Stránka 3 z 4

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: sob 20 kvě, 2017 5:54 pm
od JanoH0e
Osobný vozeň - pre zamestnaneckú dopravu som si kúpil asi jedine dostupný osobný voz (ak nepočítam nemeckých malosériových výrobcov, ale tí robia nemecké typy), od Fleischmana. Vozeň je to pekný, dobre spracovaný, je to vlastne rekonštruovaný osem okenný vozeň, ktorí sa používal aj u ČSD. Úprava na ČSD je jednoduchá, doplnenie madiel, výstuh, popr. vetrákov atď. podľa konkrétneho vozňa a zmena popisov a značky. Vozeň sa mi však "koncepčne" nehodil. "Súkromníci" používali vozne inej "filozofie" hlavne na Slovensku. Aj keď tieto vozne boli aj u "súkromníkoch". Po skončení 1. sv., sa niektoré vozne stali "korisťou" po RU armáde a ako nadbytočné sa odpredali. Pri hľadaní vhodnej nahradí som natrafil na predaj starej hračky "Igra" - lokálka. Doslova za "pár šupov" som jednu takúto hračku odkúpil a začal skúmať. Hračku navrhoval rozhodne niekto, kto mal železnicu v "oku". Osobný vozeň sa na prestavbu výborne hodí. Dĺžka skrine po prepočte 4,23 m a šírka 1,93 m už odpovedajú viac vozňom používaných na neverejných železniciach. Rozhodol som sa preto pre prestavbu. Rám vagóna je z osobáku Fleischman. Ten som skrátil na rozvor "3,1m" podľa skrine lokálky. Zatiaľ som s jeho prestavbou nepokročil, nechám si ho na zimu.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: sob 25 lis, 2017 10:11 pm
od JanoH0e
Po čase som opäť pokročil. V stanici som nainštaloval výhybky ovládane pákovým prístrojom, dokončil pokládku koľaji a začal sa venovať krajine. Ako prvý som začal rohový segment, kde som aj už dal pozadie. Je to "najvzdialenejšia" oblasť, kde normálne nedočiahnem, tak nech sa potom nezdržujem. V prednej časti sa už pripravuje močidlo. Na trati je lokomotíva - traktor, ktorý takisto čaká na "dokončenie".

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: ned 12 srp, 2018 6:26 pm
od JanoH0e
Koľajisko speje k dokončeniu. Zakrovinovalo sa, v nákladisku pribudli stavby liehovaru, skladov a je rozpracovaná remíza. Sú napustené vodné plochy. Pomalým, ale istým tempom sa blíži dokončenie. Stavby - kulisy som navrhol a stavebnicu realizovala firma Dokrajinky - https://www.dokrajinky.cz . Základ tvorí vypálena preglejka 3 mm, je pevnejšia ako kartón, dobre sa na nej robia úpravy a akrylové farby ju neskrútia. Hĺbku stien z druhej strany doplňuje styrodur do podláh 6 mm. Doplnky Dokrajinky - 3Dtlač, Auhagen, Addie.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: ned 05 led, 2020 9:52 pm
od JanoH0e
Dlho som tu nebol, tak iba doplním. Venoval som sa vagónom. Epocha roky 1924-38. Najvýhodnejšie je používať podválníkove vozy. Dlhý vlak z čisto úzkorozchodných vozidiel sa nevojde. A aby bol vlak dlhý 3 vozne je také nijaké, veď trať bola stavaná kvôli potrebe veľkých hmotnosti. Práve už jeden podvalnikový vozeň s normálnorozchodným vozňom môže simulovať veľkú nákladku. Výhodou je, že podvalníkovy voz je možné spájať a rozpájať automaticky, bez zásahu obsluhy pomocou el. mag. spriahla na lokomotíve. Čo zjednodušuje manipuláciu v skrytej stanici. Rovnako ako u úzkorozchodných vozňov. Fotka z reálu, ten posunovač je mi nejako povedomý. :D

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2020 10:57 am
od A2C
Wow, veľmi pekné.
A taká krásna cisterna, paráda :)

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2020 11:03 am
od JanoH0e
Tak to si píš :mrgreen: . Je fakt, že takú podobnú len tak nenájdeš. :lol:

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2020 1:12 pm
od Miloš Pavlát
Ta cisterna (0 scale model) je Tvoje práce? Přebarvení a potisk?

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2020 1:40 pm
od JanoH0e
To nie. To je taký kolektívny výtvor. Od pokladov až po farbenie a potisk.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: stř 19 úno, 2020 4:27 pm
od JanoH0e
Dnes mi došiel rebriňák od firmy M&A 3D TLAČ - https://www.3dtlac.xyz/internetovy-obch ... n-h0-a-ine. Na rozdiel od nemeckých výrobkov sa jedná o tuzemský model rebrináku. Model je potreba ešte nafarbiť, doplniť reťaze, ale to už je skôr oddychovka. Model je ponúkaný v 2 variantoch, ten drahší za 35 Eur je pohyblivý a rozložiteľný, takže umožňuje postaviť aj iný variant, tak ako v reále.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 5:03 pm
od JanoH0e
Tak dám malí polrok. Nafarbení rebrinák, mliečne kanvy a môže sa nakladať.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 6:40 pm
od hank
JanoH0e píše:...mliečne kanvy...


Kde a kdy se používaly takové konve na mléko?

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 7:11 pm
od JanoH0e
Používali sa na veľkostatkoch, od začiatok 20.st. . Patrí k ním ešte "chladiace zariadenie" , sústava hadíc, ktorými sa mlieko chladilo vodou vo vnútri kanve. Tam, kde bola mliekáreň, nie taká ako dnes, sa mlieko pasterizovalo. To malo zabrániť skazeniu mlieka.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 9:45 pm
od hank
No vida. Já už pamatuju jenom ty 25litrové hliníkové konve se širokým hrdlem a patentním uzavíracím nebo gumovým víkem. (Těch jsem se jako závozník o prázdninových brigádách něco natahal...)

A teď koukám, že se používají dodnes...
konev1.jpg

konev2.jpeg

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 11:42 pm
od JanoH0e
No potom nastúpili nové technológie. Mlieko sa z veľkostatkov od N. Zámkov vozilo smer Ostrava a Budapešť. Takže ako priestorovo a zdravotne by v takýchto kanvách asi bolo náročnejšie. Z jedného veľkostatku vychádzal mliečny expres 2 x denne po 50 kanvách. Potom už prišli cisterny a zvoz v kanvách ostal pre relatívne malé objemy a vzdialenosti.

Re: 0e hospodárska dráha

PříspěvekNapsal: pát 28 úno, 2020 7:59 pm
od Vaclav86cz
JanoH0e píše:Tak dám malí polrok. Nafarbení rebrinák, mliečne kanvy a môže sa nakladať.

Byl by k těm konvám nějákej podklad?