Stránka 1 z 1

Werkbahn 1938 - H0f

PříspěvekNapsal: stř 07 zář, 2016 3:51 pm
od U37008
Už nějaký čas ve mně hlodá myšlenka na stavbu malého kolejiště (maximální velikost 1 metr čtverečný) inspirovaném podnikovou drážkou o rozchodu 600mm.
Hodně inspirace jsem načerpal na stránkách http://muldental-history.de/index.php/g ... ne-brucke/ a také v knize Úzkorozchodné železnice v průmyslu a zemědělství.
Konečná volba (alespoň prozatím) padla na nádvoří větší fabriky, kde bude znázorněná pouze výseč provozu (viz. plánek). Prozatím ani nemám vymyšleno zaměření provozu, ale nápady a připomínky uvítám.

WP_20160907_16_28_32_Pro.jpg

plánek není v žádném měřítku, pouze zatím takový nástřel myšlenky.

a ještě fotografie podle které jsem čerpal
Fabrikhof-2.jpg

Z plánku je patrné, že všechy koleje budou zaúštěny za kulisou, ale prozatím nemám vymyšleno nějaké rozumné a praktické rozložení skryťáku

Provoz by měl být zajištěn vozidly od Busche a to lokomotivami Deutz OMZ 122f a Gmeinder 15/18 a nesčetným množstvím vozů s různýma nástavbama.
Kolejivo prozatím nevím, od Busche dosti drahé, takže asi padne volba na Zetkové, ikdyž problém budou vyhýbky. Maximální poloměr nejspíš Buschácký a to 115mm.
Stavby nejspíše vlastní návrh a stavba z kartonu.

Re: Werkbahn 1938 - H0f

PříspěvekNapsal: stř 07 zář, 2016 6:59 pm
od hank
Hele, papírna... 8) A to v těch pytlích je zřejmě plnidlo, kaolín nebo mletý vápenec.

Re: Werkbahn 1938 - H0f

PříspěvekNapsal: čtv 08 zář, 2016 6:53 am
od zmar
Pro inspiraci je k dispozici je víc plánů kolejových sítí po fabrikách. Ale hlavní a nenáročnější v tomto případě asi bude modelování staveb. Tedy bych to obrátil: nejdřív zvolit vhodnou technologii, kterou je možné dostatečně věrně modelovat a k ní potom navrhnout vnitrozávodní železnici. Samotná vozidla, až na výjimky, jsou dost jednoduchá: běžné motorové lokomotivy, plošinové vagónky a kiplory. Pouze u speciálních provozů jsou potřebné speciální vagóny, například v hutích nebo v chemičkách.