Pre mňa opäť trošku detox od celokovových modelov v podobe pokusu o stvárnenie modelu 365.5. Jediná fotka tohto stroja v správe ČSD, ku ktorej som sa dostal, je táto:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=60474E24Model je teda robený podľa nej a iných nemeckých predlôh z knihy Eisenbahn Kurier Lokporträt Baureihe 38.2-3. Z pôvodného Piko modelu som po rozobraní odbrúsil drvivú väčšinu vylisovaných vedení, či madiel. Náhradou sú zväčša mosadné profily adekvátnej hrúbky. Pri madlách som použil držiaky Weinert. Madlá pozdĺž kotla a za búdkou ostanú oceľové a spestria tým po nástreku celočierny model. Okrem nahradených pribudli aj nové madielka pre posunovača pod nárazníkmi a madlá pri schodíkoch tendra. Na kotli svietia dva biele opasky z evergreen profilu. Na rušňovodičovej strane je na nosiči osadený kompresor od pána Murasa. Rovnaký pôvod má odberný ventil na prívod pary doň. Pozdĺžne madlo je teda rozdelené a jedna časť slúži zároveň ako vreteno ovládania ventilu (v kuchyni pribudlo patričné koliesko). Na ochoze pri kompresore pribudli stupačky. Tiahlo stavania rozvodu bolo upravené a doplnené o vodítko. Kuričovu stranu zdobí pumpa, kolieska uzatvárania napájacích hláv a ventily na parnom dóme Weinert. Pri pumpe tretia stupačka. Dymničné dvere dostali imitáciu nitovaných závesov. Za komínom je na konzole dynamo Roco. Strecha búdky dostala strešné háčiky. Na valcoch pribudlo odvodnenie šupatiek. Do rámu som upevnil pokračovanie piesočníkových rúr. Pod ochoz pri čelníku pribudli mosadzné stupienky s chýbajúcou výstuhou. V zozname úprav ešte ostávajú lampy, hlavný vzduchojem, potrubie z druhej napájacej hlavy, napájače, náhon k rýchlomeru, potrubie vlakového kúrenia, elektro od dynama, píšťala, poistné ventily, drobné úpravy v kuchyni a uvidíme, či ešte čosi nepribudne (snáď aj na základe vašich vždy vítaných podnetov). Pre ilustráciu aktuálneho stavu dva celkové pohľady