. Nie si náhodou od nich ? :D http://www.geocities.com/pmtclub/images/pmt23.jpg

No a tady koukam, ze je milionar z chyatrce:D ale musim uznat slum dobry:)

PříspěvekNapsal: ned 12 črc, 2009 2:04 am
od Horymir
Nazdar stavitelé a provozovatelé úzkých tratí

Před půl druhým rokem se tady pěkně povídalo o zababovských úzkých.
Dovolím si některé záležitosti upřestnit:

FRED
- protože je nemyslitelné byť omylem rozjet loko na druhém konci kolejiště, jsou velmi užitečné ovladače pevně svázané s konkrétním lokodekodérem u kterých nejde sáhnout po jiné lokoadrese
- naše úzké layouty nejsou zase tak krátké, abychom viděli na druhý konec. Zejména když se překříží úzká s normálněrozchodnou tratí podjezdem, nebo splítkou
- při provozu se splítkou jezdí H0 i H0e na stejnou centrálu a potřebujeme mít stejné ovladače
- s FREDY se báječně jezdí přípřež, rozdíly rychlostí loko se dají jemně doladit k užitečné spolupráci obou strojů
- modernizaci FREDa vidím v jeho budoucí bezdrátovosti. Osobně považuji koncepci 1ovladač=1 loko za pokrokovější, než ovladače s přepínáním adres. Původně jsme jezdili s takovými ovladači a nemyslím, že by se k nim někdo chtěl vracet.
- Fredy jsou asi nejlevnější možné DCC ovladače (stavíme si je sami)
- Na Freda lze doplnit stupnici s ukazateli v km/h a jezdit na rychlostnících předpisovou rychlostí. Potenciometr a páčkový směrový přepínač jsou hmatem ovladatelné i za zády, když okem sledujete posun na jámě a v druhé ruce háčkem rozpřahujete.

POLOMĚRY 60m
- protože normálněrozchodné vozy mají krátká (ne však KK) spřáhla, je 60m poloměr (690mm) nejmenší možný pro podvalníkový provoz.
- KBK min. r=60m, JHMD min. r=60m, FOD min. r=60m
- DR měla i 40m ovšem to se vozy na podvalnících musejí spojovat tyčemi

FREMOH0e
- dvacet let staré ovládání to není, FREDY jsou na úzkých tak deset let
- FREMO H0e jsme nepřevzali s chlupama, máme moduly ve sklonu a máme fleximoduly (2úzké) s proměnnou geometrií oblouku

SPŘÁHLA
- Magne-Matic perfektně fungovala, ovšem komplikovalo to společný provoz s DR DB a ÖBB takže jsme přešli na třmenová (plechový, ne drátový třmen) Bosenská od ROCO
- Je dost problém při neexistující normě na geometrii takového spřáhla zajistit, aby se teoreticky kompetibilní spřáhla dala spřahovat i prakticky. Tolerance na výškové uložení spřáhla je v rozsahu 0,9mm

PříspěvekNapsal: ned 12 črc, 2009 5:23 am
od milan ferdián
Horymir píše:Nazdar stavitelé a provozovatelé úzkých tratí

Před půl druhým rokem se tady pěkně povídalo o zababovských úzkých.


Ale,Horymíre,ty jsi k nám zabloudil nebo přišel navštívit :wink: Tvoje znalosti a praxe za stavby o úzkých by se zde velmi hodily.My spíše potřebujeme aplikovat tvé rady na normální běžné domácí kolejiště ,protože né každý si může dovolit i ten modul a chce mít ten kouzelný kousek romantiky doma. :D
Jinak poznatky ,klidně rozviň v sekci Modelové kolejiště/ moduly a já bych moduly rozdělil na normál rozchodné a úzkorozchodné.

PříspěvekNapsal: pon 10 srp, 2009 10:06 pm
od JanoH0e
Pre zmenu jedno malé, domáce koľajisko Rakúske z Anglicka http://www.youtube.com/watch?v=PIc1BUqM ... re=related

PříspěvekNapsal: čtv 03 zář, 2009 10:28 pm
od JanoH0e
holandský stavitelia úzkorozchodných koľajísk sa činia celosvetovo http://www.009dutch.nl/main/frame.htm .Okrem koľajísk zaujímavý aj archív, napr. podvalnikový voz JAR 1067 mm pre vagóny 600 mm. Ďalšie holandské stránky o úzkých z celého sveta www.treindienst.nl/. Títo námorníci sa teda majú :lol:

Úzkorozchodka HOe

PříspěvekNapsal: ned 13 zář, 2009 6:22 pm
od milan ferdián
Hůrky_HOe-1:87_1400*1000_PILZ/ELITE/18°

ObrázekObrázek

PříspěvekNapsal: ned 04 říj, 2009 7:21 pm
od JanoH0e
Pre staviteľov lesných železníc http://www.lzlm.wbl.sk/Uvod.html

PříspěvekNapsal: úte 22 pro, 2009 3:53 pm
od petrh
nepatri to primo sem, ale urcite si to zaslouzi ukazat (teda datum to ma starsi;) ): http://jhmd.cz/story068c.htm