Cez víkend som zostavoval pojazdy od PG, musím priznať že som sa s nimi vyhral ešte lepšie ako prvý raz. Hnevali ma príliš presné uloženia kedy podvozok takmer nepružil, tak som vzal pilník a na hranách leptu som pilníkom zabrúsil jemne hrany. A svete div sa, celý pojazd sa zrazu zmenil z tuhého na krásne pružiaci!
Konkrétne som pilníkom jemne zabrúsil priestor kde je uloženie prednej a zadnej nápravy, kde sa pohybuje hore a dolu, poriadne som vyčistil od cínu okolie mosadzných púzdier a tak tam vznikol pravý uhol (veľmi dôležité)
Čo ma ale zarazilo boli mosadzné púzdra ktoré boli aj príčinou prečo pojazdy boli pár týždňov nedostupné.
Nové púzdra sú vyrobené zrejme s väčšími toleranciami, nakoľko predpokladám že lepty sú vyleptané vždy rovnako a keď som predtým v rovnakej verzii pojazdu nemal problém púzdra usadiť, tento raz som musel vziať do ruky ihlový pilník a trocha (trocha viac) som musel väčšinu dier zväčšovať, úprimne skoro všetky, až na dieru pre vodiace púzdro.
Myslel som si že s púzdrami problém skončil, aké bolo ale moje prekvapenie keď som do púzdier nemohol vsunúť osky na ktorých som mal ozubené kolesá. takže znova som vzal ihlový pilník a znova som prešiel diery, tento krát v púzdrach, niektoré bolo treba viac niektoré menej zväčšiť, avšak vo finále všetko krásne do seba zapadlo.
Drobnosti ako, že namiesto mosadznej trubky bola v stavebnici plastová tyčka (áno otvory pre vsunutie rozpoleného kardanu bolo nutné do tyčky 1mm odvrtať 0,7mm vrtáčikom) Či problém s ulomenými výstupkami na kardane a jeho následne rozprasknutie hlavy sú už iba úsmevné, rovnako ako moje šťastie pri jednom z motorov ktorý už pri zábehu sa takmer spálil lebo jeho predné ložisko (na opačnej strane od kontaktov) bolo tuhšie a nedalo sa s motorom ani poriadne pretočiť tak som musel nový motor rozobrať a jemne ihlovým pilníkom zabrúsiť.
Môžem nakoniec hrde prehlásiť že mám dvojicu najlepších pojazdov na T211.0 od PG aké som kedy postavil
Prvú sériu už som začal upravovať aby pružila rovnako dobre ako tieto dva, a ako som predpokladal stačilo jemne prebrúsiť pilníkom uloženie púzdier pre nápravy a priestoru kde sa púzdra prevodoviek dotýkajú rámu a kde vlastne majú pohyb hore/dole.
Naviac sa mi osvedčilo pri tomto pojazde rezať závity len s závitníkom 1 a 2, trojku nepoužívať, nakoľko potom Vám bude skrutka v diere lietať zo strany na stranu.
Ak bude treba pridám obrázky.