Stránka 1 z 2

Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photos

PříspěvekNapsal: sob 22 říj, 2016 10:33 am
od hobby
I don't know if any of you have seen these two photos that appeared of the early steam railcars and locos on the Borhava Railway, now in the Ukraine. They are on Facebook, hopefully those of you who are on FB can see them. I can't find a link outside FB so it's the best I can do! I was always fascinated by them after seeing them in the Karel Just book but this is the first clear photo I have seen of them. They would make an unusual model!

Nevím, jestli někdo z vás viděli tyto dvě fotografie, které se objevily na časné parní železniční vozy a lokomotivy na Borhava železnice, nyní v Ukrajině. Jsou na Facebooku, doufejme, že ty z vás, kteří jsou na FB je můžete vidět. Nemohu najít odkaz mimo FB, takže je to nejlepší, co můžu udělat! Vždycky mě fascinovaly nich poté, co vidět je v Karel Just knize, ale toto je první Clear Photo jsem viděl z nich. Oni by neobvyklou modelu!

https://www.facebook.com/BorzhavaRailwa ... NE&fref=nf

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: sob 22 říj, 2016 5:02 pm
od Střelec
Někde na www.carendt.com bylo kolejiště s modelem toho dvoukomínového stroje v roli dřevařské či průmyslové lokomotivy někde na opačném konci planety.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: sob 22 říj, 2016 8:25 pm
od JanoH0e
Stroje radu M 13. a M 25.0 - parné mot. vozy sa modelujú v ČR a SR málo. Na ich území nejazdili, jazdili na Zakarpatskú, Transylvánii a Maďarsku. Preto aj modeli týchto strojov robia hlavne Maďari, majú aj kompletnú dokumentáciu a fotky. Pokiaľ by mal niekto záujem, môžem niečo stiahnuť z maďar webou. Modelovo zaujímavejšie by však boli prestavby na motorové lokomtívy - M 25.0 a osobný vagón - M13., resp motorový vozeň. V Maďarsku jazdili M 13.0 aj s pohonom benzínovým, naftovým, drevoplyn.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: sob 22 říj, 2016 10:36 pm
od hank
Jano H0e: Já bych měl určitě zájem :wink:

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: ned 23 říj, 2016 8:21 am
od hobby
And me!

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: ned 23 říj, 2016 1:24 pm
od JanoH0e
http://cskv.gportal.hu/picview.php?prt= ... 61&index=1 sú tam fotky lokomotívy typu M 25 po nehode. Plus niektoré fotky z prevádzky z AEGV.
V prílohe je jedna v celku detailná fotka a plán, komu sa chce prechádzať potom na http://www.kisvasut.hu , Irattár, Járműrajzok, adatok.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: ned 23 říj, 2016 1:47 pm
od JanoH0e
K M 13.0, fotiek je viac a tieto stroje v rôznych mutáciách boli obľúbene. Napr. Alföldi_Kisvasút -wiki. Zase plán možno nájsť na kisvasute, pod označením GŐZ- ÉS BELSŐÉGÉSŰ MOT..., plán boržavskej som vám stiahol. Zauímave sú však fotky os. vagóna prerobeného z M 13. a motorovej - benzínoelektr., ktorá obsluhovala stanicu K. Chlmec.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: ned 23 říj, 2016 2:16 pm
od JanoH0e
Modely : Maďarský modelári, stavajú tieto stroje hlavne vo väčších merítkach. Bohužiaľ ich fórum je nepriahľadné, takže je potreba ho "prelúskať". Nástrl http://forum.index.hu/Article/showArtic ... &t=9172453. Začiatok je http://forum.index.hu/Article/showArtic ... &na_order=

Dám sem ešte fotku M 13., odkaz na ňu nejde skopírovať a fotku tam nejde pridať

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: ned 23 říj, 2016 4:31 pm
od hank
Díky.
BTW, ten 5okeňák na tom maďarském modelářském fóru tady
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... openwith=1
je ze štiavnické Anče z dob, kdy měla metrový rozchod a jmenovala se Garamberzencze - Selmeczbánya, nem az, hogy az igazság?

