Stránka 1 z 1

Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: ned 07 srp, 2016 6:54 pm
od Lubomír
Nenapadá mě kam zařadit mé úvahy o parní lokomotivě IV K firmy Veit v TTe, tak zakládám úplně nové téma trochu šířeji.
Asi za to mohou Milanovi návrhy romantických minikolejišť, že nad tím zatím vůbec jen přemýšlím. Zdá se mi, že TTe je úplně ideální volba pro minikolejiště. Normální rozchod je zkrátka moc znásilněn. Teď k věci. Kolejivo Filigrán, o tom žádná. Jaká jsou k dispozici (parní) vozidla v tomto měřítku? Vím, stavebnice U37, ale ten pojezd zkrátka není ono, moc se mi totiž nelíbí ty skříně posazené na pojezdy úplně jiných lokomotiv. Natrefil jsem na http://www.modellbau-veit.de/produkte/s ... /index.php. Tato firma vyrábí stavebnici i hotový model parní lokomotivy IV K. Nejsem znalý, ptám se, zda by se lokomotiva nedala použít jako počeštěná U99.5, která krátce po válce jezdila v Jindřichově Hradci? Je to ta samá lokomotiva? Model se zdá být precizní. Máte ho někdo doma?
Mám zatím jen v mysli a ve vzdálené realizaci minikolejiště např Albeř (v reálu též v oblouku) a souprava s touto párou plus vagónky DK-model... Paráda...

Re: Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2016 5:48 am
od U37008
Lokomotiva je to stejné řady, ale pro nás bohužel mají všechny co jsou na těchto stránkach špatné kotle, které dostaly při rekonstrukcích.
Odlišností je tam více už mají nové svařované vany, jiný parojem, chybí písečník na kotli a jiná armatura. Bylo by to na celkovou předělávku, aby odpovídala U99.554
Jinak si najdi na internetu mayerku IVk 145, potažmo 99.555, je to vlastně sesterský stroj naší české a přibližně tak by měla vypadat.
Jenom pro ilustraci přikládám jednu moji narychlo nalezenou fotku ze žitavy stroje IVk 145.
IVk 145.JPG


a nebo zkusit čekat a doufat, že udělají i starší provedení

Re: Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2016 6:42 am
od hank
Lubomír: To už bys měl jednodušší postavit něco na saské téma... Nebo něco "what-if". Když jsem studoval historii saských úzkokolejek, zarazilo mě, kolik proponentů navrhovalo prodloužení některých drah přes Lužické a Krušné hory do Čech. Některé by dnes jistě byly turisticky velmi atraktivní, třeba prodloužení žitavských úzkorozchodek přes hranici pod Luží do obasti Mařenic a Jablonného v Podještědí nebo prodloužení Pressnitztalbahn ze Schmalzgrube směrem k Přísečnici, případně až z Jöhstadtu k vejprtské dráze někde v prostoru kolem Kovářské... Dokonce se prý nabízelo její propojení do Oberwiesenthalu peáží přes Čechy. A odbočka z Weisseritztalbahn ze Schmiedebergu směrem k Moldavě se v r. 1920 dokonce začala stavět... Takže ve fiktivní přechodové stanici někde v Krušných horách se klidně mohly setkávat modernizované saské IVK s našimi T 47.0... :mrgreen:

Re: Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2016 8:58 am
od Lubomír
Moc neholduju fiktivním námětům. Přestavba, příp. úprava stavebnice se mi zdá jako schůdnější cesta jak získat parní lokomotivu v TTe. Vždyť ten pojezd je precizní a do něj zasahovat nemusím. Přijde mi jednodušší upravovat kastli než spekulovat s pojezdem. Zkusím ještě oslovit Veit, zda nehodlají vyrábět i verze před reko.

Re: Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2016 6:56 pm
od jihous
Já se na něco "what if" chystám, ale rakousko-čechy, už mám udělanou celnici a bude se převážet dřevo a písek něco jako bylo v Novém údolí, jenom v úzkorochodce. Jinak na přestavbu doporučuji publikaci KBK dráha (královodvorská úzkokolejka) od Pragomodelu, kde jsou krásné bokorysy, nebo o německých saských úzkorozchodkách. :!: :!: :mrgreen:

Re: Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 5:48 pm
od Lubomír
A co zde zkušenější pánové?
http://mb-kittler.de/newstore/category/ ... dampfloks/
Zdá se mi, že KITTLER vyrábí v TT obě parní kořistní mašinky U58 i U99 (tentokrát právě altbau), nebo je to opět klam?
Každopádně ten první výrobce se mi zdá u té IV K preciznější, byť jde o newbau.

Re: Hnací vozidla TTe

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 6:18 pm
od U37008
Ano, to by se dalo použít. Už jsem na jejich stránky déle nekoukal a tohodle si vůbec nevšiml