Stránka 2 z 3

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pát 08 črc, 2016 2:18 pm
od PajaF
Ja jsem kliknul a normalne se me stranka otevrela.

Jako koleje bych pouzil code 40, to by odpovidalo 90 mm vysky.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pát 08 črc, 2016 4:13 pm
od hank
Vaclav86cz píše: Další stroje jsou LKM Ns 2f a Deutz OMZ 122 které jsou ovšem spojnicové takže u nás skoro nevyužitelné.


Deutz OMZ 122 (i 117) u nás jezdily...

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pát 08 črc, 2016 6:37 pm
od zmar
Přesně tak. Lokomotivy Deutz OM117 a OM122 se u nás počítaly na desítky. Jiná věc je, že Busch tuhle lokomotivu z nepochopitelných důvodů oproti správné velikosti o dost víc zmenšil.

Samotný pojezd Busch pasuje jak na zmíněné lokomotivy DH120 nebo (s přimhouřeným okem) na BNE50, ale třeba i na předválečnou Montanii RL2.

Další možnost, jak si udělat modely šestistovkových lokomotiv, je přerozchodovat z HOe ty typy, které ve skutečnosti jezdily i na 600 mm. Tedy v úvahu přichází Roco HF110C, kterou naše ČKD udělalo celou sérii v tomto rozchodu, anebo dvounápravový Orenstein & Koppel od japonské firmy World Kougei.

Jako nákladní vozy by se možná dalo vybrat něco z britských modelů ve velikosti OO9 od firmy Parkside Dundas. Jsou sice poněkud přerostlé (měřítko 1:76) ale u některých typů by se možná našla i nějaká skutečná předloha odpovídající těm větším rozměrům.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: sob 09 črc, 2016 8:20 am
od Vaclav86cz
Odkaz už taky funguje :-) No moc pěkné

O těch spojnicovek jsem ani nevěděl, že u nás jezdili. Ale možné to je a nechcu to popírat :-) Kdyby jste měli nějáké fotky z provozu tak bych asi uchcával magi v kostkách...

Nevím jestli je vhodné přerozchodovávat. Hlavně asi vidím problém v tom, že po přerozchodování bude potřeba upravit i rám (zúžit) a to už není operace na odpoledne...

Nicméně by mě zajímalo, kde se dají sehnat přídržnice, nebo nějaký systém čím přichytit koleje k pražcům pokud možno jinak než sekundklébrem.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: sob 09 črc, 2016 10:48 am
od Rtep
Dobrý den

Zkus následující www.hobby-ecke.de

Nebo hobby ecke Schuhmacher pod záložku on line shop a pak gleisbau

Pěkný den

Petr

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: ned 10 črc, 2016 7:23 pm
od zmar
Vaclav86cz píše:O těch spojnicovek jsem ani nevěděl, že u nás jezdili. Ale možné to je a nechcu to popírat :-) Kdyby jste měli nějáké fotky z provozu tak bych asi uchcával magi v kostkách...


Tady je něco:
http://www.uzkorozchodky.hys.cz/existlo ... 2f_002.php
zrovna tahle mašina byla vyrobena s rozchodem 600 mm a potom přerozchodovaná na 760 mm.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: čtv 04 srp, 2016 2:45 pm
od zmar
Ještě doplnění ke spojnicovým mašinám Deutz. Narazil jsem na tento obrázek z provozu na stavbě na Slovensku:
http://vtedy.tasr.sk/zoom/370019/view?p ... ,1282,1345

a takto vypadá zvětšený detail z toho obrázku:

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pát 05 srp, 2016 9:25 am
od Vaclav86cz
Když hledím na ten originál, tak skoro mě přijde, že ta kolej vedle té soupravy je jiného, většího, rozchodu. Možná je to pouze optický klam, ale vypadá to tak...

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 7:25 pm
od jkiss
zmar píše:Ještě doplnění ke spojnicovým mašinám Deutz. Narazil jsem na tento obrázek z provozu na stavbě na Slovensku:
http://vtedy.tasr.sk/zoom/370019/view?p ... ,1282,1345

a takto vypadá zvětšený detail z toho obrázku:


Tipujem, že tá fotka je z trate Hr. Dúbrava - B.Štiavnica, a ten širší rozchod je pôvodný metrový rozchod...

Ale mňa zaujali tie celodrevené "kiplory", máte niekto detailnejš typák (hlavné rozmenry)?

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 7:45 pm
od JanoH0e
Tuším sú v publikácii o Mladejove. Kde ju mám momentálne netuším zase ja :oops: . Možno bude niekto rýchlejší.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 9:01 pm
od rawen
Třeba hledat vozy na řepu, resp. řepařskou dráhu; přikládám něco z webu, kde mi bohužel chybí zdroj. Autorům se za necitování omlouvám...

Radek

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 9:02 pm
od rawen
Ještě jedna fotka ze stavby repliky toho typáku s vysokými oblými čely.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 9:18 pm
od jkiss
rawen píše:Třeba hledat vozy na řepu, resp. řepařskou dráhu; přikládám něco z webu, kde mi bohužel chybí zdroj. Autorům se za necitování omlouvám...

Radek


No je tam jednen zásadný rozdiel...Repársky voz má iba odklápacie bočnice, ale nevyklápa sa (a bočnice/čelá sú vyššie)
Vozy za "Deutz"-om sú výklopné, podobe ako tá žltá replika na fotke. Sú to predchodcovia kovovej kiplory.

btw: repárske vozy na H0e vyrába Posch-Modell (HU)
https://www.facebook.com/posch.modell/

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 10:02 pm
od JanoH0e
Dám nemeckú, ale malo by to byť +- aj s našimi.

Re: Velikost kolejí a pražců

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 5:36 am
od milan ferdián
Ahoj,
myslíte kluci výkresy na straně 30?Tam je reko dřevěného výklopného vozu,potom ocelového VLB 1,75-600,VLO1,00-600 a nakonec VLO1,75-600.Na straně 29 osobní vůz.
Milan