Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27
ReichenbergW píše:Zdravím pánové, moc se v TT neorientuji, ale uklidním vaše vcelku zbytečné vášně, a barevnou originální fotkou jednotky M 494.001, podle které jsem dělal jak modely v H0 (též hotové) přikládám
Trošku off-topic - moc se mi líbí, jak i v tom videu, tak i v článku v novinách se sice nikde explicitně netvrdí, že je to československý výrobek, ale čtenář/divák bez znalosti okolností musí toho dojmu jednoznačně nabýt... Všechno tam je podle pravdy, akorát to nevyrobili soudruzi v ČSR, ale soudruzi v Reichu deset let před tím. A argument, že ve '46 tu nebyli u moci komunisti... Možná ne podle volebních výsledků, ale de facto zcela jistě...
Radek Strnad píše:Čím se natíraly Modré šípy??? Modrými šípy bylo nazýváno několik řad předválečných a posléze i poválečných motorových vozů. Třeba M273.001 a 002 modrý střed, nadokenní část světle šedá, střecha asi bílá , poprsnice oranžová, světlá patrně linka dole. Modrým šípem je v literatuře nazýván i M324.001, který byl ovšem zeleně šťavnaté lesklé, střecha stříbrnobílá nebo šedostříbrná, spodek černý, sestava chladičů a výfuková soustava snad stříbrná s černou nebo zelenou. Také M251.201 a 02 byly patrně zelené jako M234, posléze modrošedé jako M273.0 a posléze koncem 30-tých let červenohnědá skříň Temperol č.1038 se žlutým proužkem pod okny. To je jen několik příkladů. Modrých šípů bylo mnoho, ale Modrý blesk jen jeden.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků