Stránka 2 z 2

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 2:13 pm
od hank
A co bys řekl na tohle? Drážky tohoto druhu byly stejně vždycky poněkud freelance a samo-domo...

uhranska.jpg


Jde o hnací vozidlo tzv. Uhranské električky, což byla závodní úzkorozchodka cukrovaru Uhorská (dnes Záhorská) Ves o rozchodu 700 mm. Lokomotiva pocházela od fy Ganz a skoro stejná jezdila i v papírně ve Větřní. A je po dodání z výroby, B je po zasklení stanoviště strojvedoucího v dílnách cukrovaru. Rozvor ti v měřítku vychází skoro přesně.

(Výkres je z knihy Tomáše Haviara Uhranská električka.)

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 3:56 pm
od zmar
Co se týká rozvoru, ten by pasoval také na lubochňanskou lokomotivu. Bohužel tyhle mašinky od Ganze (Lubochňa, Uhorská Ves i Větřní) měly kola o podstatně větším průměru, než má ten pojezd. Pojezd má v přepočtu průměr kol asi 500 mm, zatímco lokomotivy měly 700 mm. Přitom u všech těchto lokomotiv je na kola dobře vidět.

Také je možné udělat tu mašinku Siemens z Větřní a použít na ni pojezd z nízkopodlažní N-kové tramvaje Kato. Tam sice také nesedí průměr kol, ale ta jsou úplně schovaná a nejsou skoro vůbec vidět. Podobný rozvor jako tramvaj Kato má i pojezd H0f Busch, který se dá roztáhnout na 9 mm.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 8:47 pm
od adamovka
Díky za náčrtek ,je to fakticky moc podobný.Třeba ty z Břas jsou taky Ganz.Nad tou z lesní železnice jsem hodně přemýšlel ,ale nakonec zvítězily ty Břasy.Asi jsem patriot nebo co .Bydlím kousíček od nich.V každým případě děkuji za ochotu.Velmi.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 8:51 pm
od adamovka
Ještě mě napadlo ,víte někdo,jak se přehazovala ta lyra? Nebo trolej má takovou vůli ,že se nadzvedne? Možná vypadam jako blb ,ale neni mi to jasný.Pantograf je jasnej.Kladku můžou vystrčit vedle ,ale tu lyru?

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 10:45 pm
od zmar
Trolej je natolik pružná, že se nadzvedne.
V Břasích nejezdil Ganz. Nejspíš to mohlo být AEG, pokud to není popsáno v té publikaci o Břasích.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: ned 14 led, 2018 7:27 am
od adamovka
zmar píše:Co se týká rozvoru, ten by pasoval také na lubochňanskou lokomotivu. Bohužel tyhle mašinky od Ganze (Lubochňa, Uhorská Ves i Větřní) měly kola o podstatně větším průměru, než má ten pojezd. Pojezd má v přepočtu průměr kol asi 500 mm, zatímco lokomotivy měly 700 mm. Přitom u všech těchto lokomotiv je na kola dobře vidět.

Také je možné udělat tu mašinku Siemens z Větřní a použít na ni pojezd z nízkopodlažní N-kové tramvaje Kato. Tam sice také nesedí průměr kol, ale ta jsou úplně schovaná a nejsou skoro vůbec vidět. Podobný rozvor jako tramvaj Kato má i pojezd H0f Busch, který se dá roztáhnout na 9 mm.


Díky za tip. Ale opět narážím na svojí neschopnost něco najít na netu.Siemens z Větřní mě velmi zajímá,ale nemám vůbec páru ,jak vypadala. :-((

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: ned 14 led, 2018 10:44 am
od hank
Předváděčka elektrických lokomotiv papírny Spiro & Söhne v Pötschmühle, později Jihočeské papírny Větřní.

spiro.jpg


No. 1 je 1435 mm Ganz, 2 úzká Ganz, 3 úzká Siemens.

Původní zdroj obrázku je podnikový archív JIP, ze kterého čerpal do svých publikací kdekdo - můj sken je ze Světa železnice, speciální číslo S2 ke 100. výročí dokončení pošumavských lokálek.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: ned 14 led, 2018 12:15 pm
od adamovka
Super obrázek.Pokusim se sehnat ten casopis.Diky

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: ned 14 led, 2018 7:26 pm
od zmar
V časopise ani jinde žádný výkres lokomotivy Siemens z Větřní není. Nejspolehlivější je zajet si do Hirschwangu a tam, si jejich lokomotivu změřit a z toho odvodit, jak vypadala před přestavbou. Nebo zkusit zapátrat po nějakém nákresu lokomotivy z Hirschwangu. Malinkatý bokorys 1:200 se základními kótami je ve Slezákově knížce o rakouských úzkorozchodkách.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: ned 14 led, 2018 11:39 pm
od JanoH0e
Jedna Siemensacka loko tohto typu bola v Múzeu Dopravy Bratislava ešte minulý rok. Či tam ešte je neviem.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: pon 15 led, 2018 8:53 am
od zmar
Tohle je vývoj podoby rakouských lokomotiv nakreslený ve Slezákovi:
IMG_20180115_0001.jpg

A tady je nejpůvodnější podoba celé série - tedy Větřní i Rakousko - stažená z Wikipedie:
Karawankentunnel_Stollenbahnlokomotiven.jpg

Je možno srovnat se snímkem z Větřní a podle toho odvodit mašinku ve Větřní. Jak koukám na výšku kapoty motorového prostoru, myslím, že by se tam mohl vejít i přerozchodovaný pojezd Busch.

Někde bych měl mít i další údaje, především rozměr šířky, ale zatím to nemohu najít. Ještě zkusím zapátrat.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: pon 15 led, 2018 10:06 am
od Polabský
JanoH0e píše:Jedna Siemensacka loko tohto typu bola v Múzeu Dopravy Bratislava ešte minulý rok. Či tam ešte je neviem.


Ta Siemenska se vrátila zpět do Čech.
V současnosti je k vidění v Železničním depozitáři NTM v Chomutově.
Hezký den Všem.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: pon 15 led, 2018 12:15 pm
od zmar
Polabský píše:
JanoH0e píše:Jedna Siemensacka loko tohto typu bola v Múzeu Dopravy Bratislava ešte minulý rok. Či tam ešte je neviem.


Ta Siemenska se vrátila zpět do Čech.
V současnosti je k vidění v Železničním depozitáři NTM v Chomutově.
Hezký den Všem.


Siemenska z ústecké Spolchemie je úplně jiný typ než ve Větřní - je mnohem menší. Její výkres je v knížce Z. Bauera.

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: pon 15 led, 2018 1:06 pm
od Polabský
zmar píše:
Polabský píše:
JanoH0e píše:Jedna Siemensacka loko tohto typu bola v Múzeu Dopravy Bratislava ešte minulý rok. Či tam ešte je neviem.


Ta Siemenska se vrátila zpět do Čech.
V současnosti je k vidění v Železničním depozitáři NTM v Chomutově.
Hezký den Všem.


Siemenska z ústecké Spolchemie je úplně jiný typ než ve Větřní - je mnohem menší. Její výkres je v knížce Z. Bauera.


No dobře, je malá ale hezká :D !!

Re: Elektrifikované drážky

PříspěvekNapsal: sob 03 úno, 2018 4:57 pm
od Mašinka
Kolegové,
mám vtíravým pocit, že se tu míchají jablka s hruškami.Vzajemna podobnost lokomotiv nemá co do činění s výrobcem.Jednoduse proto, že mnohé byly vyrobeny podle specifikace jednoho výrobce u jiné firmy, třeba z důvodu kapacitních.Bohuzel, po peripetiích posledních dvou let nemám možnost vyhledat cokoliv v mém bohatém archivu, ale slibují, že po dokončení oprav mého domečku a zpřístupnění archivu zde uvedu věci na pravou míru.
Zdraví
Masinka