Ale já tu mám taky něco zajímavého:

parni_vuz_aegv_mensi.jpg


Je to z knihy Ganz vasúti jármüvek 1868-1919, bohužel kóty nejsou čitelné ani při 1200 dpi, původní sken ve větším rozlišení mohu poslat e-mailem.

I have found also something interesting, the image above is from the Hungarian book Ganz Railway Vehicles 1868 - 1919, ISBN 978-963-88145-6-2. The book is in Hungarian but the summary and the image captions are in English. Unfortunately the dimensions are not legible even at 1200 dpi. The overall length of the vehicle incl. the couplers should be 9440 mm, w/o the couplers 8500 mm, the total wheelbase 5800 mm and the bogie wheelbase 1200 mm. If you give me an address I can e-mail you my original scan.

A ještě fotka osobního vlaku vedeného tímto zajímavým vozidlem:

os_vlak_aegv_mensi.jpg

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: ned 23 říj, 2016 5:50 pm
od JanoH0e
Ad peťokeňák - nie je zo Štiavnice, ale z trate Gelnica - Smolnická Huta. Dodnes sa zachovali pri ihrisku v Uhornej ako šatne. Článok s fotom napr. http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2008060020 .

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2016 8:00 am
od zmar
Ten pětiokeňák, na který odkázal Hank, je skutečně ze Štiavnice. V Gelnici byly podobné, ale o trošku větší (šířka 2100 mm proti 1800 štiavnických apod). Ale ani ten štavnický nezachycuje skutečnou podobu, ale návrh, který se ještě před vyrobením změnil. Na návrhu má kola o průměru 600, ale nakonec dostal kola 800 mm, takže celý seděl podstatně výš a měl na pohled jinou siluetu.

Ad boržavské parní vozy. U nás je velmi málo podkladů k těmto vozům a ještě k tomu nevím o žádném českém nebo slovenském modeláři, který by modeloval vůbec něco z Podkarpatské Rusi (ani to, k čemu podklady jsou). Až v poslední době 'vyplavaly' zajímavé materiály. Například jsem viděl (bohužel kopii nemám) náčrt půdorysu pro přestavbu M13 na osobní vůz. Ta přestavba byla skutečně provedena a podle nákresu zřejmě dostal úplně novou skříň, která měla s tou původní společný snad jen rám spodku. Podobně se na Borži mezi válkami přestavovaly původní tříokenní osobní vozy. Dostávaly nové vozové skříně - nejdřív tříokenní (jeden z nich je v Jindřichově Hradci), potom čtyřokenní (jeden dosloužil v Ustčorné jako motorový vůz) a nakonec až pětiokenní. Stranou nechávám atypický osmiokenňák, přestavěný v Borži z jindřichohradeckého vozu, a malé plošinové vozy postavené na spodcích zrušených tříokeňáků.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2016 4:16 pm
od JanoH0e
Doplním ešte 2 fotky M 25.0

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2016 4:23 pm
od JanoH0e
K prestavbe M 13.0 - fotka vozňa z boku je v príspevku z nedele, teraz dám takpovediac "zaujímavosti". Osobné vozne, zrejme prestavby. Zaujímavosťou je "poloslužobný, polonákladný vozeň" kedy jedná časť vozu je s nadstavbou - krytá, druhá časť plošinová s bočnicami. Podobné vozne ale poloslužobný - polonákladný, ale krytý, mali na železnici Smečno - Slaný.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: úte 25 říj, 2016 8:01 am
od zmar
Ten vagón na prvním snímku ze 24 říj, 2016 5:23 pm by možná mohla být přestavěná M13. Ale úplně jistý si nejsem. Pokud by ten snímek nebyl z Boržavské železnice, ale z Antalovců, tak tam měli několik podobných atypických vozů.

Jeden z těch napůl služebních a napůl nákladních vozů (on to ve skutečnosti nebyl nákladní vůz ale přídavný tendr), se po válce dostal až na Šumavu.

Re: Ganz steam railcars and locos - Borzhava railway - photo

PříspěvekNapsal: úte 25 říj, 2016 7:11 pm
od jihous
Luxus fotky, když si vzpomenu na kvalitu fotek v bývalé Železnici i v publikaci K. Justa Parní lokomotivy na úzkorozchodných tratích bývalých ČSD.