842/843 H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

842/843 H0

Příspěvekod jakub_s » čtv 19 úno, 2015 9:47 am

Rád bych znal váš názor - na netu je k dispozici lept od Kubera a odlitek co nabízí Tomek. Vím, že asi ani jedno nebude to pravé ořechové, ale chtěl bych vědět co bude lepší volba pro mě jakožto pro někoho kdo je ve stavbě začátečník. U odlitku se trošku bojím zkroucení karoserie, protože to není nejkratší a z Kubera mám už preventivní strach, protože reakce na jeho věci tady na fóru jsou smíšené. Jsem plně smířen i s tím, že mi řeknete "kdo nic nedělá, nic nepokazí", ale tento vůz bych fakt moc rád měl ve sbírce.
HO DCC
jakub_s
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 01 pro, 2011 9:40 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 842/843 H0

Příspěvekod mlha » čtv 19 úno, 2015 10:07 am

To chceš z toho leptu stavět nebo koupíš od Kubera hotovou kastli?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: 842/843 H0

Příspěvekod jakub_s » čtv 19 úno, 2015 10:28 am

Stavba, mě ty jeho laky přijdou jako když můj strejda dělá letadýlka.
HO DCC
jakub_s
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 01 pro, 2011 9:40 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 842/843 H0

Příspěvekod mlha » čtv 19 úno, 2015 10:58 am

co ti ten strejda udělal?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: 842/843 H0

Příspěvekod buddha.ms » čtv 05 bře, 2015 2:13 pm

Pokud si chceš dělat 843, tak asi jen z leptu. 842 je i jako odlitek, ale ten pan Tomek (mám od něj kocoura) je vlastně p. Číž. Tomek je pouze distributor. 842 dělá kamarád, zatím se odlitek nějak nekroutí. Samozřejmě je na tom co zkazit, stejně jako on zničil tu 842 tím, že špatně vybrousil okna. Já jsem měl s tím kocourem taky problémy. U kapotových vozidel je ta potíž, že mají kratší rám, mi to nevadí, ale jak je to u 842 nevím. Jo a v nabídce je pouze tzv. allison (prototyp 842), ale Tomek/Číž vyrábí i sériové provedení. Každopádně přeji hodně zdaru a doufám, že zveřejníš fotografie. :)
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: 842/843 H0

Příspěvekod marfdknl » ned 08 bře, 2015 7:29 pm

Pokud zvládáš pájení tak je lepší lept, je víc propracovaný. Na durhou stranu, je to relativně pipačka a některé detaily dají asi dost zabrat.
Z odlitku je výhoda, že vnější část je takřka hotová (pokud nebudem řešit drobné tmelení a přebršování), je to relativně rychlé a snadné (jsou tu ovšem úskalí v podobě problému s přebroušením).

Osobně stavím jak z leptu tak z odlitku a svoje výhody má oboje.
Odlitky beru převážně od p. Tomka a enmám s nima žádný problém (loďák i hydra v pohodě bez kroucení).

Pro někoho kdo začíná bych asi spíš doporučil odlitek (nižší cena a v případě když to nevýjde tak i menší vztek).
marfdknl
 
Příspěvky: 56
Registrován: stř 11 pro, 2013 1:27 pm

Re: 842/843 H0

Příspěvekod buddha.ms » úte 10 bře, 2015 1:11 pm

Já s odlitky Tomek problémy nemám, 830 v pohodě bez kroucení a když se někde něco přebrousí, tak se to dá nahradit čímkoliv, co najdeš. Třeba to přelepíš lepidlem a přebytek potom obrousíš, nebo ten tmel se dá taky použít. Určitě běž do odlitku, lepty nejsou pro začátečníky, a mám s nima lepší zkušenosti. Co se týče pojezdu, záleží na ovládání. Do analogu nepotřebuješ žádnou značkovou předělávku, nejlepší jsou samozřejmě jak jinak Pleticha.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: 842/843 H0

Příspěvekod jakub_s » úte 10 bře, 2015 1:57 pm

Já si právě rozumím víc s pájkou než s broušením a tmelením, proto mne zaujal ten model z leptu - je to prostě krabice. Třeba u Balmu bych nad leptem ani nepřemýšlel a šel rovnou do odlitku.
HO DCC
jakub_s
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 01 pro, 2011 9:40 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: 842/843 H0

Příspěvekod marian1311 » úte 10 bře, 2015 8:52 pm

Ani balmu z leptu sa netreba bat. Ak je lept navrhnuty dobre aj tento model sa da bez vacsich komplikacii postavit z leptu. Dokonca aj M286 z leptu je realne postavitelny.
Balm-D mierka HO - lept plus odlievana strecha. M286 mierka TT lept plus odlievana strecha.
Přílohy
IMG_1995 (1024x768).jpg
M286 TT lept
Balm_H0_2.jpg
Balm H0
Balm_H0_1.jpg
Balm H0
marian1311
 
Příspěvky: 113
Registrován: stř 16 kvě, 2012 6:16 am


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků