Stránka 1 z 1

Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: úte 01 říj, 2019 6:53 am
od hank61
Má prosím někdo z vás osobní zkušenost s provozem a jízdními vlastnostmi těchto lokomotiv? Případně zdali je lze snadno ozvučit.
https://www.svetnakolejich.cz/ROCO-3325 ... -d5484.htm
https://www.vlackybekr.cz/vlackybekr-cz ... -d6912.htm
Uvažuji o menším projektu Saské úzké a nechce se mi pro začátek kupovat několikanásobně dražší lokomotivy BEMO.
Předem děkuji za info. :wink:

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: úte 01 říj, 2019 9:00 am
od Střelec
Ten kousek o Roco mám ve dvou exemplářích (ze startsetu a pak armádní z výprodeje), oba jezdí velmi pěkně. První měl dekodér již v rámci startsetu, do druhého kousku jsem ho musel dokoupit (základní standard provedení od Roco) - zacvakává se do patice v budce (horní část budky je snímatelná). Stroje v době pořízení neměly funkční osvětlení (jen makety), nevím jak se to dělá teď.
Se druhým typem valné zkušenosti nemám - sice jsem jeden kousek v H0m pořídil a předělávám ho na "Kraussku" v TT, ale praktické zkušenosti jsou nulové. Dekodér (nějaký malý) by šel umístit nad motor do budky (připájet na tvrdo), ale zacláněl by v průhledu, patice v mém kusu nebyla. Kotel je plný kovový odlitek s výřezem na převod a výstupkem pro zasazení do rámu stroje, budka je i s vanami z plastu a s trochou citu jde sejmout (na bocích drží na západky).

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: úte 01 říj, 2019 1:14 pm
od JanoH0e
No, Saska úzka :D Praktickú skúsenosť mám len s tou od Roca, viz. Střelec. Podobné skúsenosti. S tou Tilligovou nemám žiadnu skúsenosť, ale na fórach v Nemecku ju dosť hanili, teda H0e verziu. Lokomotíva je určená na rozchod 12 mm a zúženie údajne nerobí dobrotu podvozku. Taktiež údajne Tillig zabudoval už v nových verziách dekodér natvrdo do lokomotívy, takže výmena je obtiažna. Ozvučená verzia bola aj na predaj, reproduktor v budke. Ale odporúča sa zvuk od ESU. Síce to nie je ten typ, ale niečo podobné https://www.youtube.com/watch?v=ts1hW4cweMw. Podvozok rovnaký. Asi najlepšie bude napísať na nemecke fóra, ako je to s ňou v terajšej dobe.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: úte 01 říj, 2019 10:44 pm
od z.rj
Mám taky dva kusy od Roco. Tendrovku ze setu a s tendrem jsem koupil kdysi na burze. Používal jsem kolejivo Peco a jezdil v analogu. Jízdní vlastnosti v pohodě. Po několika letech jsem postupně u obou měnil motor, bez úprav tam pasovala Mashima. Ted´jsou už několik let v krabkách, jezdím jen H0.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: sob 16 dub, 2022 10:48 am
od pedrak
Zdravím modeláři
Má někdo z vás model firmy TILLIG, parní lokomotivu řady 99 4102 DR, nebo 99 4101 HSB ? Jaké má jízdní vlastnosti ? Podělte se prosím o své zkušenosti.
Ještě mne zajímá model firmy ROCO, parní lokomotiva 12 RUKB Ep. I 33238.
Díky za vaše postřehy.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: ned 17 dub, 2022 7:39 am
od martin.havranek
pedrak píše:Zdravím modeláři
Má někdo z vás model firmy TILLIG, parní lokomotivu řady 99 4102 DR, nebo 99 4101 HSB ? Jaké má jízdní vlastnosti ? Podělte se prosím o své zkušenosti.
Ještě mne zajímá model firmy ROCO, parní lokomotiva 12 RUKB Ep. I 33238.
Díky za vaše postřehy.


Model od Roca vychází z polní lokomotivy HF110c, model je to solidní, s dobrými jízdními vlatnostmi. Ale tato verze pod číslem 33238 je čirá fantazie.

S modely od Tilligu nepomůžu, ale mám pocit že němci na svých fórech (bimmelbahn a podobné) nepěli chválu na jízdní vlastnosti, kdy modely mají pouze zůžený rozchod z 12 na 9 milimetrů.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: ned 17 dub, 2022 10:02 am
od pedrak
Díky za informace, pomůže mi to při rozhodování o nákupu.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: ned 17 dub, 2022 11:10 am
od martin.havranek
Tak ono by si hlavě chtělo předem určit co chci modelovat. Tyto vyjmenované stroje od Tilliga jsou ve skutečnosti předlohy jezdící na metrovém (1000 mm) rozchodu, tudíž jsou i v modelu zákonitě "obrovské".
Zato stroje od Roca jsou vzorově původem stroje Heeresfeldbahn, tudíž polní dráhy, které jezdili na rozchodu 600-750 mm a tím jsou stroje drobnější a pohledově líbivější.
On i vozový park těchto výrobců nejde moc kombinovat, Tillig je prostě přerostlý. Zato Liliput a Roco je pohledově společně v pohodě

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: ned 17 dub, 2022 6:23 pm
od Petr S.
kolegové ,
neobjevujte Ameriku a prohlédněte si : Heřmanice - segmentové kolejiště H0/H0e . To , že v nadpisu není napsáno nic o Sasku , neznamená , že to tam není napsáno. Na vojně vždy platilo : voják se stará - voják má . Tak se starejte a nečekejte na servis na stříbrném talíři . :lol:

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: pon 18 dub, 2022 4:02 pm
od pedrak
Pánové díky za vaše postřehy. Nepotřebuji servírovat na stříbrném talíři, ale informací není nikdy dost.
Modely kupuji přes E-shopy i na Modelbazaru, protože bydlím na horách a kamenný obchod mám od sebe přes 100 km. Používám modely ROCO,BEMO a LILIPUT. Ten dotaz na TILLIG byl ohledně naprostého nedostatku informací
o této značce.
Model Heřmanice samozřejmě sleduji a smekám. Mám v úmyslu stavět model Německé úzkokolejky. Nejde mi o naprosto do posledního detailu věrný model. Na to už nemám oči /myslím oreginál spojování vozidel/ alespoň se
přiblížit realitě celkovou koncepci.
Všiml jsem si, že i Heřmanice používají širokou škálu lokomotiv a vozů, od anglického Baldwina až po Faura L45H JMHD. Samozřejmě převažují německé stroje.
Já to vidím stejně.
Proto nemám problém pořídit si Henschla HF 110 RUKB, parní tendrovku. Videa, které jsem za roky shlédl, mi ukázala, že velká řada německých modelářů používá páry HF 110 nejen na polních, či lesních drahách, ale na běžných
úzkoroschdných tratích.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 8:54 am
od U37008
Heřmanice děkují za poklonu od pedrak. Měl jsem v ruce několik osobních vozů od Tilliga s dvojkolími pro HOe a s porovnáním s vozy od Roco, PMT nebo Liliput co se týče velikosti modelu to nevypadalo pěkně. S lokomotivami od Tillig nemáme žádné zkušenosti, ale asi všeobecně platí, že hnací vozidla jsou tak velká, podle toho k jakým výkonům jsou předurčena. Na posun stačí malá dvojspřežka a do traťové služby výkonnější i větší stroje. Jediná vozidla na našem kolejišti od Tilliga, která používáme jsou dvouosé zetky HOe k.č. 0904, 0905. Rozměrově zapadají do HOe, pojezd uzpůsoben pro dvojkolí rozchodu 12 nebo 9 mm. Stejné zetky v HOm k.č. 15904, 159O5, Stačí změnit rozchod kol. Tillig prioritně dělá úzkorozchodná vozidla na rozchod 1000mm ( HOm-12mm) Obrys těchto vozidel je podstatně větší. Přikládám fota zetek Tillig , ve skupině zcela vlevo přerozchodovaná na HOe, na druhé foto detail spodku vozů Tillig a Liliput.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 2:13 pm
od pedrak
Pánové díky za zajímavý příspěvek.
Já používám nejvíce vozy Liliput, té novější produkce. Líbí se mi jejich zpracování i když vím, že špička to není. Též čtyřosé vozy z produkce ROCO. Mám i pár dvouosých nákladních vozů této firmy, ale nepoužívám je,
zdají se mi nepoměrně drobnější než zmíněný Liliput. Jinak souhlas TILLIG působí robustně.
Asi je to na každém, jak se s tím popere.

Re: Lokomotivy pro Saskou úzkou

PříspěvekNapsal: ned 24 dub, 2022 12:17 pm
od hobby
pedrak píše: Mám i pár dvouosých nákladních vozů této firmy, ale nepoužívám je,
zdají se mi nepoměrně drobnější než zmíněný Liliput.


Vychází z jiného prototypu, proto má jinou velikost.