Stránka 3 z 14

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 05 úno, 2012 3:11 pm
od JanoH0e
Ešte doplním k tej lokomotíve zo Smolníckej lesnej železnice č.3. Jednalo sa o lokomotívu Jung vyrobenú v roku 1893. Za svoj život vystriedala veľa oblasti Rakúsko -Uhorska. Začala v Bosne - Teslič, po 1.sv. sa dostala na Slovensko - Smolník, neskôr Prešov- Solivar a nakoniec skončila na lesných tratiach Zakarpatská - Užhorod, kde sa jej stopa stráca.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2012 7:54 pm
od Max
Před časem jsme v jiném vláknu měli diskuzi o Odb.Krížová Ves - tak zde je konec té odbočky, původně konec hlavní tratě. Odtud měla vést úzká do hor,ale zda ji postavili nevím. A jak je vidět z nápisů, nehovorili tu maďarsky ale německy, Stejně jak v Gölnitz, Schmölnitz atd.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2012 9:02 pm
od JanoH0e
Trať Sp. Bela - Lendak (Ždiar) bola postavená v rokoch 1918 - 1920 po častiach, kolaudácia celej 17.2. 1921. Takže má výročie :D . Na ňu potom nadväzovali lanovky z lesov pri Ždiary. Po vyrúbaní okolitých lesov bola v roku 1940 trať a lanovky rozobraté a
premiestnené na PLŽ - Biely Váh.
Na Spišu a nielen tam, sa skutočne vyskytujú "mantáci" - sl. nemci, - ako som to už rozoberal, ale úradná reč do roku 1918 bola maďarčina. Aj v Sp. Belej. Na plánoch spred roku 1918 by tam boli maďarské nápisy. Rovnako ako v koncesii. Mapa evidentne pochádza po roku 1918 - je v úradnej reči - češtine a na zmiešaných územiach aj v nemčine, takže odhadujem niekedy po roku 1925.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2012 9:31 pm
od Max
JanoH0e píše:... Mapa evidentne pochádza po roku 1918 - je v úradnej reči - češtine a na zmiešaných územiach aj v nemčine, takže odhadujem niekedy po roku 1925.

Když najedeš myší na obrázek , naskočí jeho název, a je tam i rok. Nevím proč to není zobrazeno i pod obrázkem, většinou to tam bývá.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2012 9:58 pm
od JanoH0e
Tén plán evidentne niekto obkresľoval, resp. dokresľoval. Sú tam aj výrazy v maďarčine, nemčine a samozrejme aj v češtine - zle preložené. Zrejme to robil nejaký úradník na riaditeľstve dráhy. Napr. Chýba tam píla a drevosklad, ktorý tam boli už od roku 1916. Bolo by zaujímave zistiť, dnes už asi ťažko, ako takéto plány vznikali. Zrejme sú to kópie starých maďarských plánov, kde sa dopisovali a dokresľovali nové skutočnosti.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2012 10:49 pm
od Max
JanoH0e píše:Tén plán evidentne niekto obkresľoval, resp. dokresľoval. ...... Zrejme sú to kópie starých maďarských plánov, kde sa dopisovali a dokresľovali nové skutočnosti.

Ano, s tím se člověk potká dost často. Takhle si tenkrát usnadnili práci, ale pak jsou na plánu někdy i věci, které k tomu uvedenému roku nepatří.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: ned 19 úno, 2012 2:59 pm
od Max
tak hovorili na Spiši :

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 22 bře, 2012 10:26 am
od milan ferdián
Při hledání jiných podkladů jsem narazil na pár článečku o lesních železnicích,poplatné v té době.Autor je Ing. Stanislav Hendrych.Jsou to jen střípky.

- Slovenské lesné železnice -
- Hronecká -
- Víglašská -
- Ľubochnianská -
- slovo redakce na seriál -

Tak jestli bude zájem.Zdroj časopis Železničář.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: čtv 22 bře, 2012 8:12 pm
od t6791225
Zdravím
Chci se zeptat, pokud je tady někdo znalý... Jezdilo u nás někdy tady toto? http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/ ... 4306-11615

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 2:07 pm
od JanoH0e
ČSD ju v stave nemali, u "súkromníka" ju môžeš použiť. Záleží na trati, ktorú chceš modelovať.

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 2:41 pm
od t6791225
JanoH0e píše:ČSD ju v stave nemali, u "súkromníka" ju môžeš použiť. Záleží na trati, ktorú chceš modelovať.


Děkuji za odpověď, já bych ji spíš chtěl použít na nějakou lesní drážku, tak aby to hlavně nebyla nějaká mašinka co se vůbec na území ČSR nevyskytovala. Taková nejpodobnější mi připadala tato z Čiernohronské železnice http://www.chz.sk/historicke_foto.html# (mám na mysli tu černozelenou mašinku)

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 3:13 pm
od rawen
Ahoj, dovolím si položit otázku:
Kdysi jsem našel web o slovenské úzkorozchodné drážce u velké řeky, na které byla elektrárna, která napájela el. loko na drážce. Ale neuložil jsem si to, pozapomněl jsem a teď to nemůžu dohledat. Můžete mi prosím poradit, o kterou drážku se jedná?

Díky, Radek

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 3:21 pm
od milan ferdián
t6791225 píše:
JanoH0e píše:ČSD ju v stave nemali, u "súkromníka" ju môžeš použiť. Záleží na trati, ktorú chceš modelovať.


Děkuji za odpověď, já bych ji spíš chtěl použít na nějakou lesní drážku, tak aby to hlavně nebyla nějaká mašinka co se vůbec na území ČSR nevyskytovala. Taková nejpodobnější mi připadala tato z Čiernohronské železnice http://www.chz.sk/historicke_foto.html# (mám na mysli tu černozelenou mašinku)


No jestli troufáš na přestavbu kastle,tak dotyčná mašinka může být předlohou pro tyto stroje.
U 36.001 až 004
U 35.001,002 (tento stroj je nejblíže německé předloze,kterou jsi uvedl,lokomotiva výrobce Maffei/1908)
ŽSR číslo 625(ČHŽ)

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 3:22 pm
od milan ferdián
rawen píše:Ahoj, dovolím si položit otázku:
Kdysi jsem našel web o slovenské úzkorozchodné drážce u velké řeky, na které byla elektrárna, která napájela el. loko na drážce. Ale neuložil jsem si to, pozapomněl jsem a teď to nemůžu dohledat. Můžete mi prosím poradit, o kterou drážku se jedná?

Díky, Radek


Nejednalo se o Lubochňu?

Re: Úzkorozchodné tratě v reálu

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 3:38 pm
od JanoH0e
Máš zrejme na mysli „Smoschewer RIIIc“, čo síce nie je "balocká klasika", ale zasa je vidno, že u "súkromníka" jazdí kde - čo :D . Pokiaľ si model preznačíš do " čs" farieb, nič sa nedeje. Podobné lokomotívy jazdili na mnohých tratiach.