Stránka 1 z 1

842/843 H0

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2015 9:47 am
od jakub_s
Rád bych znal váš názor - na netu je k dispozici lept od Kubera a odlitek co nabízí Tomek. Vím, že asi ani jedno nebude to pravé ořechové, ale chtěl bych vědět co bude lepší volba pro mě jakožto pro někoho kdo je ve stavbě začátečník. U odlitku se trošku bojím zkroucení karoserie, protože to není nejkratší a z Kubera mám už preventivní strach, protože reakce na jeho věci tady na fóru jsou smíšené. Jsem plně smířen i s tím, že mi řeknete "kdo nic nedělá, nic nepokazí", ale tento vůz bych fakt moc rád měl ve sbírce.

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2015 10:07 am
od mlha
To chceš z toho leptu stavět nebo koupíš od Kubera hotovou kastli?

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2015 10:28 am
od jakub_s
Stavba, mě ty jeho laky přijdou jako když můj strejda dělá letadýlka.

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2015 10:58 am
od mlha
co ti ten strejda udělal?

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: čtv 05 bře, 2015 2:13 pm
od buddha.ms
Pokud si chceš dělat 843, tak asi jen z leptu. 842 je i jako odlitek, ale ten pan Tomek (mám od něj kocoura) je vlastně p. Číž. Tomek je pouze distributor. 842 dělá kamarád, zatím se odlitek nějak nekroutí. Samozřejmě je na tom co zkazit, stejně jako on zničil tu 842 tím, že špatně vybrousil okna. Já jsem měl s tím kocourem taky problémy. U kapotových vozidel je ta potíž, že mají kratší rám, mi to nevadí, ale jak je to u 842 nevím. Jo a v nabídce je pouze tzv. allison (prototyp 842), ale Tomek/Číž vyrábí i sériové provedení. Každopádně přeji hodně zdaru a doufám, že zveřejníš fotografie. :)

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: ned 08 bře, 2015 7:29 pm
od marfdknl
Pokud zvládáš pájení tak je lepší lept, je víc propracovaný. Na durhou stranu, je to relativně pipačka a některé detaily dají asi dost zabrat.
Z odlitku je výhoda, že vnější část je takřka hotová (pokud nebudem řešit drobné tmelení a přebršování), je to relativně rychlé a snadné (jsou tu ovšem úskalí v podobě problému s přebroušením).

Osobně stavím jak z leptu tak z odlitku a svoje výhody má oboje.
Odlitky beru převážně od p. Tomka a enmám s nima žádný problém (loďák i hydra v pohodě bez kroucení).

Pro někoho kdo začíná bych asi spíš doporučil odlitek (nižší cena a v případě když to nevýjde tak i menší vztek).

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2015 1:11 pm
od buddha.ms
Já s odlitky Tomek problémy nemám, 830 v pohodě bez kroucení a když se někde něco přebrousí, tak se to dá nahradit čímkoliv, co najdeš. Třeba to přelepíš lepidlem a přebytek potom obrousíš, nebo ten tmel se dá taky použít. Určitě běž do odlitku, lepty nejsou pro začátečníky, a mám s nima lepší zkušenosti. Co se týče pojezdu, záleží na ovládání. Do analogu nepotřebuješ žádnou značkovou předělávku, nejlepší jsou samozřejmě jak jinak Pleticha.

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2015 1:57 pm
od jakub_s
Já si právě rozumím víc s pájkou než s broušením a tmelením, proto mne zaujal ten model z leptu - je to prostě krabice. Třeba u Balmu bych nad leptem ani nepřemýšlel a šel rovnou do odlitku.

Re: 842/843 H0

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2015 8:52 pm
od marian1311
Ani balmu z leptu sa netreba bat. Ak je lept navrhnuty dobre aj tento model sa da bez vacsich komplikacii postavit z leptu. Dokonca aj M286 z leptu je realne postavitelny.
Balm-D mierka HO - lept plus odlievana strecha. M286 mierka TT lept plus odlievana strecha.