Stránka 3 z 3

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 7:25 am
od JanoH0e
Ahoj Milan. Áno tam.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 8:02 am
od milan ferdián
JanoH0e píše:Ahoj Milan. Áno tam.

Ahoj Jano,
zdroj "Mladějovská průmyslová dráha",Zdeněk Bauer/Karel Zeithammer,ETS,1993,strana 30.
Milan

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 7:19 pm
od jihous
Maličko mě zaráží, že se to ještě nezmínila tato kniha, pro toto téma jako stvořená. Ježíšek mi ji přinesl v 2003, ale dosud mi odpověděla na většinu otázek z NEVEŘEJNÝCH úzkorozchodek:

http://corona-knihy.eshop-zdarma.cz/ind ... duct&id=34

PS: toto není reklama, nemám na Coronu žádné napojení, jen kupuji vše o úzkých kolejích

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 8:10 pm
od rawen
jihous píše:Maličko mě zaráží, že se to ještě nezmínila tato kniha, pro toto téma jako stvořená. Ježíšek mi ji přinesl v 2003, ale dosud mi odpověděla na většinu otázek z NEVEŘEJNÝCH úzkorozchodek:

http://corona-knihy.eshop-zdarma.cz/ind ... duct&id=34

PS: toto není reklama, nemám na Coronu žádné napojení, jen kupuji vše o úzkých kolejích

Mám ji též, ale vzhledem k šíři záběru mi přijde spíš jako prvotní seznámení plus občas (náhodou) detailní informace, kterou hledáš. Monografie nebo osobní kontakt jsou lepší...

Radek

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 8:33 pm
od jkiss
ďakujem všetkým za snahu, ale....
...na pôvodnom obrázku je voz s vonkajším rámom (ložiská sú zvonka kolies), všetko čo sa tu objavilo sú vozy s vnútorným rámom...(okrem foto zo stavby repliky)
:-)

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: stř 17 srp, 2016 7:57 am
od zmar
Dřevěné vozíky s vnějším rámem byly málo použivané - i když se lépe modelují. Daleko běžnější byly vozíky s vnitřním rámem, diky čemu k nim existuje i mnohem víc dokumentace. Jediný vozík s vnějším rámem, který jsem zatím našel, má trochu jinou konstrukci a rozchod 760 mm.
IIIg 260.jpg


Mimochodem: tento vozík jezdil na SZD na Ostravsku. Proto může být užitečný i pro tramvajové modeláře.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: čtv 18 srp, 2016 8:24 am
od zmar
Další snímky těchto vozíků jsou zde:

http://vtedy.tasr.sk/zoom/370311/view?p ... ,1270,1332
http://vtedy.tasr.sk/zoom/369556/view?p ... ,1259,1311
http://vtedy.tasr.sk/zoom/370204/view?p ... ,1260,1291
http://vtedy.tasr.sk/zoom/369514/view?p ... ,1259,1301

Pro jejich modelování asi nebude jiná možnost, než převzít konstrukci korby a vyklápěcího mechanismu z výkresu vozíku s vnitřním rámem. A k tomu udělat pojezd s vnějším rámem jen podle snímků.


jkiss píše:Tipujem, že tá fotka je z trate Hr. Dúbrava - B.Štiavnica, a ten širší rozchod je pôvodný metrový rozchod...
Ale mňa zaujali tie celodrevené "kiplory", máte niekto detailnejš typák (hlavné rozmenry)?

Podle popisu je to ve všech případech, včetně toho původního snímku, stavba Tratě mládeže. Dá se předpokládat, že stavební železnice musela mít rozchod 600 mm nebo 760 mm (od oka odhaduji 600 mm). Kolej v popředíi určitě není 1000 mm, protože stará trať nikde nevedla v takové blízkosti nové trati.